2023-05-06, 18:05
Medlem
Blev lobad nyligen, har hänt tidigare för kanske 10år sedan. Vilka myndigheter får man brev av?
Citera
2023-08-16, 20:45
Medlem
Kan man i efterhand logga in sig i något register för att få se sin LOB? Man kan ju logga in lite varstans hos myndigheter med bank id.
Citera
2023-08-16, 23:19
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13377331
Kan man i efterhand logga in sig i något register för att få se sin LOB? Man kan ju logga in lite varstans hos myndigheter med bank id.

Om man lyckades identifiera dig bör de ha underrättat Transportstyrelsen och då finns nog uppgiften med i vägtrafikregistret. Jag har dock svårt att tro att man kan ta del av den uppgiften online men jag har ingen närmare kunskap om den biten.
Citera
2023-08-17, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Om man lyckades identifiera dig bör de ha underrättat Transportstyrelsen och då finns nog uppgiften med i vägtrafikregistret. Jag har dock svårt att tro att man kan ta del av den uppgiften online men jag har ingen närmare kunskap om den biten.
Jag vet inte om jag blev "LOB:ad" för nån hade ringt polisen på mig för de hade sett mig gå svajigt som fan. Tog mig hem och polisen pratade med mig utanför mitt hus. Jag fick gå in och visa att jag bodde där sen lät dom mig vara och åkte därifrån. Fick ett brev och ett snack med socialtjänsten och sen dess har jag inte hört nåt. Räknas detta som en LOB? Man kan väl inte anses vara LOBad utanför sitt hem när de låter en gå in i bostaden och bara åker därifrån?
Citera
2023-08-20, 00:29
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13377331
Jag vet inte om jag blev "LOB:ad" för nån hade ringt polisen på mig för de hade sett mig gå svajigt som fan. Tog mig hem och polisen pratade med mig utanför mitt hus. Jag fick gå in och visa att jag bodde där sen lät dom mig vara och åkte därifrån. Fick ett brev och ett snack med socialtjänsten och sen dess har jag inte hört nåt. Räknas detta som en LOB? Man kan väl inte anses vara LOBad utanför sitt hem när de låter en gå in i bostaden och bara åker därifrån?

Svar: nej. LOB avser ett omhändertagande. Dessutom får man inte heller LOB:as om man befinner sig vid eller i sitt hem, se st. 2 i lagens första paragraf.
Citera
2024-02-02, 08:29
Medlem
pajkens avatar
Blev LOB:ab för en vecka sen, fylla inga droger.

Har sambo och två barn, ska på möte hos soc.

Läser soc upp polisrapporten på mötet?
Citera
2024-02-02, 08:37
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajken

Högläsning vet jag ej om det blir, men man får i alla fall ta del av den. Skall du på mötet själv eller ihop med sambon?
Citera
2024-02-02, 08:44
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajken

Efter min LOB ringde en sockärring både mig och min sambo och förhörde sig om mina alkoholvanor. Därefter tog de ett beslut om att ej starta någon utredning. Kort därefter blev jag ändå kallad till soc vuxen missbruk, men det mötet sket jag i att gå på. Hörde ej av dem mer efter det.
Citera
2024-02-02, 08:58
Medlem
pajkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Högläsning vet jag ej om det blir, men man får i alla fall ta del av den. Skall du på mötet själv eller ihop med sambon?

Ska dit med sambon. Minns inte riktigt om jag sa något olämpligt som jag inte vill att hon ska se/höra.
Citera
2024-02-02, 08:59
Medlem
pajkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Efter min LOB ringde en sockärring både mig och min sambo och förhörde sig om mina alkoholvanor. Därefter tog de ett beslut om att ej starta någon utredning. Kort därefter blev jag ändå kallad till soc vuxen missbruk, men det mötet sket jag i att gå på. Hörde ej av dem mer efter det.

Båda ska dit pga. orosanmälningar på barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in