• 1
  • 2
2024-02-02, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biello
Ja vi får veta om 10 dagar. Jag kommer upplysa dig om du hade rätt eller fel. Jag vet att många håller tummarna för att jag inte ska åka dit. Så

Skulle väl vara din fru då som håller tummarna för att du kör ihjäl någon så att hon slipper dig några år.
Citera
2024-02-02, 07:59
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Åh, du gav samma svar som Google! Ja jag är säker på att de inte kommer testa PEth. Transportstyrelsen kräver inte peth. Vilket också framgår av google. Jag jobbar dock på sjukhus så jag tog ett peth på eget initiativ, för 1.5månader sen var det under referensvärdet.
Ja VC kan säkert hjälpa mig! Nu har jag ju varit på behandlingshem inkl. öppenvård i ett års tid. Så vc har säkert några knep som hjälper bättre.. Återigen så bad jag inte om hjälp i denna tråd. Jag vill veta vad som är troligt att provet visar. Men som vanligt är det bara en massa gissningar basserat på google.
Mitt drickande blir inte värre utan går i rask takt neråt mot noll. Som sagt de har aldrig sett mig onykter och så kommer det förbli.
Men om du redan har googlat så vet du ju att ingen kan komma med ett definitivt svar om hur testerna kommer att utfalla för dig. Du kan få anekdoter här vilket inte säger särskilt mycket när det rör sig om så osäkra tester som GT och CDT så det mest rimliga är att utgå från testinformationen som bygger på resultat från stora mängder individer. Du frågar efter sannolikhet att testa negativt, det kan ingen svara på men uppenbarligen finns det en risk att du kommer testa positivt iom att du supit så mycket 10 dagar innan provet.

Såvida ungarna inte är jättesmå så vet dom garanterat att du har problem med spriten.
Citera
2024-02-02, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Anledningen att folk hackar på dig är att du blir så defensiv och otrevlig när folk ställer fullt berättigade frågor.

Du häver ur dig hur du dricker extrema mängder alkohol och nojar om vad testerna ska visa när du gjort det. Det är ju dumheter och 5-åringsnivå på det, självklart reagerar andra.

Såhär ser dina frågor ut för mig:

"Förra veckan drack jag 3000 liter ren sprit, vad kommer testerna att visa? VAVAVA? Jag är ren, visar ingenting fast jag drack 38 helrör 4 timmar innan testet, asså är det ingen här som kan något eller? VAVAVA? Det är för körkort, jag tycker uppenbarligen att jag ska ha ett sådant fast jag dricker som en rysk parkbänksalkoholist på steroider 364 av 365 dagar om året och den som påpekar något om detta ÄR DUM OCH SKA BARA HÅLLA KÄFTEN! FATTAR NI? VAVAVA?"

Slutligen: Det här tramset om att dina barn inte förstår att du är en alkoholist kan du bara fetglömma direkt. Är de över 5 år gamla, så har de redan sedan länge förstått att det är något fel på dig.

Åh tack! Nu förstår jag allt mycket bättre!
Citera
2024-02-02, 13:25
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Åh tack! Nu förstår jag allt mycket bättre!

Om så ändå vore fallet.
Citera
2024-02-14, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvenator
Du kommer åka dit på det där och det tror jag alla håller tummarna för!

Du hade fel, jag fick bekräftat idag att proverna var helt normala. Dina tummar är rätt värdelösa. Tur att det är transportstyrelsens sak att avgöra vilka som ska ha körkort och inte en rumpnisse på fb.
Citera
2024-02-14, 15:06
Medlem
10 dagars nykterhet funkar alltså för mig. Det verkar vara mer avgörande hur ofta man dricker än mängden. Jag har senaste 5 mån druckit ca var 14e dag och då rejäla mängder.
Vad gäller mina barn som alla verkar kunna så mycket om så har de ingen aning om att jag är alkoholist(nykter 12dagar). De gånger jag väljer att dricka så åker jag bort. Sover hos en kompis, tältar i skogen, stugan osv
Sen kommer jag hem på em/kväll och är nykter. De vet att jag är borta ungefär som jag är när jag jobbar natt.
Citera
2024-02-14, 15:07
Medlem
När jag drack ca en 7a per dag i 20dagar hade jag inga barn..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in