2024-02-01, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Vem är blonda fettot? inte heller såg jag någon blondin sitta i någon säng i dagens avsnitt

Gutta kommer med en ny term: regel (trä)

Smilfinken tredje från vänster i övre raden här: https://www.tv4.se/artikel/6YtWfxrngmheo7qH4LSMUM/farmen-2024-haer-aer-alla-deltagare
2024-02-01, 20:34
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krekola
Smilfinken tredje från vänster i övre raden här: https://www.tv4.se/artikel/6YtWfxrngmheo7qH4LSMUM/farmen-2024-haer-aer-alla-deltagare
Haha jaha isåfall såg jag avsnittet också ty du talar om en "man", säger du orden blondin & kåt i samma mening får du räkna med att vi hoppas på en tjej, jag tänkte inte fan sover Ronja med fienden

Vad kåt Desiré (betyder Åtrå på engelska) ser ut på Torpet förövrigt
Senast redigerad av Crapmagic 2024-02-01 kl. 20:49.
2024-02-01, 20:52
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Vore kul om man pratade om sitt uttorkade sexliv på morgonmötet.
Typ ”jag längtar hem för här har man inte legat sedan man kom hit”.

Va ju en som åkte ur farmen ifjol eller året innan som varit deltagare innan som sa att "nu skulle hon hem och ligga med sambon" i intervjun efteråt.
2024-02-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Va ju en som åkte ur farmen ifjol eller året innan som varit deltagare innan som sa att "nu skulle hon hem och ligga med sambon" i intervjun efteråt.
Det var värmländskan Helena Hedqvist det i Farmen (2021).
2024-02-01, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
För att du har svårt att hålla isär dialekter?

Pölsa pratar värmländska, och Levin som är från Marks kommun mitt emellan Borås och Göteborg, pratar marbodialekt.
Det är rätt stor skillnad faktiskt.
Levin är ännu en stolthet från lilla hôlan Örby. Levin, tvåan i Idol Saga Ludvigsson och sportjournalisten Simon Bank har sina rötter där.
2024-02-01, 22:01
Medlem
0Z8Ss avatar
Kan nån hjälpa mig att lösa vilken dialekt Tim har?

Jag hör en blandning av allt från daladiakekt, Sthlm, Skövde/skara i subtila nyanser.
2024-02-01, 22:12
Avslutad
Elaka trion på Torpet seglar lite under radarn. Elaka orten-gänget på Farmen har fått sin beskärda del av rättmätig kritik, men deras motsvarighet på Torpet har klarat sig undan. Ledaren Cornelia har fått skit, men utan sina två hangarounds Levin och Maxine hade hon inte fått utlopp för sin mobbar-ådra.

De tror att de är smarta som hela tiden plockar amuletter av farmarna, men de har skaffat sig två fiender i Dessan och Martina och en tveksam vän i Magnus. Så hur smarta har de varit egentligen?

De sover tillsammans men farmaren får inte vara med. De tisslar bakom stängda dörrar och går iväg ensamma. De har flugit på och tjafsar med två av tre farmare som har kommit. Usch. Hoppas de allihop åker ut snarast. Att inte Levin begriper bättre än att försöka ta rygg på en sån som Cordelia, på vilket sätt tror han att han gynnas av att hänga på nån som gör sig till ovän med varenda människa? Episk feltaktisering av honom.
2024-02-01, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Etersom Maxine o Cornelia nu har en uppgörelse med Magnus så hade de inte samma behov att smöra för nästa farmare, som råkade vara Dessan. I linje med sina sanna personligheter - inte smörpersonligheterna - så blir de kränkta när Dessan försöker lära känna dem genom helt normala frågor som var bor du, vad jobbar du med, har du familj. Cornelia känner sig ”förhörd” av såna frågor, som normala människor bara tycker är normala lära-känna-frågor. Hoppas Cornelia åker snart, hon är total idiot rakt igenom.

Maxine och Cornelia är också de största falskspelarna i år, med sin hemliga pakt mot Levin. Varje gång han säger ”vår starka Torpet-pakt” i en synk vill man vara ruska honom och skrika ”vakna!”.
Allt är ju relativt vad som innefattas i helt normala frågor. Att sitta med armarna i kors, vara allmänt fientlig och ställa krystade, privata frågor är inte vad jag kallar nomalt. Inte heller att direkt börja styra och ställa kring vad man bör och inte bör göra. Tror inte hen Zurfarn heller uppskattat det i motsvarande situation?
Kan ju även vara ett klassiskt fall av felklippning som produktionen så ofta gör när det gäller osympatiska deltagare.
2024-02-01, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Allt är ju relativt vad som innefattas i helt normala frågor. Att sitta med armarna i kors, vara allmänt fientlig och ställa krystade, privata frågor är inte vad jag kallar nomalt. Inte heller att direkt börja styra och ställa kring vad man bör och inte bör göra. Tror inte hen Zurfarn heller uppskattat det i motsvarande situation?
Kan ju även vara ett klassiskt fall av felklippning som produktionen så ofta gör när det gäller osympatiska deltagare.
Att ställa frågor om andra när man träffar dem brukar vara ett tecken på att man vill lära känna dem. Dessan frågar ju inte ut torparna om deras sexpreferenser eller vad de har i lön, utan helt vanliga frågor som i vilken del av Sverige bor du, vad jobbar du med. Jag tror inte hon hade haft något emot om nån av torparna hade ställt samma frågor tillbaka till henne, och visat lite intresse av att lära känna henne. Men Cornelia tar på sig sura minen direkt som man är sååå trött på att se. Som en tjurig 3-åring så fort nåt inte passar. Fy fan vilken mardröm att ha runt sig.

Och ang att styra och ställa - Dessan vaknade tidigt och ställde sig och diskade. Borde inte torparna säga ”tack”? Hon gjorde som på Farmen och släppte ut hönsen. Och? Då berättar man väl lugnt att ”Här släpper vi ut dem först till lunch”. Vad är det att reta sig på? Det är riktigt pinsamt att se de tre torparna sitta i synk och härma Dessans dialekt och överdriva hennes kroppsspråk. Äckligt mobbarbeteende. Hoppas de får smaka samma på Farmen. Nån kan ju härma Maxines gång, manhaftig som om hon bär meloner. Cornelia ständigt sura min är också tacksam att härma.
2024-02-02, 01:00
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Varför är den sjuka människan värdig...?
Hon är underhållande, rolig, tänker taktiskt, fjäskar inte när det inte behövs, bra på uppdrag och sköter dagliga sysslor.
Som grädde på moset är hon snyggast av alla årets deltagare.
Ingen på Farmen kommer upp i samma nivå som hon. Maxine är den största konkurrenten.
2024-02-02, 01:05
Medlem
Inkommers avatar
Varför kallar ni ena pakten i Farmen för ortengänget och tuffa gänget? Det är ju inte ens någon babbe med i Farmen. Tycker ni att dom är tuffa? 😂
2024-02-02, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Varför kallar ni ena pakten i Farmen för ortengänget och tuffa gänget? Det är ju inte ens någon babbe med i Farmen. Tycker ni att dom är tuffa? 😂
Det är det jag inte heller fattar lol. Det är väl kanske en blatte (Jennifer) och Andreas: Snälla killen heter Andreas Larsson. Hur blatte är han egentligen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in