2024-02-02, 17:50
Avstängd
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crucial
Kan du inte bara knipa igen truten när du har noll koll på vad du skriver?

Han heter Lucas.

Helt sjukt vad du gör bort dig dagligen. Otroligt att man kan vara så slut i huvudet som du är.

Fönstrets mest uppmärksammade värvning dessutom.

https://twitter.com/DKristoffersson/status/1753182761215459346?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcam p%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet

https://twitter.com/FabrizioRomano
Citera
2024-02-02, 18:00
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crucial
Kan du inte bara knipa igen truten när du har noll koll på vad du skriver?

Han heter Lucas.

Helt sjukt vad du gör bort dig dagligen. Otroligt att man kan vara så slut i huvudet som du är.
I stand corrected, sir!

Ska glädligen erkänna att jag har ganska så dålig koll på denna Lucas Bergvall. Men om han nu var en så stor talang som vissa ska ha det till, så hade garanterat större klubbar än Tottenham jagat honom - den saken är klar.

Hursomhelst, det blir bara för löjligt att jämföra en 16 årig kille som knappt har fått sitt genombrott i Allsvenskan mot när AFC signade Freddie Ljungberg i 98.
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Det var i princip klart att Lucas Bergvall skulle gå till Barcelona men i sista stund så lyckades Spurs få hans signatur. Därför talas det nu om ”the great hijack”.
Aha, okej. Men hur många svenska "supertalanger" är det inte som har värvats av ngn större klubb i en av de största ligorna ute i Europa under de senaste 20 åren? Nästintill samtliga av de har dock återvänt till svensk fotboll inom några få år.
Citera
2024-02-02, 18:02
Medlem
Vad i helsike!? Ett ödmjukt svar från Generalen. Trodde jag aldrig skulle hända.
Har "sonen" kapat kontot nu igen?

Nåja, det fanns åtminstone ett "den saken är klar" med i inlägget.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
I stand corrected, sir!

Ska glädligen erkänna att jag har ganska så dålig koll på denna Lucas Bergvall. Men om han nu var en så stor talang som vissa ska ha det till, så hade garanterat större klubbar än Tottenham jagat honom - den saken är klar.

Hursomhelst, det blir bara för löjligt att jämföra en 16 årig kille som knappt har fått sitt genombrott i Allsvenskan mot när AFC signade Freddie Ljungberg i 98.

Aha, okej. Men hur många svenska "supertalanger" är det inte som har värvats av ngn större klubb i en av de största ligorna ute i Europa under de senaste 20 åren? Nästintill samtliga av de har dock återvänt till svensk fotboll inom några få år.
Senast redigerad av Crucial 2024-02-02 kl. 18:09.
Citera
2024-02-02, 18:05
Moderator
zanteras avatar
Vi vet ju alla att om Bergvall hade gått till Arsenal istället så hade det varit helt andra tongångar. "En spännande grabb som väljer England's finaste klubb, han kommer dominera på vårt mittfält om några år" eller något liknande. Men istället för att skriva något positivt som "Har inte koll på honom men intressant med en svensk till PL" så ska man såklart pika Tottenham som klubb istället för att man är en 50 årig lastbilsförsäljare med den mentala mognaden av en 15 åring.
Citera
2024-02-02, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag tror inte det stämmer. Den ende som jag kan komma på på rak arm som blivit ett ”fiasko” med tanke på förväntningarna är John Guidetti men han var ändå ute i Europa i tio år. Jag vet inte riktigt vilka svenska ”superstjärnor” du tänker på som bommat grovt. Guidetti är nog en sådan då många hade väldigt uppskruvade förväntningar, men annars vet jag inte.
Citera
2024-02-02, 18:26
Medlem
Vanstertrollets avatar
Jag hade kunnat tänka mig en sån som Bergvall till Arsenal om det var för typ utbildningsbidrag eller nåt sånt. Håller Sonko som en betydligt större talang om vi ska ta allsvenska talanger som lämnat i vinter.
Citera
2024-02-02, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Jag tror inte det stämmer. Den ende som jag kan komma på på rak arm som blivit ett ”fiasko” med tanke på förväntningarna är John Guidetti men han var ändå ute i Europa i tio år. Jag vet inte riktigt vilka svenska ”superstjärnor” du tänker på som bommat grovt. Guidetti är nog en sådan då många hade väldigt uppskruvade förväntningar, men annars vet jag inte.
En jag tänker på är han som gick till Inter ,det blev skit,han slutade med fotboll och blev nån film.
Martin Bengtsson
Senast redigerad av drhasch81 2024-02-02 kl. 18:40.
Citera
2024-02-02, 18:43
Medlem
Kom ni ihåg hur en viss användare hylla Guimares när de gick rykten att han skulle till Arsenal..Men hur tongångar blev när han valde Newcastle...
Citera
2024-02-02, 19:14
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Kom ni ihåg hur en viss användare hylla Guimares när de gick rykten att han skulle till Arsenal..Men hur tongångar blev när han valde Newcastle...

Han har väl inte varit något speciellt i år? One hit wonder.
Citera
2024-02-02, 19:21
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag är mest orolig att han är så jävla dyr och knappt spelat i allsvenskan..

Veliz kostade 15 milj € och han spottade in mål i argentinska högstaligan som en jämförelse.

Men men vi får se har jag fel kommer jag erkänna det.
Är du inte mer orolig för succé då?

Kan bli en saftig VFK på en ung kille som slår igenom i PL.
Citera
2024-02-02, 19:24
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Är du inte mer orolig för succé då?

Kan bli en saftig VFK på en ung kille som slår igenom i PL.

Välkommen Kukräven!

Jag hoppas du får rätt
Citera
2024-02-02, 19:28
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Välkommen Kukräven!

Jag hoppas du får rätt
Åh fan!

Det blir klass av detta. Ska du se. Bergvall har järnpsyke, höjer sig i stormatcher och körde med nyförvärven i sommarfönstret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in