Citat:
Ursprungligen postat av
vembryrsigfan
Hon prata väl om att hon var uppvuxen i Afghanistan och där är de så mycket Bollywood etc och där fick hon upp ögonen för den världen?
Meira sa ordagrant "Jag är från Afghanistan, och i Afghanistan tittar man på otroligt mycket Bollywood."
Att nån som inte är etniskt svensk säger "Jag är från X" behöver inte ens betyda att dom varit i det landet.
Och vissa som flyttat till exempelvis Stockholm för säg fem år sen, såväl invandrare som etniska svenskar, kan säga "Jag är från Stockholm".
Så uttrycket "Jag är från X" är väldigt oprecist. Det handlar väl ofta om vilket ställe man identifierar sig med eller vilket ställe man vill att andra ska förknippa en med.
Hon sa vidare om Bollywood:
"Jag har vuxit upp med det. Tittat på massor och massor av filmer."
Nån skrev i tråden att dom gått i samma skola i Fittja som Meira från ettan till sexan. Om hon hade bott i Afghanistan före första klass ålder tvivlar jag på att hon hunnit titta på så "otroligt mycket Bollywood" före sju års ålder.
Jag vidhåller att hon troligtvis är född i Sverige. Det gick ju att ratta in Bollywood-filmer via svensk parabol under hennes uppväxt.