2024-02-01, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squama
Angående Amanda så lär nog inte en pastorsdotter med barn skilja sig i första taget. Att hon sen föll för en potentiellt galen snubbe är nog relaterat till någon slags frigörelse. Precis som tatueringarna. Uppenbart hon går sin egen väg och är trygg i det.

Tyckte programmet var kul hur det nu än redigerats. Någon som sett från andra länder och kan reka någon säsong?

Brasilien är klart bäst!
Citera
2024-02-01, 23:53
Medlem
Angående A och S så kommer det att sluta otäckt 💔
Citera
2024-02-02, 02:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Fast så det var det ju inte alls. ”Persiska prinsessan” kommer ju tillbaka när hon blivit dumpad och berättar att han igår sagt till henne att hon var så speciell osv osv och det var samma dag som han dumpade Amanda.
Dumpade Amanda? Har vi sett samma program?
Citera
2024-02-02, 02:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Brasilien är klart bäst!
Nej det är som att kolla på Disney. Piff och Puff och hela gänget.
Citera
2024-02-02, 04:52
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vembryrsigfan
Hon prata väl om att hon var uppvuxen i Afghanistan och där är de så mycket Bollywood etc och där fick hon upp ögonen för den världen?
Meira sa ordagrant "Jag är från Afghanistan, och i Afghanistan tittar man på otroligt mycket Bollywood."

Att nån som inte är etniskt svensk säger "Jag är från X" behöver inte ens betyda att dom varit i det landet.

Och vissa som flyttat till exempelvis Stockholm för säg fem år sen, såväl invandrare som etniska svenskar, kan säga "Jag är från Stockholm".

Så uttrycket "Jag är från X" är väldigt oprecist. Det handlar väl ofta om vilket ställe man identifierar sig med eller vilket ställe man vill att andra ska förknippa en med.

Hon sa vidare om Bollywood:

"Jag har vuxit upp med det. Tittat på massor och massor av filmer."

Nån skrev i tråden att dom gått i samma skola i Fittja som Meira från ettan till sexan. Om hon hade bott i Afghanistan före första klass ålder tvivlar jag på att hon hunnit titta på så "otroligt mycket Bollywood" före sju års ålder.

Jag vidhåller att hon troligtvis är född i Sverige. Det gick ju att ratta in Bollywood-filmer via svensk parabol under hennes uppväxt.
Senast redigerad av timpani 2024-02-02 kl. 05:06.
Citera
2024-02-02, 05:03
Medlem
timpanis avatar
Meiras svenska är ett kapitel för sig. Det är omöjligt att höra att hon är uppvuxen i en invandrartät förort. Hon saknar alla dom språkliga kännetecken som vi förknippar med ett ställe som Fittja.

Hon säger till exempel inte "Imorgon jag ska träffa honom", syntax som även många unga etniska svenskar lagt sig till med. Dessutom saknar hennes satsmelodi inslag från "Rinkebysvenskan".

Hon säger "Jag tittar på tv", inte det mer vardagliga "Jag kollar på tv".

För många unga kvinnor är det vanligt att man vill låta "finare" än man är, vilket solklart gäller Meira. För unga grabbar gäller generellt det omvända. Språkforskare har undersökt detta.
Senast redigerad av timpani 2024-02-02 kl. 05:07.
Citera
2024-02-02, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Dumpade Amanda? Har vi sett samma program?

Oj haha. Menade såklart att han sa till henne att han dumpat de övriga.
Citera
2024-02-02, 08:38
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Oj haha. Menade såklart att han sa till henne att han dumpat de övriga.
Jag förstod det
Citera
2024-02-02, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hur tusan kan hon öka med sig mycket?? Vad gör att folk vill följa henne? Hon är ju en helt vanlig brud lol. Tråkig som fan också.
Herregud vemsomhelst kan bli kändis nu… var bara med i ett dejtingprogram så.

LIB är väldigt stort i Brasilien och tror att det även smittat av sig i andra sydam länder och väldigt tillgöngligt eftersom det dubbas. Tror inte att det finns samma genuina intresse för paren i Sverige, här är det mer snask/skvallerfaktorn än förebild/idolstämningen. Flytta t ex Catja till BR så skulle hon säkert få flera gig.
Citera
2024-02-02, 11:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Någon som vet varför Meira inte är skriven hemma hos Oskar? För att hon hyr ut sin lgh eller? Hon är skriven i Farsta (hyresrätt). Han i Stockholm.

Krissy verkar också hyra ut sin lgh om man kollar vilka som är skrivna där? En fyra i Sundbyberg? (hyresrätt) Eller är hon plötsligt inneboende?
Hon och Rasmus är på olika adresser. Han i Järfälla.

(Amanda & Sergio är skrivna på Sergios adress i Stockholm.)
Senast redigerad av LuluBrooksie 2024-02-02 kl. 11:22.
Citera
2024-02-02, 11:44
Medlem
befrierskans avatar
Jösses vilka höga hästar alla kastat sig upp på angående Sergios surpisebaby i världens mest bonusfamiljrika land.

Kan svära på att majoriteten här inne kommer från en sådan eller har en i sin närmsta krets. Och att majoriteten här inne tjatat på minst en flickvän eller tillfällig sexuell förbindelse att skippa kondomen.
Citera
2024-02-02, 15:05
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.V.E.R.I.G.E
Catja påminner om en blandning mellan Agnes Carlsson från Idol-tiden och Rebecca Stella.

Sen påminner Krisse-Ly om Ebba Busch.

Tycker båda två är jättefina men jag har känt igen deras utseende på något sätt och inte kunnat sluta försöka komma på vilka de liknar.

Hade varit spännande att se om ni också tycker någon deltagare är lik någon annan och vem isåfall.

Krisse-Ly - Sanna Nielsen

Catja - Katy Perry

Emilia - kronprinsessan Victoria

Oskar - Aaron Tveit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här