2024-02-01, 21:44
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Haha kul att se dig arg över att vi kapat din Scania tråd

Jag tror och hoppas Liverpool vinner på söndag.

Förövrigt skönt med 3 viktiga poäng igår COYS!
Jag är inte arg, tycker bara att det är så otroligt barnsligt/fånigt av er. Vad är poänget?

Ingen skräll att du, av alla, hoppas att vi ej vinner över Liverpool till söndag. Men ska jag vara helt ärlig, så kunde inte jag bry mig mindre om det.

Annars så blev jag inte dugg impad över Floppy spursy i går. Bournemouth var väldigt nära 3-3.
Citera
2024-02-01, 21:50
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
I går så fick hela fotbollsvärlden återigen se ett perfekt exempel på hur Liverpool (och Man United) alltid favoriseras av domarna i England. Det var 2x solklara uteblivna straffar till Chelsea.

Haha. Tror du/ni verkligen att vi Arsenal-fans fruktar Liverpool inför söndagens match? Ni i Liverpool-maffian är verkligen i en helt egen liga.

Om vi spelar så som vi gjorde i mötet på Anfield, och i cupmatchen på Emirates - samtidigt som vi tar bättre vara på våra målchanser. Så kommer vi att vinna över Liverpool till söndag, inget snack om den saken.

Jag håller absolut inte på Liverpool men att anse att det två klara Chelseastraffar är att ljuga, ena (som jag antar du pratar om) är en rejäl filming om inte annat och borde resulterat i gult kort. Trodde först att Jotas var en filmning med (eftersom han har de tendenserna) men efter reprisen så fick jag se mig överbevisad. Den andra vet i tusan vad du menar dock, kan inte minnas att det var en solklar som du vill få det till (låter snarare som det är ditt hat mot Liverpool som lyser igen än en korrekt anlays).

Trodde faktiskt att Chelsea skulle bjuda upp till ett betydligt större motstånd, men det var ren och skär överkörning och siffrorna är till och med i underkant till hur mycket chanser pool hade.

Angående erat möten på söndag säger jag att Arsenal är en liten favorit med tanke på hemmaplan, Arsenal har ju ett av ligans bästa hemmaform. Pool på sin sida har ett av ligans bästa bortform (inte förlorat på bortplan) så det är upplagt för ett bra match (luktar kryss?).
Senast redigerad av Neroxx 2024-02-01 kl. 21:53.
Citera
2024-02-01, 21:57
Medlem
Sorry för besserwisser-fasoner men det blir fel när ni kallar Liverpool för Pool.

Det är Blackpool i England som kallas för Pool.
Citera
2024-02-01, 22:05
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crucial
Sorry för besserwisser-fasoner men det blir fel när ni kallar Liverpool för Pool.

Nej alla vet att det är Hartlepool som är riktiga Pool i England.
Citera
2024-02-01, 22:07
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Vilka "ni"? Vad jag ser så skriver dom allra flesta Liverpool..
Citera
2024-02-01, 22:11
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Jag håller absolut inte på Liverpool men att anse att det två klara Chelseastraffar är att ljuga, ena (som jag antar du pratar om) är en rejäl filming om inte annat och borde resulterat i gult kort. Trodde först att Jotas var en filmning med (eftersom han har de tendenserna) men efter reprisen så fick jag se mig överbevisad. Den andra vet i tusan vad du menar dock, kan inte minnas att det var en solklar som du vill få det till (låter snarare som det är ditt hat mot Liverpool som lyser igen än en korrekt anlays).

Trodde faktiskt att Chelsea skulle bjuda upp till ett betydligt större motstånd, men det var ren och skär överkörning och siffrorna är till och med i underkant till hur mycket chanser pool hade.

Angående erat möten på söndag säger jag att Arsenal är en liten favorit med tanke på hemmaplan, Arsenal har ju ett av ligans bästa hemmaform. Pool på sin sida har ett av ligans bästa bortform (inte förlorat på bortplan) så det är upplagt för ett bra match (luktar kryss?).
Well, det beror väl på vad ögat ser. Men jag menar iaf att Liverpool kom billigt undan från de två incidenterna. Och nej, det handlar inte om att jag "hatar" Liverpool.

Ja, Chelsea var riktigt, riktigt kassa. Men de är inte mkt bättre än såhär.

Det blir såklart tufft mot Liverpool. Men precis som du skriver, så är vi knappa favoriter.
Citat:

Haha, exakt. Har inte hört en enda engelskman kalla Liverpool för "pool", däremot så är pool det vanligaste smeknamnet för Blackpool i UK.
Citera
2024-02-01, 22:15
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:

Kan vara för att jävlas med . Nä det är enbart för att det är förståligt vilket pool man pratar om när jag skriver detta. Tex svarar jag X individ som skriver om en match där Liverpool spelat så är det självklart vilket lag det handlar om. Sen om det blir fel för dig får vara, du förstår förstås helt klart vilket lag jag faktiskt menar. Jag kan tyvärr inte ansvara för att du blir arg över detta, men jag ska ta till mig det du skriver och tänka på det. Dock lär det fortfarande slinka igenom även i framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Vilka "ni"? Vad jag ser så skriver dom allra flesta Liverpool..

Jag använder garanterat Pool till Liverpool, dock sker det inte utan att Liverpool har förekommit tidigare i relation till mitt inlägg (antingen i mitt inlägg direkt eller i den jag svarar) .
Senast redigerad av Neroxx 2024-02-01 kl. 22:19.
Citera
2024-02-01, 22:17
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Well, det beror väl på vad ögat ser. Men jag menar iaf att Liverpool kom billigt undan från de två incidenterna. Och nej, det handlar inte om att jag "hatar" Liverpool.

Ja, Chelsea var riktigt, riktigt kassa. Men de är inte mkt bättre än såhär.

Det blir såklart tufft mot Liverpool. Men precis som du skriver, så är vi knappa favoriter.

Haha, exakt. Har inte hört en enda engelskman kalla Liverpool för "pool", däremot så är pool det vanligaste smeknamnet för Blackpool i UK.
Aldrig hört en svensk säga "engelskman", "poänget", " vinner matchen till söndag" osv osv!

Liverpool är favoriter om något lag tar tre poäng, men tror på kryss och City blir dom stora vinnarna. Måste ändå kännas konstigt för Arsenal att ha denna match nu och veta att antingen hjälper man City i guldracet eller så hjälper man Liverpool.
Citera
2024-02-01, 22:28
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Jag är inte arg, tycker bara att det är så otroligt barnsligt/fånigt av er. Vad är poänget?

Ingen skräll att du, av alla, hoppas att vi ej vinner över Liverpool till söndag. Men ska jag vara helt ärlig, så kunde inte jag bry mig mindre om det.

Annars så blev jag inte dugg impad över Floppy spursy i går. Bournemouth var väldigt nära 3-3.

Poänget är att du ska få smaka din egen medicin när du kommer in här och trollar

Så du tycker inte det är fånigt med ”Erik the egghead Tiny Tots och Tott..Floppingham”?
Citera
2024-02-01, 22:33
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Handlar öht inte om "confirmation bias". Och tack så hemskt mkt för den varma omtänksamheten, men jag har lärt upp mina två söner på 24 och 21 år att de ska vara ärliga och rakryggade av sig.

Det kommer onekligen att bli en "battle" på Emirates till söndag. Men som jag skrev tidigare, så kommer vi att vinna matchen om vi bara spelar som vi gjorde mot Liverpool i de två senaste möterna, samtidigt som vi förbättrar avslutten ett hakk eller två. Vi var närmast vinsten mot de i bortamötet på Anfield, och Liverpool kom inget vart i cupmatchen innan vi öppnade ytorna mot slutet. Vi är favoriter, och jag tror att Liverpool kommer åka hem med 0 poäng. Dock så tror jag inte på ngn walkover.

BTW, Gooners dominerar alltid stämningen på Emirates, cupmatchen mot Liverpool nu senast var mer av ett engångs tillfälle.

Ja, till söndag.

Spelar ingen roll. Samtliga av AFCs spelare är villiga till att gå genom en dörr för Arteta. Och om du avfärdar Arsenal ifrån bataljen om titeln, så kommer du verkligen att ångra dig. Men bara kör på, jag älskar det så oändligt mkt när alla ni sofftränare tar och underskattar The Gunners. Keep it going!

2019 så hade du inga barn, dom måsta ha växt fort...

(FB) Varför vill någon ha barn?
Citera
2024-02-01, 22:38
Medlem
Free12s avatar
Nu försvann nog allt hopp om en fjärdeplats och lagen underifrån kommer närmre snabbt! Dra åt helvete Moyes!
Citera
2024-02-01, 22:45
Medlem
EnLitenFryss avatar
Darwin Nunez slog rekord igår - första Premier League-spelaren som träffat målramen fyra gånger i samma match sen opta började mäta sådant 03/04.

I ligan har han gjort 7 mål.
xG på 13.63.
Högsta skillnaden mellan gjorda mål och xG.

Trodde att Szoboszlai skulle få slå straffen i Salahs frånvaro. Slog dem i Salzburg och Leipzig, 16 mål och 1 miss i karriären. Eller Mac Allister, 10/1 i statistik.

Istället kliver Darwin med 12/0 fram - och givetvis bränner han den. Börjar fundera på om Klopps skäl att kliva av är den känslomässiga berg och dalbana det är att ha Darwin på topp.

Hört många experter och fans som älskar Darwin. Han står för underhållning, oavsett vad. Motsats från Jota som är en klinisk finisher som fattar rätt beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in