2024-02-01, 15:39
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Sen är det enligt forskning väldigt vanligt (70 %) bland de som blir våldtagna att de paralyseras, stänger av och blir passiva.

"Forskning"....Knappast randomiserade, dubbelblinda studier om man säger så.

Som jag nämnde innan, hur många män tror du drabbas av det här oerhört vanliga fenomenet?

Bara tanken är helt absurd ur ett evolutionärt perspektiv. Hur tror du mänsklighet ens skulle överlevt om 70 % blir apatiska vid minsta stresspåslag?
Citera
2024-02-01, 15:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Nej, hon gjorde inget motstånd. Det är min poäng. Killen ville ha sex med henne, om hon då inte vill, så får hon göra mer än att vända sig om. Om hon inte vill bli våldtagen då. Men för dig verkar det skit samma om man blir våldtagen eller inte? "Det är ju olagligt, så nu blir han straffad, tihi" Är det värt det? Hon har för fan svart bälte i kampsport och vunnit tävlingar i fysisk styrka så som armbrytning och marklyft eller vad det var. Hon hade kapaciteten att förhindra samlaget, men nu gjorde hon inte det, därför är det jävligt tveksamt om varför hon inte gjorde något som helst motstånd.
Jo det gjorde hon - och det väsentliga är att han inte hade samtycke utan pressade sig på henne trots ett uttalat nej.

Citat:
Och kom inte med att det är motstånd att vända sig om. Jag tror högre om kvinnor än så.
Jag skiter i vilka krav du har på kvinnor - att vända sig bort och hålla ihop låren samtidigt som man säger Nej är motstånd - avvisande.
Att du inte förstår det säger mer om dig än om kvinnor.

Citat:
Varför ljuger du så mycket? Detta är min konversation med dig.

Tre olika inlägg där jag lägger skulden på mannen. Däremot tycker jag att det ligger i hennes intresse att inte vilja bli våldtagen, och då är det upp till henne att göra motstånd. Men sånt fattar väl inte du, du gav väl upp ännu lättare och skyller på alla andra i stället.
Jag ljuger inte - jag konstaterar att du inte äger rätten att diktera hur ett avvisande skall se ut och att du hela tiden lägger skulden på kvinnan genom dina försök att framställa krav om hur det skall gå till.

Ett nej är ett nej - mer skall inte behövas. Det behövs inte ett nej - det räcker med uteblivet samtycke så skall den andra backa.
Citera
2024-02-01, 16:05
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo det gjorde hon - och det väsentliga är att han inte hade samtycke utan pressade sig på henne trots ett uttalat nej.

Bara en allmän fråga för att jag är nyfiken på din värld: Säg att en tjej säger "nej" först, men nån minut senare börjar svara positivt på beröring och det hela stegras bit för bit till ett samlag där hon är högst delaktig i en positiv bemärkelse.

Är det då fortfarande potentiellt våldtäkt i din värld pga hennes ursprungliga "nej"?
Citera
2024-02-01, 16:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Bara en allmän fråga för att jag är nyfiken på din värld: Säg att en tjej säger "nej" först, men nån minut senare börjar svara positivt på beröring och det hela stegras bit för bit till ett samlag där hon är högst delaktig i en positiv bemärkelse.

Är det då fortfarande potentiellt våldtäkt i din värld pga hennes ursprungliga "nej"?
Varför fortsätter du tafsa på någon som sagt nej?
Citera
2024-02-01, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31

Vi vet ju inte heller hur stor och stark V är, men det vi vet är att han verkar ha hållit på med kampsporter i +10 år

Vi vet inte hur stor och stark V är, men vi vet inte heller hur många år han har hållit på med kampsport. Det som framkommit i tråden är att någon har sett en bild från 2010 eller 2012 där han som barn tränar judo och att han nu går en nybörjarkurs i BJJ. Det betyder inte att han har tränat kampsport alla dessa år emellan. Om inte du har annan information.
Citera
2024-02-01, 16:53
Medlem
Citat:

Nej, det väsentliga är att om man blir våldtagen så kan man bli förstörd för livet. Så om hon nu var på väg att bli våldtagen, så borde hon gjort mer än att försökt att stoppa honom telepatiskt/vänt sig om. Att du tycker att det hon gjort räcker är en jävligt klen tröst till någon som blivit våldtagen.

Citat:
Jag skiter i vilka krav du har på kvinnor - att vända sig bort och hålla ihop låren samtidigt som man säger Nej är motstånd - avvisande.
Att du inte förstår det säger mer om dig än om kvinnor.

Det är så fegt av dig att säga såna saker, jag har uttryckt mig flera gånger att han skulle ha slutat, men du fortsätter ljuga. På samma sätt som du ljuger om din påstådda våldtäkt.

Citat:
Jag ljuger inte - jag konstaterar att du inte äger rätten att diktera hur ett avvisande skall se ut och att du hela tiden lägger skulden på kvinnan genom dina försök att framställa krav om hur det skall gå till.

Alla som har haft med dig att göra vet att du är en av de vidrigaste personerna på forumet, och du ljuger om exakt vad du vill för att få din åsikt framförd.

Citat:
Ett nej är ett nej - mer skall inte behövas. Det behövs inte ett nej - det räcker med uteblivet samtycke så skall den andra backa.

Jag antar att du inte sa nej i Finland? Du deltog frivilligt och sen ångrade du dig när du fick reda på att din cuck till man skulle få reda på det?
Citera
2024-02-01, 16:55
Medlem
Citat:

Om det har gått en vecka? Ett år? Vad är preskriberingstiden på ett nej?
Citera
2024-02-01, 16:55
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Kan du bara svara på frågan?

Ska du kalla folk våldtäktsmän så kan du väl åtminstone svara på en enkel fråga gällande vad våldtäkt är för dig....
Citera
2024-02-01, 17:55
Medlem
Citat:
Kan du bara svara på frågan?

Ska du kalla folk våldtäktsmän så kan du väl åtminstone svara på en enkel fråga gällande vad våldtäkt är för dig....

Men har du svårt att förstå?

Sexualbrotten regleras i 6 kapitlet i brottsbalken. Våldtäkt är rubriceringen på den grövsta formen av sexualbrott.

Leta upp och läs.

I och med lagändringen som trädde i kraft 1 juli 2018, ofta kallad samtyckeslagen, är principen att sex ska vara frivilligt grunden för den svenska sexualbrottslagstiftningen. I princip innebär det att allt sex där den ena parten inte medverkar frivilligt är en våldtäkt.

En person har också rätt att när som helst ändra sig även om den till en början medverkat frivilligt. Då upphör den sexuella handlingen att vara frivillig och övergår till att bli ett övergrepp. Även situationer då en person drabbas av en så kallad frysreaktion och inte förmår säga ifrån efter att från början ha visat uttryck för frivillighet omfattas av lagstiftningen.

Vad du tycker eller någon annan är inte intressant, vi har en lag att följa.

Om du har andra frågor läs TR Dom, även du klarar säkert av att läsa skälen till Domen.
Citera
2024-02-01, 18:31
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Men har du svårt att förstå?

Sexualbrotten regleras i 6 kapitlet i brottsbalken.

Jag tror det i själva verket är du som inte riktigt förstått.....
Citera
2024-02-01, 18:43
Medlem
Citat:
Jag tror det i själva verket är du som inte riktigt förstått.....

Jaså läser man din ursprungliga fråga då har du fått svar på den om du är läskunnig.

Reglerat av svenska rikets lag.

Vikings adv kunde inte heller komma med tillräcklig framställan för att inte få Vikings övergrepp till annat än våldtäkt.

Det är kanske svårt att förstå för personer med snopp hur liten den än är att någon kan säga nej och den personen råkar vara kvinna.

Usch får kvinnor ha åsikter och egen vilja 🤣
Citera
2024-02-01, 18:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Men härrör inte det där nejet från kvinnans version? Den unge mannen har väl inte sagt att han hörde hennes säga nej?

Hon har dessutom sugit och ridit honom i omgångar, detta kan väl peka på att "nejet" är en efterhandskonstruktion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in