Citat:
Ursprungligen postat av
Nanteq
Allt är ju relativt vad som innefattas i helt normala frågor. Att sitta med armarna i kors, vara allmänt fientlig och ställa krystade, privata frågor är inte vad jag kallar nomalt. Inte heller att direkt börja styra och ställa kring vad man bör och inte bör göra. Tror inte hen Zurfarn heller uppskattat det i motsvarande situation?
Kan ju även vara ett klassiskt fall av felklippning som produktionen så ofta gör när det gäller osympatiska deltagare.
Att ställa frågor om andra när man träffar dem brukar vara ett tecken på att man vill lära känna dem. Dessan frågar ju inte ut torparna om deras sexpreferenser eller vad de har i lön, utan helt vanliga frågor som i vilken del av Sverige bor du, vad jobbar du med. Jag tror inte hon hade haft något emot om nån av torparna hade ställt samma frågor tillbaka till henne, och visat lite intresse av att lära känna henne. Men Cornelia tar på sig sura minen direkt som man är sååå trött på att se. Som en tjurig 3-åring så fort nåt inte passar. Fy fan vilken mardröm att ha runt sig.
Och ang att styra och ställa - Dessan vaknade tidigt och ställde sig och diskade. Borde inte torparna säga ”tack”? Hon gjorde som på Farmen och släppte ut hönsen. Och? Då berättar man väl lugnt att ”Här släpper vi ut dem först till lunch”. Vad är det att reta sig på? Det är riktigt pinsamt att se de tre torparna sitta i synk och härma Dessans dialekt och överdriva hennes kroppsspråk. Äckligt mobbarbeteende. Hoppas de får smaka samma på Farmen. Nån kan ju härma Maxines gång, manhaftig som om hon bär meloner. Cornelia ständigt sura min är också tacksam att härma.