2024-02-02, 13:52
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpajs
Min uppfattning är att Torpet-Cornelia och Levin är på Torpet med en farmare till och att det är Farmen-Cornelia vid tinget.

Om vi ponerar att på Torpet finns: Torpet-Cornelia och Levin - Ok?

Så är 5 stycken Farmare oklara vart de håller hus: Tim, Anna, Fredrik, Andreas och Per. Fredrik satt inte på läktaren väl??? Tyckte du skrev det men jag såg inte honom på läktaren ... kameran drog så snabbt förbi.

Det borde väl vara dvs HAR varit hittills alltid 4 stycken personer på Torpet = att 2 stycken av dessa 5 stycken Farmare (Tim, Anna. Fredrik (?!), Andreas och Per) borde då finnas på Torpet (vid detta ting och reklamsnutt) och kanske är det så då att 3 stycken till och med har blivit utslängda pga av "påstått regelbrott" som Wincent säger i denna reklamsnutt.

Och Wincent är ju mest mån om djuren (vilket är bra!) så eftersom det är han som säger detta med regelbrott så borde väl det regelbrottet bestå i något av hanteringen av djuren. Ett kraftigt regelbrott straffar sig nog i att några får åka hem - helt enkelt. Minns att Fredrik klantade sig (medvetett?omedvetet? = oklart!) i att han gav hönsen VÄLDIGT lite foder och fick "hjälp" av Tim som visade att han skulle ge väldigt mycket mera foder. Något som jag tror att Wincent inte ser med blida ögon på. Men det är ju några avsnitt sedan.

Knepigt må jag säga!
Senast redigerad av CS128 2024-02-02 kl. 14:16.
2024-02-02, 13:53
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Varför kallar ni ena pakten i Farmen för ortengänget och tuffa gänget? Det är ju inte ens någon babbe med i Farmen. Tycker ni att dom är tuffa? 😂

Därför att när dom brusar upp sig sätter dom på sig orten rösten och viftar med armarna som orten kids gör när dom blir upprörda och kränkta. Sen när dom är snälla är dom helt vanliga Svenssons. Nej men tjena mittbena!

Men Brusar man opp sig bli de lide så brush fattar du inget asså din mamma!
2024-02-02, 14:22
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Hon är underhållande, rolig, tänker taktiskt, fjäskar inte när det inte behövs, bra på uppdrag och sköter dagliga sysslor.
Som grädde på moset är hon snyggast av alla årets deltagare.
Ingen på Farmen kommer upp i samma nivå som hon. Maxine är den största konkurrenten.

Torpet-Cornelia är bland de fulaste i årets säsong och verkar dessutom vara rejält störd.
2024-02-02, 14:26
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Det är inte säkert att det här regelbrottet är av den karaktär som reklamsnutten vill påskina.
Någon här var inne på att det är bärande reglar det handlar om. 2 reglar - 1 regel. Det kan vara så att det är en regel som börjar gå av.
TV4 vet att många tittare är sensationslystna, det är därför de vinklar det på det sätt de gjort.
2024-02-02, 15:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Voltaire98
Det var nån som delade en artikel där mäklar-Dessie hade sagt att den 50 åriga undersköterskan hade bråkat med henne så pass mycket så att det var därför hon lämnade. Det går ihop med det vi får se av henne på torpet nu. Hennes beteende är absolut inte normalt. Sluta skydda trashet bara för att hon är av din "sort". Det är patetiskt.
Jag har också läst den där artikeln och det handlade inte om att Dessan hade bråkat ”så mycket” med Dessie så hon lämnade, utan att Dessan hade sagt något 1 gång till Dessie, som fick henne att lämna. Antagligen handlade det om att Dessie inte hjälpte till, eftersom ett antal farmare pratade om det i synkar vid den tiden. Kanske tog Dessan upp det direkt med Dessie istället för att gnälla bakom ryggen på henne?

Jag har inte sett en enda grej av Dessan som jag har reagerat på. Är det min favorit-person? Kanske inte. Men är hon otrevlig, bossig, stroppig och allt vad torparna påstår? Verkligen inte. Det framgår av trailers av kommande vecka att Levin och Cornelia börjar gömma ägg för att de missunnar Dessan att få samma mängd mat som de. Men på riktigt! Vilka töntar! Efter det finns det inga frågetecken längre av vilka som är helt dumma i huvet.
2024-02-02, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Man vet inte hur den där utfrågningen inleddes. Om farmerskan gick direkt på med sina frågor, utan att presentera sitt eget liv först, kan jag nog tänka mig att det uppfattades på ett negativt sätt.
Jag är inte säker på om jag själv skulle bry mig om de andras privatliv, om jag vore i samma situation. Möjligen att det skulle komma upp senare, när dagens alla sysslor är avklarade och det blir småprat innan läggdags.
Jag tror inte att vi kommer särskilt mycket längre i den här diskussionen om vi ska ge oss på att analysera när frågorna ställdes eller vad du hade sagt om du var på torpet. Att torparna söker fel på farmarna är väldigt tydligt. Så vad farmarna än gör så kommer det att tolkas som något negativt. Framför allt av Cornelia som har ett stort behov av att hävda sig på andras bekostnad.
2024-02-02, 17:34
Medlem
Zingo2s avatar
Finns bara en värdig vinnare och det är Per
2024-02-02, 18:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Man vet inte hur den där utfrågningen inleddes. Om farmerskan gick direkt på med sina frågor, utan att presentera sitt eget liv först, kan jag nog tänka mig att det uppfattades på ett negativt sätt.
Jag är inte säker på om jag själv skulle bry mig om de andras privatliv, om jag vore i samma situation. Möjligen att det skulle komma upp senare, när dagens alla sysslor är avklarade och det blir småprat innan läggdags.
Frågorna uppfattades negativt tror jag pga Dessans kroppsspråk.
Hon sitter med armarna i kors och det är en stängd position och kan uppfattas som fientligt.
Hade hon i stället suttit med armarna på bordet lätt framåtlutad hade det uppfattats annorlunda av torpet folket.
Nu blev responsen negativ pga Dessans kroppsspråk när hon ställde helt vanliga frågor till folk hon ska bo ihop med ett tag och det är naturligt att fråga sånt. Det var inget fel på frågorna.

Levin går i försvarsposition genom att också sätta sig med armarna i kors.
2024-02-02, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Om vi ponerar att på Torpet finns: Torpet-Cornelia och Levin - Ok?

Så är 5 stycken Farmare oklara vart de håller hus: Tim, Anna, Fredrik, Andreas och Per. Fredrik satt inte på läktaren väl??? Tyckte du skrev det men jag såg inte honom på läktaren ... kameran drog så snabbt förbi.

Det borde väl vara dvs HAR varit hittills alltid 4 stycken personer på Torpet = att 2 stycken av dessa 5 stycken Farmare (Tim, Anna. Fredrik (?!), Andreas och Per) borde då finnas på Torpet (vid detta ting och reklamsnutt) och kanske är det så då att 3 stycken till och med har blivit utslängda pga av "påstått regelbrott" som Wincent säger i denna reklamsnutt.

Och Wincent är ju mest mån om djuren (vilket är bra!) så eftersom det är han som säger detta med regelbrott så borde väl det regelbrottet bestå i något av hanteringen av djuren. Ett kraftigt regelbrott straffar sig nog i att några får åka hem - helt enkelt. Minns att Fredrik klantade sig (medvetett?omedvetet? = oklart!) i att han gav hönsen VÄLDIGT lite foder och fick "hjälp" av Tim som visade att han skulle ge väldigt mycket mera foder. Något som jag tror att Wincent inte ser med blida ögon på. Men det är ju några avsnitt sedan.

Knepigt må jag säga!

Nej, de på läktaren var Maxine, Cornelia, Jennifer, Dessan, Magnus, Martina och Ronja.

Det är en rimlig tanke, att de är fyra på Torpet varav två farmare. Sen är frågan om detta är ett ting eller bara ett sätt att samla alla. Det ska bli intressant att se vad som hänt och vad det är för regelbrott. Någon som kommer ihåg tidigare regelbrott? Ska också bli intressant och se om detta sker kommande vecka eller senare!
2024-02-02, 18:56
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpajs
Nej, de på läktaren var Maxine, Cornelia, Jennifer, Dessan, Magnus, Martina och Ronja.

Det är en rimlig tanke, att de är fyra på Torpet varav två farmare. Sen är frågan om detta är ett ting eller bara ett sätt att samla alla. Det ska bli intressant att se vad som hänt och vad det är för regelbrott. Någon som kommer ihåg tidigare regelbrott? Ska också bli intressant och se om detta sker kommande vecka eller senare!

Jag håller med dig.

Kommer inte ihåg så många regelbrott faktiskt även om jag har tittat i många år på Farmen.

Men jag minns några:

** När en kvinnlig deltagare - en riktig bitch - blev så förbannad att hon la en död höna eller om det var en tupp (minns ej) på trappen till Storbondestugan efter ett redigt bråk med en annan kvinnlig deltagare. Likt Maffiosotakter på Sicilien i ilska och frustration la bitchen det döda djuret på trappen. Hon som lagt det döda djuret på trappen = bitchen, fick åka hem.

** En kvinnlig deltagare fick ett tokbryt på en bitchig deltagare (många var osams med den bitchiga) men den här deltagaren slängde gröten i huvudet på bitchen vid frukosten när hon fått nog. Deltagaren fick åka hem men bitchen blev kvar och stämde visst deltagaren senare för misshandel. Tror åtalet lades ner?!

Det finns säkert många regelbrott som har begåtts och deltagarna har ibland fått åka hem eller emellanåt fått någon form av reprimand. Men det händer ju något vareviga säsong så man kommer inte ihåg allt.

Alla vet väl vid det här laget att när Sebastian Dawkins härjade vilt på Farmen (2 säsonger till och med) - inte åkte han väl han ut? Oerhört märkligt som han fick hålla på utan att produktionen ingrep
Senast redigerad av CS128 2024-02-02 kl. 19:00.
2024-02-02, 19:09
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag håller med dig.

Kommer inte ihåg så många regelbrott faktiskt även om jag har tittat i många år på Farmen.

Men jag minns några:

** När en kvinnlig deltagare - en riktig bitch - blev så förbannad att hon la en död höna eller om det var en tupp (minns ej) på trappen till Storbondestugan efter ett redigt bråk med en annan kvinnlig deltagare. Likt Maffiosotakter på Sicilien i ilska och frustration la bitchen det döda djuret på trappen. Hon som lagt det döda djuret på trappen = bitchen, fick åka hem.

** En kvinnlig deltagare fick ett tokbryt på en bitchig deltagare (många var osams med den bitchiga) men den här deltagaren slängde gröten i huvudet på bitchen vid frukosten när hon fått nog. Deltagaren fick åka hem men bitchen blev kvar och stämde visst deltagaren senare för misshandel. Tror åtalet lades ner?!

Det finns säkert många regelbrott som har begåtts och deltagarna har ibland fått åka hem eller emellanåt fått någon form av reprimand. Men det händer ju något vareviga säsong så man kommer inte ihåg allt.

Alla vet väl vid det här laget att när Sebastian Dawkins härjade vilt på Farmen (2 säsonger till och med) - inte åkte han väl han ut? Oerhört märkligt som han fick hålla på utan att produktionen ingrep
Sebastian blev utkastad då han medverkade i Farmen afrika.
2024-02-02, 19:28
Medlem
Jag tycker mest det är konstigt att Gutta säger att det begåtts regelbrott på Farmen och inte "ouägelbrott".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in