• 1
  • 2
2024-02-01, 21:18
Medlem
Min erfarenhet är att man kan dricka rätt mycket innan det sticker iväg över referensvärdet. Jag drack ca 70cl starksprit 20dagar i streck. sedan nykter 5v och det blev ok. Sedan har jag druckit 2st 7or på två dagar ca 14dagar innan prov vilket har godkänts.
Nu har jag druckit 100cl sprit och 6st starköl på 2dagar, vilket motsvarar ca. 415g alkohol. Ska tilläggas att jag druckit var 7e dag ca 80cl sprit(ca. 250g alkohol) senaste månaden. Nu ska jag lämna cdt och gt om 10dagar. Hur stor chans har jag att lämna under referensvärdet tror du?
Citera
2024-02-01, 21:29
Medlem
ABBORREs avatar
Är ju lite svårt att svara på , tar ju ganska lång tid att få det över referens, och tar lång tid att få det under referens.
Gissar på 50/50.
Är provet för Transportstyrelsen ?
Citera
2024-02-01, 21:42
Medlem
StudiumValors avatar
Tio dagar?
Tja 50/50.
jag kommer ihåg att jag hade allt mindre marginaler men klarade mig alltid.
Citera
2024-02-01, 22:50
Medlem
Smugumins avatar
Varför lugnar du dig inte lite med spriten ts? Om du misstänker att du är beroende så finns det vård att söka som kommer hjälpa dig.
Citera
2024-02-01, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Är ju lite svårt att svara på , tar ju ganska lång tid att få det över referens, och tar lång tid att få det under referens.
Gissar på 50/50.
Är provet för Transportstyrelsen ?
Ja det är för körkorttillstånd. Har lämnat 2/4 godkända så vore surt att inte få godkänt för att börja om i ytterligare 6mån..
Citera
2024-02-01, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Varför lugnar du dig inte lite med spriten ts? Om du misstänker att du är beroende så finns det vård att söka som kommer hjälpa dig.
Citat:
Jag misstänker inte att jag är beroende. Jag vet att jag är älkoholist! Har inte så stora problem än så länge. Har jobb, sambo och två barn. Inget av barnen har sett mig onykter, jag är i högsta grad delaktig i barnens liv och i hemmet Jag bad inte om råd att sluta! Läs mitt inlägg igen och svara inte om du inte kan bidra till ämnet..
Citera
2024-02-01, 23:35
Medlem
grungewhores avatar
Mig veterligen så kvittar det väl egentligen om du drack för tio dagar sen eller fem veckor sen, de kan väl se det ur ett längdperspektiv upp till tre månader bakåt?

Vad jag har hört börjar det bli övre värden om du dricker typ en flaska vin varje dag i 2 månader, så referensvärdena är relativt höga. En fylla per vecka bör man alltså klara av.
Citera
2024-02-01, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biello
Jag misstänker inte att jag är beroende. Jag vet att jag är älkoholist! Har inte så stora problem än så länge. Har jobb, sambo och två barn. Inget av barnen har sett mig onykter, jag är i högsta grad delaktig i barnens liv och i hemmet Jag bad inte om råd att sluta! Läs mitt inlägg igen och svara inte om du inte kan bidra till ämnet..

Du kommer åka dit på det där och det tror jag alla håller tummarna för!
Citera
2024-02-02, 00:22
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Aja, GT är ett rätt kasst prov då höjning inte måste bero på alkoholintag men en alkoholinducerad höjning av GT återställs på mellan 3-6 veckor. CDT normaliseras på 2-4 veckor men en hel del testar negativt trots att dom supit rejält. Är du säker på att dom inte kommer att testa PEth?

Du borde ju dock söka VC för att få hjälp med ditt missbruk för är ju tragiskt för både dig och barnen om ditt drickande blir ännu värre och du sabbar familjen.
Citera
2024-02-02, 02:41
Medlem
Citat:
Aja, GT är ett rätt kasst prov då höjning inte måste bero på alkoholintag men en alkoholinducerad höjning av GT återställs på mellan 3-6 veckor. CDT normaliseras på 2-4 veckor men en hel del testar negativt trots att dom supit rejält. Är du säker på att dom inte kommer att testa PEth?

Du borde ju dock söka VC för att få hjälp med ditt missbruk för är ju tragiskt för både dig och barnen om ditt drickande blir ännu värre och du sabbar familjen.

Citat:

Åh, du gav samma svar som Google! Ja jag är säker på att de inte kommer testa PEth. Transportstyrelsen kräver inte peth. Vilket också framgår av google. Jag jobbar dock på sjukhus så jag tog ett peth på eget initiativ, för 1.5månader sen var det under referensvärdet.
Ja VC kan säkert hjälpa mig! Nu har jag ju varit på behandlingshem inkl. öppenvård i ett års tid. Så vc har säkert några knep som hjälper bättre.. Återigen så bad jag inte om hjälp i denna tråd. Jag vill veta vad som är troligt att provet visar. Men som vanligt är det bara en massa gissningar basserat på google.
Mitt drickande blir inte värre utan går i rask takt neråt mot noll. Som sagt de har aldrig sett mig onykter och så kommer det förbli.
Citera
2024-02-02, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvenator
Du kommer åka dit på det där och det tror jag alla håller tummarna för!

Ja vi får veta om 10 dagar. Jag kommer upplysa dig om du hade rätt eller fel. Jag vet att många håller tummarna för att jag inte ska åka dit. Så
Citera
2024-02-02, 03:28
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Åh, du gav samma svar som Google! Ja jag är säker på att de inte kommer testa PEth. Transportstyrelsen kräver inte peth. Vilket också framgår av google. Jag jobbar dock på sjukhus så jag tog ett peth på eget initiativ, för 1.5månader sen var det under referensvärdet.
Ja VC kan säkert hjälpa mig! Nu har jag ju varit på behandlingshem inkl. öppenvård i ett års tid. Så vc har säkert några knep som hjälper bättre.. Återigen så bad jag inte om hjälp i denna tråd. Jag vill veta vad som är troligt att provet visar. Men som vanligt är det bara en massa gissningar basserat på google.
Mitt drickande blir inte värre utan går i rask takt neråt mot noll. Som sagt de har aldrig sett mig onykter och så kommer det förbli.

Anledningen att folk hackar på dig är att du blir så defensiv och otrevlig när folk ställer fullt berättigade frågor.

Du häver ur dig hur du dricker extrema mängder alkohol och nojar om vad testerna ska visa när du gjort det. Det är ju dumheter och 5-åringsnivå på det, självklart reagerar andra.

Såhär ser dina frågor ut för mig:

"Förra veckan drack jag 3000 liter ren sprit, vad kommer testerna att visa? VAVAVA? Jag är ren, visar ingenting fast jag drack 38 helrör 4 timmar innan testet, asså är det ingen här som kan något eller? VAVAVA? Det är för körkort, jag tycker uppenbarligen att jag ska ha ett sådant fast jag dricker som en rysk parkbänksalkoholist på steroider 364 av 365 dagar om året och den som påpekar något om detta ÄR DUM OCH SKA BARA HÅLLA KÄFTEN! FATTAR NI? VAVAVA?"

Slutligen: Det här tramset om att dina barn inte förstår att du är en alkoholist kan du bara fetglömma direkt. Är de över 5 år gamla, så har de redan sedan länge förstått att det är något fel på dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in