2024-02-02, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Agavägen? Vilket jävla namn på en adress. Kan någon besöka rektors bostad och lämna en handgranat utan hans dörr?

Du är inte från Stockholm eller hur ?

AGA som företaget AGA. AGA Gas, AGA spisar, AGA fyrar

Heter AGA Linde gas in dag.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Aga_(f%C3%B6retag)
Citera
2024-02-02, 11:58
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Ungefär som slöjbeklädda barn. Genom förbud och inverkan lyfter man fram saker som barn inte har några referensramar kring.

Som liten (tidigt 90-tal) fick jag gå på en utställning med massa frimärken med mina föräldrar i Tyskland och Köln. Jag hade ingen som helst tanke på vad det var för något mer än att det var frimärken. Men av en slump hittade jag några frimärken i en bok under ett besök hos mina föräldrar. Det visade sig att de avbildningar av olika kvinnors vaginor. Jahopp, se där tänkte jag och garvade vidare.
Folk som reagerar på sånt skit, har ju en intellektuell svaghet och förstår inte att barn i den åldern har ju noll referensramar till sexualitet.
Så ska en HBTQ-sagotant få visa sin snopp eller inte för små barn?

Ändå lite avslöjande att du minns vagina-bilden xx år senare, om den nu var utan betydelse.
Citera
2024-02-02, 11:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Så alla som läser sagor för barn ska alltså redogöra för sitt sexliv i detalj för övriga personalen innan de godkänns för sagoläsning? Har man smiskat någon på rumpan någon gång så är man pervers och ej värdig sagoläsning för barn eller var går gränsen? Ska man ha referenser från tidigare sexpartners som kan intyga att man inte är pervers?
Halmgubbe, perversa bögar skall inte läsa sagor för barn och inte jobba med barn överhuvudtaget.
Tack Lidingö för ett genomtänkt och bra beslut.
Citera
2024-02-02, 11:59
Medlem
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Du är inte från Stockholm eller hur ?

AGA som företaget AGA. AGA Gas, AGA spisar, AGA fyrar

Heter AGA Linde gas in dag.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Aga_(f%C3%B6retag)

Jag tänkte på aga barn vilket på lidingö fortfarande verkar utövas bakom perserna.
Citera
2024-02-02, 12:02
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Jag tänkte på aga barn vilket i lidingö verkar fortfarande praktisera bakom perserna.
Hela tråden visar det motsatta, på Lidingö bryr man sig om sina barn.

Det finns inte en rad i dina inlägg som visar att du bryr dig om barn.
Citera
2024-02-02, 12:02
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Var inte löjlig! Var läser du att jag skriver det? Snacka om halmgubbeargument! Jag menar att transor/ karlar i kvinnokläder ska inte vara nära barn överhuvudtaget.

Det var DET jag menade med perversa typer. Inte dina halmgubbar. Att pervon ska tvunget läsa sagor för barn, är bara ett steg att försöka närma sig pedofili och göra det mainstream.

Då kan ju vänstern ta dit sina barn och låta dom bli tafsade på. Men ni ska ge fan i andras barn!

Du skrev bokstavligen att perversa inte får läsa sagor för barn. Men det finns ju fler än transor som är perversa, det håller du nog med om? Så var drar man gränsen?
Citera
2024-02-02, 12:03
Medlem
Citat:
Jag tänkte på aga barn vilket på lidingö fortfarande verkar utövas bakom perserna.

Jo jag förstod det men gatunamnet kommer från att det en gång låg ett företag på denna mark.
Inget med barnmisshandel att göra
Citera
2024-02-02, 12:04
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Du skrev bokstavligen att perversa inte får läsa sagor för barn. Men det finns ju fler än transor som är perversa, det håller du nog med om? Så var drar man gränsen?
Det finns massor med gränser t.ex "nazism" eller "våld", "sex" är en tydlig sådan gräns.
Citera
2024-02-02, 12:08
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det är enkelt att svara på. Barn ska inte utsättas för sexualitet i samhället. En tjej i bikini är sexualitet. En man med gylfen öppen. En transvestit i höga klackar och kjol. I detta fall är det helt klart en agenda som motiverar sagoläsningen.

Detta är inget problem i verkliga livet, alla vet detta. Det är bara när HBTQ väljer att provocera normen som det blir ett problem. Gruppen HBTQ är enbart motiverad av sin sexualitet, vi i andra grupper betonar inte vår sexualitet. För HBTQ går HBTQ-sexualitet t.o.m. före andras barn.

Ok, men hur pryd är du? En tjej i bikini? Så man kan inte ens vara på stranden med sina barn?

Men absolut ska man inte visa sitt kön inför andra, oavsett om det är barn eller vuxna, så långt håller jag med dig.
Citera
2024-02-02, 12:09
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Halmgubbe, perversa bögar skall inte läsa sagor för barn och inte jobba med barn överhuvudtaget.
Tack Lidingö för ett genomtänkt och bra beslut.

Perversa straighta går bra? Hade hellre sett att en transa läser sagor för mina barn än någon straight som gillar bajssex eller att blotta sig offentligt, vilket i mitt tycke är jävligt mycket mer perverst och äckligt.
Citera
2024-02-02, 12:10
Medlem
ppp333s avatar
Ett underbart klipp med en äkta drag-queen som tycker det är fullkomligt absurt att de skulle uppträda/läsa sagor för barn.
Han förklarar varför det är helt galet... här:
https://youtu.be/fMSZdI2KVko?si=14zuaodnsa3qIXYt
Citera
2024-02-02, 12:12
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det finns massor med gränser t.ex "nazism" eller "våld", "sex" är en tydlig sådan gräns.

Absolut, men nu har du sagt att viss sorts sexualitet är ok (heterosexuellt sexuella människor) medan andra sorter sexualitet inte är det (queer-sexuella och transor t.ex. får man förmoda). Så var drar du gränsen mellan acceptabel sexualitet och icke acceptabel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in