2024-02-02, 00:25
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Nu ska vi ej dra in knark med demens sjukdom.

Ni får ej Bergvall förrän sommaren,
Gissar han lånas ut första säsongen.

Ja lär lånas ut tyvärr tror jag värvningen är dålig men vi får se
Citera
2024-02-02, 01:42
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Är förbannad över att Tottenham värvar Bergvall från djurgården förstår inte vad vi ska med honom till

För mig är Bergvall en BP-produkt som gjort ett kort och snart bortglömt mellanspel i (Djurgården). Jag tycker att det är skitkul att han går till Tottenham och önskar honom all framgång.
Citera
2024-02-02, 02:28
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
För mig är Bergvall en BP-produkt som gjort ett kort och snart bortglömt mellanspel i (Djurgården). Jag tycker att det är skitkul att han går till Tottenham och önskar honom all framgång.

Jag är mest orolig att han är så jävla dyr och knappt spelat i allsvenskan..

Veliz kostade 15 milj € och han spottade in mål i argentinska högstaligan som en jämförelse.

Men men vi får se har jag fel kommer jag erkänna det.
Citera
2024-02-02, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag är mest orolig att han är så jävla dyr och knappt spelat i allsvenskan..

Veliz kostade 15 milj € och han spottade in mål i argentinska högstaligan som en jämförelse.

Men men vi får se har jag fel kommer jag erkänna det.
Veliz lånas ut till sevilla
Citera
2024-02-02, 08:50
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Smart kille som nobbar sekten. Riktigt spännande talang men det lär väl bli 1-2 utlåningar innan han får chansen. 117m sek är mycket cash för en svenne.
Citera
2024-02-02, 08:57
Moderator
zanteras avatar
Nu har jag inte sett Bergvall något men om det stod mellan Spurs och Barca känns det ju som han valde rätt. Däremot händer det ju aldrig att spelare går från Allsvenskan till PL och slår sig in direkt så man kan ju tycka att han borde mellanlandat i en annan liga i ett mindre lag först, varit en startspelare och fått speltid.
Citera
2024-02-02, 09:42
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Nu har jag inte sett Bergvall något men om det stod mellan Spurs och Barca känns det ju som han valde rätt. Däremot händer det ju aldrig att spelare går från Allsvenskan till PL och slår sig in direkt så man kan ju tycka att han borde mellanlandat i en annan liga i ett mindre lag först, varit en startspelare och fått speltid.

Jodå det har hänt, dock var det 1998 när en viss Freddie gick från Halmstad till Arsenal och gjorde mål i debuten mot United.

Men det var lite andra tider då såklart. Kan inte komma på nån mer som gjort det senaste 10 åren. Men någon användare har garanterat bättre koll än mig.

Edit: utlåning till Holland nästa för Bergvall kanske?
Citera
2024-02-02, 10:32
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jodå det har hänt, dock var det 1998 när en viss Freddie gick från Halmstad till Arsenal och gjorde mål i debuten mot United.

*gåshud*

Det var tider det!
Citera
2024-02-02, 12:51
Medlem
Enligt engelsk media så har Bergvall lovats speltid i Spurs och det var därför han valde Spurs över Barcelona där konkurrensen på mittfältet är hårdare. Det verkar alltså inte som man köpt honom för att låna ut honom. Dessutom har vi sett den här säsongen att alla lag får allvarliga skador på samtliga positioner i laget så hela truppen behövs, även Bergvall.
Citera
2024-02-02, 17:37
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
*gåshud*

Det var tider det!
Skillnaden är bara den att Freddie Ljungberg hade varit Allsvenskans bästa spelare i ett X-antal år när han värvades till norra London, och Halmstads nyckelspelare när de vann SM guld i 97. Dessutom så var det inte så ovanligt att PL-klubbar signade spelare direkt från Allsvenskan eller norska Tippeligan under 90-talet, i dag så är det dock helt annorlunda.

Annars så var Freddie 21 år, och hade redan fått sin debut i svenska landslaget när han signade för AFC. Denna Bergvall killen är väl typ 17 år gammal? och har knappt slagit igenom i Allsvenskan. Lite skillnad skulle jag vilja påstå.

Om denna Oskar Bergvall verkligen var en så stor talang, så hade allt större klubbar än Tottenham varit ute efter han signatur.
Senast redigerad av Generalandersson 2024-02-02 kl. 17:39.
Citera
2024-02-02, 17:43
Medlem
Kan du inte bara knipa igen truten när du har noll koll på vad du skriver?

Han heter Lucas.

Helt sjukt vad du gör bort dig dagligen. Otroligt att man kan vara så slut i huvudet som du är.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Skillnaden är bara den att Freddie Ljungberg hade varit Allsvenskans bästa spelare i ett X-antal år när han värvades till norra London, och Halmstads nyckelspelare när de vann SM guld i 97. Dessutom så var det inte så ovanligt att PL-klubbar signade spelare direkt från Allsvenskan eller norska Tippeligan under 90-talet, i dag så är det dock helt annorlunda.

Annars så var Freddie 21 år, och hade redan fått sin debut i svenska landslaget när han signade för AFC. Denna Bergvall killen är väl typ 17 år gammal? och har knappt slagit igenom i Allsvenskan. Lite skillnad skulle jag vilja påstå.

Om denna Oskar Bergvall verkligen var en så stor talang, så hade allt större klubbar än Tottenham varit ute efter han signatur.
Citera
2024-02-02, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det var i princip klart att Lucas Bergvall skulle gå till Barcelona men i sista stund så lyckades Spurs få hans signatur. Därför talas det nu om ”the great hijack”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in