2024-02-02, 12:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Hon dök inte upp när hon skulle tömma sina saker och lämna tillbaka nycklarna. Därför han har begärt betalningsföreläggande hos Kronofogdemyndigheten. Det har han lagt upp på sin story förr.

Det går inte så snabbt att begära betalningsföreläggande hos kronofogden
Citera
2024-02-02, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det är inte folkbokföringsbrott. Hon har sina saker där och den svarta hyresvärden har hindrat henne från att komma in i lägenheten. G har gjort ett olagligt låsbyte förutom att han hyrt ut lägenheten svart, utan kontrakt

Hon borde höra av sig till Bostaddirekt som varit mellanhand till Gustav, om hon nu har kvar saker i lägenheten.
Citera
2024-02-02, 13:08
Medlem
TheMongoKids avatar
Citat:
Det går inte så snabbt att begära betalningsföreläggande hos kronofogden
Betalningsföreläggande är för att fastställa en skuld. Handräckning annars.
Citera
2024-02-02, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Hon borde höra av sig till Bostaddirekt som varit mellanhand till Gustav, om hon nu har kvar saker i lägenheten.

Brott egenmäktigt förfarande (8 kap. 8 § brottsbalken och olovligt besittningsrubbande. Grattis Gustav
Citera
2024-02-02, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheMongoKid
Betalningsföreläggande är för att fastställa en skuld. Handräckning annars.

Varför skall hon betala för en bostad hon inte har tillgång till? Chrippa har också betalningsansvar för lägenheten, eller hur? Han har dessutom, tillsammans med Chrippa & Co, sett till att hon inte kan hämta sina prylar. Han har uppfört sig hotfullt vilket gör att man förstår att hon inte ensam åker dit för att hämta grejerna
Citera
2024-02-02, 13:37
Medlem
Citat:
Brott egenmäktigt förfarande (8 kap. 8 § brottsbalken och olovligt besittningsrubbande. Grattis Gustav

Vad jag vet hur Bostaddirekt ut enbart till företag om man ska gå in på detaljer.
Så det är en intressant uthyrning i andra hand eller "medboende" som G var noga med att informera om.
Citera
2024-02-02, 14:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Vad jag vet hur Bostaddirekt ut enbart till företag om man ska gå in på detaljer.
Så det är en intressant uthyrning i andra hand eller "medboende" som G var noga med att informera om.

Med tanke på att G själv berättat att det inte fanns något kontrakt verkar ju hela grejen väldigt suspekt
Citera
2024-02-02, 14:12
Medlem
TheMongoKids avatar
Citat:
Varför skall hon betala för en bostad hon inte har tillgång till? Chrippa har också betalningsansvar för lägenheten, eller hur? Han har dessutom, tillsammans med Chrippa & Co, sett till att hon inte kan hämta sina prylar. Han har uppfört sig hotfullt vilket gör att man förstår att hon inte ensam åker dit för att hämta grejerna
Nu svarade jag sådär då jag uppfattade det som att Gustav ansökt om betalningsföreläggande för att få henne att hämta sina saker, vilket är fel. B.F. används för att fastställa en skuld (vilket jag antar inte är i detta fallet) och därför använder man "handräckning" för att få hjälp av Kronofogden att få bort sakerna därifrån.
Citera
2024-02-02, 14:13
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jojo, Gurra har sett till att han också kommer få sina fiskar varma, var så säker.
Det han la upp stämmer inte alls, han är så blåögd, i dubbel bemärkelse.
Faktum är att Gustav har trott sig stå över lagen, sånt straffar sig, var så säker.
Har du missat vad Gustav la upp egentligen?
Vad har Gurra lagt upp?

Gillar inte den där jäveln, han ser väldigt sliskig ut
Citera
2024-02-02, 14:29
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Hon dök inte upp när hon skulle tömma sina saker och lämna tillbaka nycklarna. Därför han har begärt betalningsföreläggande hos Kronofogdemyndigheten. Det har han lagt upp på sin story förr.
Så han har ändrat sin historia nu? Först sa han ju att hon inte skulle få sina saker om hon inte gjorde det han krävde av henne, och att det var därför han bytte lås.
Han skrev även att han ansåg att hon inte hade rätt till lägenheten eftersom chrippa stod på kontraktet, hoppas Linneas har bild på det, svårt för honom att kräva hyra av henne då
Citera
2024-02-02, 14:35
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Man kan ju iallafall ta del av informationen innan man sågar den, det är vad som getts ut i en podd och jag tar det i bedömning när jag skapar min egna uppfattning. Du får sluta att såga allt som kommer ut från inblandade av ”fel sida” av det du tycker. Till skillnad från dig har jag inte en sida vald utan är öppen för att det kan vara hursomhelst. Det blir mest fel när du är så arg på alla som tycker och bedömer olika än du. Dra en gräns
Att "Jocke sa..." och "Anjo sa..." fungerar dåligt som bevis. Det är inte fakta.
Speciellt inte när det är bevisat flera gånger tidigare att dem båda ljuger regelbundet.

Att Anjo och Jocke tycker och tror någonting, och att du tycker och tror som dem är en sak, men var då tydlig med att det är vad du tycker och tror, och att det inte är fakta och att det saknas bevis.
Citera
2024-02-02, 14:40
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Cluee är så fejk. Han fick inte nämna Anjos namn för då... Anjo var glasklar i sitt hot. Men nu verkar det inte vara något problem överhuvudtaget. Cluee äter Jockibois skit med sked och älskar det.
Han snackar om att han har en nyhetskanal men egentligen är det en skvallerkanal för att få ut Jockibois åsikter. Hur slut är man inte då?

Han vågar inte göra annat än att lyda, så patetiskt, alla pratar om att dom kör sitt eget, förutom cluee som är livrädd för boii och anjo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in