2024-01-31, 11:02
Medlem
ok, jag har också bredband2...
Då ligger felet alltså hos dom...

Men mina datorer fungerar ju ?
Citera
2024-01-31, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fokin69
ok, jag har också bredband2...
Då ligger felet alltså hos dom...

Men mina datorer fungerar ju ?

Fungerar nu igen
Starta om routern
Citera
2024-01-31, 12:24
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Har alltid hört att det är "bättre" att köra box än appar direkt i tv'n.
Men jag tycker bilden blir krispigare och finare när jag kör app direkt i min LG Oled and via Nvidia Shield 4K.
Missar jag några inställningar i Shielden eller?

Har testat ett gäng appar direkt i LG (web os) men inte hittat någon bra & gratis.
Finns det någon sådan?
Eller vilken är den bästa och mest prisvärda om jag nu ska betala

Gratisutbudet är skralt. Den bästa jag testat och använder ibland är Smart IPTV. Du kan testa den gratis under en vecka eller nåt, sen kostar den ca 6€. Den funkar bra till TV-zappande men är kass till filmer och serier då den inte visar någon information utan enbart en lång lista. Det kan även bli segt om du har med för många länder och kanaler i listan, beroende på TV:ns minne. Den stöder heller inte Xtream Codes. Du måste dock byta land i TV:ns inställningar för att hitta appen i butiken (har för mig England funkar). Du kan ändra tillbaka när du installerat appen.

https://siptv.app

Kolla först så du har minst 10-bitars bild samt högsta upplösning ut från Shielden, annars kan bilden bli något sämre.
Senast redigerad av Magnum 2024-01-31 kl. 12:39.
Citera
2024-01-31, 12:37
Medlem
Pdfredrik//

Då ska jag fan testa ?
Citera
2024-01-31, 12:49
Medlem
Tjo hooooo, funkar
Citera
2024-01-31, 18:17
Medlem
Får ni inte meddelande av era säljare, jag fick 2 meddelande imorse på telegram där dom jobbade på en lösning angående bredband2 problemet
Citera
2024-01-31, 21:45
Medlem
sylvester2016s avatar
"Du måste dock byta land i TV:ns inställningar för att hitta appen i butiken (har för mig England funkar). Du kan ändra tillbaka när du installerat appen."

Alternativt last ned/ installer med en minnebricka:
https://finestweb.eu/billing/index.php?rp=/knowledgebase/10/How-to-install-Smart-IPTV-App-Using-USB-Stick.html
Citera
2024-01-31, 22:16
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvester2016
"Du måste dock byta land i TV:ns inställningar för att hitta appen i butiken (har för mig England funkar). Du kan ändra tillbaka när du installerat appen."

Alternativt last ned/ installer med en minnebricka:
https://finestweb.eu/billing/index.php?rp=/knowledgebase/10/How-to-install-Smart-IPTV-App-Using-USB-Stick.html

Det kanske funkar på Samsung men inte på LG. Byta land, installera och byta tillbaka har fungerat och går snabbt om de inte tagit bort appen även från andra länder.
Citera
2024-02-01, 14:17
Medlem
nån som har iptvx på apple tv? hur har ni fått igång den o kommit åt innehållet?
Har köpt abonnemang men inte fått nåra länkar eller inloggningsuppgifter..
Citera
2024-02-01, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adinik
nån som har iptvx på apple tv? hur har ni fått igång den o kommit åt innehållet?
Har köpt abonnemang men inte fått nåra länkar eller inloggningsuppgifter..

Har du inte fått några inloggningsuppgifter så kontaktar du säljaren igen. Innan du fått dem spelar det ingen roll vilken utrustning du har.
Citera
2024-02-02, 19:14
Medlem
Zog Ruless avatar
Någon annan som har problem med ip-tv? Har Nordicplay som leverantör.
Citera
2024-02-02, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Någon annan som har problem med ip-tv? Har Nordicplay som leverantör.
Vad kör du på, verkade som min formuler z11 pro fick uppdatering eller liknade igår, fjärren svarade inte normalt sedan svart, drog ur ström och återställde, funkade sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in