2024-02-02, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Allt är ju relativt vad som innefattas i helt normala frågor. Att sitta med armarna i kors, vara allmänt fientlig och ställa krystade, privata frågor är inte vad jag kallar nomalt. Inte heller att direkt börja styra och ställa kring vad man bör och inte bör göra. Tror inte hen Zurfarn heller uppskattat det i motsvarande situation?
Kan ju även vara ett klassiskt fall av felklippning som produktionen så ofta gör när det gäller osympatiska deltagare.
Att fråga om någon är gift eller har barn brukar sällan klassas som en allt för privat fråga att ställa till någon som man vill lära känna. Det är inte heller speciellt krystat.
2024-02-02, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Att ställa frågor om andra när man träffar dem brukar vara ett tecken på att man vill lära känna dem. Dessan frågar ju inte ut torparna om deras sexpreferenser eller vad de har i lön, utan helt vanliga frågor som i vilken del av Sverige bor du, vad jobbar du med. Jag tror inte hon hade haft något emot om nån av torparna hade ställt samma frågor tillbaka till henne, och visat lite intresse av att lära känna henne. Men Cornelia tar på sig sura minen direkt som man är sååå trött på att se. Som en tjurig 3-åring så fort nåt inte passar. Fy fan vilken mardröm att ha runt sig.

Och ang att styra och ställa - Dessan vaknade tidigt och ställde sig och diskade. Borde inte torparna säga ”tack”? Hon gjorde som på Farmen och släppte ut hönsen. Och? Då berättar man väl lugnt att ”Här släpper vi ut dem först till lunch”. Vad är det att reta sig på? Det är riktigt pinsamt att se de tre torparna sitta i synk och härma Dessans dialekt och överdriva hennes kroppsspråk. Äckligt mobbarbeteende. Hoppas de får smaka samma på Farmen. Nån kan ju härma Maxines gång, manhaftig som om hon bär meloner. Cornelia ständigt sura min är också tacksam att härma.

Jag tycker också att Dessan ställer helt normala frågor, men vill man så kan man se även allt det normala som onormala. Hon är också en deltagare i torpet nu och kan bidra på sitt sätt.
2024-02-02, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Det är det jag inte heller fattar lol. Det är väl kanske en blatte (Jennifer) och Andreas: Snälla killen heter Andreas Larsson. Hur blatte är han egentligen.
Beror på hur man pratar och bryter på utländskt språk och hur man uppför och beter sig.
Man blir inte svensk bara för att namnet är svenskt.
2024-02-02, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Varför är den sjuka människan värdig...?
Varken Torpet-gänget med mobbar-Cornelia i spetsen eller Förortsgänget med mobbar-Jennifer är värdiga vinnare.
Heja Pär o/co som verkar vara jordnära, kunniga och snälla.
2024-02-02, 09:23
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Att fråga om någon är gift eller har barn brukar sällan klassas som en allt för privat fråga att ställa till någon som man vill lära känna. Det är inte heller speciellt krystat.

Jag tror att det var att frågan ställdes när TV teamet va där som störde mest. Men, nu när hon nu valt att bli en "offentligt (vidrig) person" får hon ju räkna med att det kan vara av allmänt intresse.
2024-02-02, 09:48
Medlem
Voltaire98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Att ställa frågor om andra när man träffar dem brukar vara ett tecken på att man vill lära känna dem. Dessan frågar ju inte ut torparna om deras sexpreferenser eller vad de har i lön, utan helt vanliga frågor som i vilken del av Sverige bor du, vad jobbar du med. Jag tror inte hon hade haft något emot om nån av torparna hade ställt samma frågor tillbaka till henne, och visat lite intresse av att lära känna henne. Men Cornelia tar på sig sura minen direkt som man är sååå trött på att se. Som en tjurig 3-åring så fort nåt inte passar. Fy fan vilken mardröm att ha runt sig.

Och ang att styra och ställa - Dessan vaknade tidigt och ställde sig och diskade. Borde inte torparna säga ”tack”? Hon gjorde som på Farmen och släppte ut hönsen. Och? Då berättar man väl lugnt att ”Här släpper vi ut dem först till lunch”. Vad är det att reta sig på? Det är riktigt pinsamt att se de tre torparna sitta i synk och härma Dessans dialekt och överdriva hennes kroppsspråk. Äckligt mobbarbeteende. Hoppas de får smaka samma på Farmen. Nån kan ju härma Maxines gång, manhaftig som om hon bär meloner. Cornelia ständigt sura min är också tacksam att härma.
Det var nån som delade en artikel där mäklar-Dessie hade sagt att den 50 åriga undersköterskan hade bråkat med henne så pass mycket så att det var därför hon lämnade. Det går ihop med det vi får se av henne på torpet nu. Hennes beteende är absolut inte normalt. Sluta skydda trashet bara för att hon är av din "sort". Det är patetiskt.
2024-02-02, 10:06
Medlem
Voltaire98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Klippet visades nyss igen på TV och Wincent säger: Det har begåtts regelbrott på Farmen... och dom är bara 7 på läktaren...? Jag hinner inte se vilka som sitter på läktaren.
24seven skriver ju det du undrar i det inlägget du svarar på.. Reklamen: https://gofile.io/d/JXQN6S

Kampen på söndag: https://gofile.io/d/LPPGEd

Jag tycker Tryggs ögon är fina: https://imgur.com/a/viIXRbX

Psycho-bitchen: https://imgur.com/a/JHa0X49
Senast redigerad av Voltaire98 2024-02-02 kl. 10:11.
2024-02-02, 10:25
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Hon är underhållande, rolig, tänker taktiskt, fjäskar inte när det inte behövs, bra på uppdrag och sköter dagliga sysslor.
Som grädde på moset är hon snyggast av alla årets deltagare.
Ingen på Farmen kommer upp i samma nivå som hon. Maxine är den största konkurrenten.

Cornelia snygg? T.o.m fågelskrämman på torpet har mer karisma.
2024-02-02, 12:12
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Man vet inte hur den där utfrågningen inleddes. Om farmerskan gick direkt på med sina frågor, utan att presentera sitt eget liv först, kan jag nog tänka mig att det uppfattades på ett negativt sätt.
Jag är inte säker på om jag själv skulle bry mig om de andras privatliv, om jag vore i samma situation. Möjligen att det skulle komma upp senare, när dagens alla sysslor är avklarade och det blir småprat innan läggdags.
2024-02-02, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Klippet visades nyss igen på TV och Wincent säger: Det har begåtts regelbrott på Farmen... och dom är bara 7 på läktaren...? Jag hinner inte se vilka som sitter på läktaren.

Tycker mig se Maxine, Jennifer, Dessan, Martina, Cornelia, Magnus och Ronja. Så då återstår frågan vart Tim, Anna, Fredrik och Andreas/Per är? Nån av dem är ju på Torpet och två i tinget?
2024-02-02, 13:00
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpajs
Tycker mig se Maxine, Jennifer, Dessan, Martina, Cornelia, Magnus och Ronja. Så då återstår frågan vart Tim, Anna, Fredrik och Andreas/Per är? Nån av dem är ju på Torpet och två i tinget?

Uppfattar detsamma som dig. Men frågan är också: Vart är Levin? Han sitter ju inte med på läktaren.
Senast redigerad av CS128 2024-02-02 kl. 13:04.
2024-02-02, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Uppfattar detsamma som dig. Men frågan är också: Vart är Levin? Han sitter ju inte med på läktaren.

Min uppfattning är att Torpet-Cornelia och Levin är på Torpet med en farmare till och att det är Farmen-Cornelia vid tinget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in