2024-02-01, 13:23
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
I går så fick hela fotbollsvärlden återigen se ett perfekt exempel på hur Liverpool (och Man United) alltid favoriseras av domarna i England. Det var 2x solklara uteblivna straffar till Chelsea.

Haha. Tror du/ni verkligen att vi Arsenal-fans fruktar Liverpool inför söndagens match? Ni i Liverpool-maffian är verkligen i en helt egen liga.

Om vi spelar så som vi gjorde i mötet på Anfield, och i cupmatchen på Emirates - samtidigt som vi tar bättre vara på våra målchanser. Så kommer vi att vinna över Liverpool till söndag, inget snack om den saken.

Det du pratar om är confirmation bias. Jag håller på att försöka lära min sexåring om det begreppet, vill du att jag ger det ett försök med dig också?

Ser fram emot mötet på söndag! Förhoppningsvis kan Arsenalfansen skapa lite inramning så the traveling kop slipper göra allt arbete själv.

Matchen känns öppen, Arsenal imponerar fortfarande, frågetecken för målskyttet.
Liverpool verkar snarare ha fått en nytändning efter att Klopp berättade att han ska avgå, man verkar beslutsamma att göra något av hans sista säsong.

Tror det blir ett jävla drag på matchen och att det slutar oavgjort, 3-3
Citera
2024-02-01, 13:24
Medlem
BarnsligaBengts avatar
Citat:
I går så fick hela fotbollsvärlden återigen se ett perfekt exempel på hur Liverpool (och Man United) alltid favoriseras av domarna i England. Det var 2x solklara uteblivna straffar till Chelsea.

Haha. Tror du/ni verkligen att vi Arsenal-fans fruktar Liverpool inför söndagens match? Ni i Liverpool-maffian är verkligen i en helt egen liga.

Om vi spelar så som vi gjorde i mötet på Anfield, och i cupmatchen på Emirates - samtidigt som vi tar bättre vara på våra målchanser. Så kommer vi att vinna över Liverpool till söndag, inget snack om den saken.

”Till” söndag?

Nu när Klopp avgår kommer spelarna göra allt för att ge honom en bra avslutning. Det här kommer sluta med ligaguld eller som sämst tvåa bakom City. Arsenal är bara statister i det här titelracet.
Citera
2024-02-01, 13:28
Moderator
zanteras avatar
Misstänker att det blir som vanligt på Söndag. Arsenal torskar mot ett bättre Liverpool, pojkar mot män och sen dåliga bortförklaringar efteråt om dåliga domslut och missade chanser. De Arsenal-fansen jag känner är nervösa och ser Liverpool som favoriter där det i bästa fall blir en tråkig stängd match där man petar in ett mål och vinner. De jag känner som är neutrala är inte jättetaggade för matchen heller, hade inte Arsenal kollapsat totalt efter Jul och gått starka genom den perioden, då hade väl matchen varit lite hetare.

Tyvärr smyger äckliga City med perfekt bakom Liverpool och vid ett eventuellt kryss kommer City gnugga händerna och plocka in poäng. Medans andra lag och fans bråkar om "vad som kunde hänt om inte XYZ hade inträffat" så är City alltid där och står som segrare när säsongen summeras. Också den klubben där fansen inte behöver prata om hur bra de är eller att de kommer vinna fem månader i förväg för de vet att laget vinner i slutändan medans vissa andra fans lever i förnekelse säsong efter säsong.
Citera
2024-02-01, 14:22
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Haha kul att se dig arg över att vi kapat din Scania tråd

Jag tror och hoppas Liverpool vinner på söndag.

Förövrigt skönt med 3 viktiga poäng igår COYS!
Citera
2024-02-01, 16:07
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Misstänker att det blir som vanligt på Söndag. Arsenal torskar mot ett bättre Liverpool, pojkar mot män och sen dåliga bortförklaringar efteråt om dåliga domslut och missade chanser. De Arsenal-fansen jag känner är nervösa och ser Liverpool som favoriter där det i bästa fall blir en tråkig stängd match där man petar in ett mål och vinner. De jag känner som är neutrala är inte jättetaggade för matchen heller, hade inte Arsenal kollapsat totalt efter Jul och gått starka genom den perioden, då hade väl matchen varit lite hetare.

Tyvärr smyger äckliga City med perfekt bakom Liverpool och vid ett eventuellt kryss kommer City gnugga händerna och plocka in poäng. Medans andra lag och fans bråkar om "vad som kunde hänt om inte XYZ hade inträffat" så är City alltid där och står som segrare när säsongen summeras. Också den klubben där fansen inte behöver prata om hur bra de är eller att de kommer vinna fem månader i förväg för de vet att laget vinner i slutändan medans vissa andra fans lever i förnekelse säsong efter säsong.

Arsenal är inte Chelsea, och Liverpool saknar framför allt Salah framåt. Dessutom bortaplan. Osäker status på Robertson och Trent, om de är redo för 90 minuter. Ser helst att Robbo tar LB även om Gomez gjort det oväntat bra.

Luktar 0-0 eller 1-1 lång väg, och City i serieledning.

Men visst kommer Liverpool in med momentum. Vi vet ju redan hur det kommer låta - förlust så var det domarskandal eller Legoheads fel. Vinst så visste man hela tiden att Liverpools serieledning är ett luftslott, mäktiga Arsenal kommer vinna, sanna mina ord och bla bla bla so full of shit att jag inte förstår att jag står ut med mig själv.
Citera
2024-02-01, 17:50
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Arsenal är inte Chelsea, och Liverpool saknar framför allt Salah framåt. Dessutom bortaplan. Osäker status på Robertson och Trent, om de är redo för 90 minuter. Ser helst att Robbo tar LB även om Gomez gjort det oväntat bra.

Luktar 0-0 eller 1-1 lång väg, och City i serieledning.

Men visst kommer Liverpool in med momentum. Vi vet ju redan hur det kommer låta - förlust så var det domarskandal eller Legoheads fel. Vinst så visste man hela tiden att Liverpools serieledning är ett luftslott, mäktiga Arsenal kommer vinna, sanna mina ord och bla bla bla so full of shit att jag inte förstår att jag står ut med mig själv.

Ett kryss är väl inte omöjligt, känns dock som en förlust för alla med tanke på City. Känns som Arsenal's bästa hopp är att grisa till matchen och få med sig 1-0 i en tråkig tillknäppt tillställning som man gjorde mot City i höstas, för om Arsenal försöker gå ut och spela tuffa så lär de åka på både 0-1 0-2 och 0-3 i kontringar. Liverpool har allt som Arsenal saknar i form av vinnarmentalitet och erfarenhet av att knyta ihop säcken när det behövs. Sen brukar ju Arsenal ha lättare att prestera när pressen inte finns. Att möta City tidigt under säsongen på hemmaplan t.ex. är ju lite mindre press än att möta Liverpool nu när vi har färre matcher kvar än vad som har spelats.
Citera
2024-02-01, 20:54
Medlem
Citat:
OK. Men tror du att Egghead är rätt man för Man United? Och vilken manager önskar du isf att se som hans ersättare?
Han kan mycket väl vara rätt man i det långa loppet, han kan också vara helt fel. Men i dagsläget är jag av åsikten att han har gjort mer rätt än fel (ja, han har tagit konstiga beslut) och när man har gjort exakt samma sak sedan LvG fram till EtH och det är samma resultat (likvärdigt eller en klar förbättring första 1-1½ året för sedan få en extrem djup svacka som sedan leder till sparkning av manager) så finns felet någon annanstans än vilken person som sitter på managerposten.

Citat:
Då jag faktiskt sett rätt mycket Arsenal denna säsong, mest för det kommer vara så kul att veta att just du kommer ha ett gäng ursäkter här när ni torskar (förlåt alla ni andra vettiga Arsenalare som faktiskt skriver vettiga inlägg) så kan du addera ditt egna Arsenal till vem som favoriseras av domarna då. Det är en hel del domslut som har gått med er under hösten (och kom inte med Newcastle-incidenten för Rashford hade en liknande situation med boll vid linje som dömdes som ute)
Citera
2024-02-01, 21:17
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Det du pratar om är confirmation bias. Jag håller på att försöka lära min sexåring om det begreppet, vill du att jag ger det ett försök med dig också?

Ser fram emot mötet på söndag! Förhoppningsvis kan Arsenalfansen skapa lite inramning så the traveling kop slipper göra allt arbete själv.

Matchen känns öppen, Arsenal imponerar fortfarande, frågetecken för målskyttet.
Liverpool verkar snarare ha fått en nytändning efter att Klopp berättade att han ska avgå, man verkar beslutsamma att göra något av hans sista säsong.

Tror det blir ett jävla drag på matchen och att det slutar oavgjort, 3-3
Handlar öht inte om "confirmation bias". Och tack så hemskt mkt för den varma omtänksamheten, men jag har lärt upp mina två söner på 24 och 21 år att de ska vara ärliga och rakryggade av sig.

Det kommer onekligen att bli en "battle" på Emirates till söndag. Men som jag skrev tidigare, så kommer vi att vinna matchen om vi bara spelar som vi gjorde mot Liverpool i de två senaste möterna, samtidigt som vi förbättrar avslutten ett hakk eller två. Vi var närmast vinsten mot de i bortamötet på Anfield, och Liverpool kom inget vart i cupmatchen innan vi öppnade ytorna mot slutet. Vi är favoriter, och jag tror att Liverpool kommer åka hem med 0 poäng. Dock så tror jag inte på ngn walkover.

BTW, Gooners dominerar alltid stämningen på Emirates, cupmatchen mot Liverpool nu senast var mer av ett engångs tillfälle.
Citat:
Ursprungligen postat av BarnsligaBengt
”Till” söndag?

Nu när Klopp avgår kommer spelarna göra allt för att ge honom en bra avslutning. Det här kommer sluta med ligaguld eller som sämst tvåa bakom City. Arsenal är bara statister i det här titelracet.
Ja, till söndag.

Spelar ingen roll. Samtliga av AFCs spelare är villiga till att gå genom en dörr för Arteta. Och om du avfärdar Arsenal ifrån bataljen om titeln, så kommer du verkligen att ångra dig. Men bara kör på, jag älskar det så oändligt mkt när alla ni sofftränare tar och underskattar The Gunners. Keep it going!
Citera
2024-02-01, 21:39
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Han kan mycket väl vara rätt man i det långa loppet, han kan också vara helt fel. Men i dagsläget är jag av åsikten att han har gjort mer rätt än fel (ja, han har tagit konstiga beslut) och när man har gjort exakt samma sak sedan LvG fram till EtH och det är samma resultat (likvärdigt eller en klar förbättring första 1-1½ året för sedan få en extrem djup svacka som sedan leder till sparkning av manager) så finns felet någon annanstans än vilken person som sitter på managerposten.

Då jag faktiskt sett rätt mycket Arsenal denna säsong, mest för det kommer vara så kul att veta att just du kommer ha ett gäng ursäkter här när ni torskar (förlåt alla ni andra vettiga Arsenalare som faktiskt skriver vettiga inlägg) så kan du addera ditt egna Arsenal till vem som favoriseras av domarna då. Det är en hel del domslut som har gått med er under hösten (och kom inte med Newcastle-incidenten för Rashford hade en liknande situation med boll vid linje som dömdes som ute)
1. Aha, okej. Men har inte Ten Hag sämre statitstik med Man United än det Solksjaer hade?

2. På vilket sätt menar du att jag "har ett gäng" med ursäkter när Arsenal har förlorat? Jag skriver bara så som det är, och jag är alltid den första till att såga Arteta eller våra spelare om det går snett. Och det du babblar om att AFC liksom favoriseras av domarna, blir bara alldelsen för dumt för att ta seriöst. Alla (i England) vet att Man Utd och Liverpool är kelgriserna till FA, och att dessa två klubbar favoriseras mer av de engelska domarna än övriga klubbar i England. Man ska leta väldigt länge för att hitta en klubb som har så mkt oflyt med domaravslut som det Arsenal har.. och kan du vänligen ta och visa till ett enda exempel där vi ska ha haft domaren på vår sida under den här säsongen? (Dra inte upp handsitutionen till Ødegaard mot Liverpool, den saken är klar).
Citera
2024-02-01, 21:41
Medlem
buisnismannens avatar
Om bara Arsenal gör fler mål än Liverpool på söndag så vinner dom matchen.
Citera
2024-02-01, 21:42
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen

Mycket OM hela tiden
Citera
2024-02-01, 21:42
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Den saken är klar!

Poänget är att Arsenal bara kan förlora om Liverpool vinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in