2024-01-31, 20:34
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Jag hoppas att det pågår en sidoutredning gällande en eventuell pedofilring. Annars är det ta mig fan tjänstefel. Det finns ingen anledning till att det där fattiga whitetrashet till morsa skulle ha kryptovaluta.

Det skulle väl vara för att köpa amfetamin då.
Citera
2024-02-01, 07:45
Avslutad
”Brotten som föräldrarna – helt eller delvis – fälls för

Synnerligen grov misshandel: Föräldrarna ska ha sett till att flickan fick i sig ättika i livsfarlig mängd samt ha sett till att flickan utsatts för kraftig nedkylning.
Olaga frihetsberövande : Föräldrarna ska mellan den 1 och 24 december 2022 tidvis ha stängt in flickan i tvättstugan, tagit bort dörrhandtaget från insidan och bundit fast henne i en bilbarnstol.
Grov misshandel: Under tiden som flickan varit inspärrat ska hon ha utsatts för svält eller i vart fall kraftig undernäring.
Grov misshandel : Den då sexåriga flickan ska under december 2022 ha tvingats att gå med blöja innehållande både urin och avföring, vilket orsakat flickan starkt lidande och ett flertal sår i underlivet.
Grov fridskränkning mamman: Mellan den 1 januari 2021 och den 31 oktober ska mamman ha utsatt flickan för misshandel genom att hälla kokande vatten över hennes rygg, dragit henne så hårt i hennes högra arm att armen brutits samt känt till att flickan haft en fraktur i vänster arm.
Grov fridskränkning pappan: Pappan ska ha känt till brännskadan och de båda brutna armarna, men inte sett till att flickan har fått vård.” SkD

”Åtalspunkterna som föräldrarna frias från

Grov misshandel: Föräldrarna ska uppsåtligen ha skadat flickans underliv genom att vid upprepade tillfällen ha utfört plågsamma handlingar.
Olaga frihetsberövande: Mellan den 1 april 2020 och den 30 juni 2022 ska föräldrarna - i familjens tidigare bostad – ha hållit flickan inspärrad i ett rum där de spikat för fönstret, satt en grind för dörren och inte tillåtit henne att gå på toaletten.” SkD

Från https://www.skd.se/2024-02-01/eslovsforaldrarna-skyldiga-till-sex-av-atta-atalspunkter?utm_source=local_newsletters&utm_medi um=email&utm_content=&utm_campaign=SKD_Morgonens_N yheter_2024-02-01 betalartikel.

De kommer återuppta rättegången den 22 februari
Senast redigerad av Maddex 2024-02-01 kl. 07:56.
Citera
2024-02-01, 08:55
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Dumheter! Du avser förmodligen "Mobilt BankID"? En kompetent "sid-snickare" ser till, att det BankID som presenteras, accepteras oavsett om det kommer från en mobil eller en "riktig dator". Tyvärr har några – dock inte hemsidorna för de mera "högsvansade" företagen eller de "samhällsnyttiga" sidorna, 1177 t.ex, missat det. Utebliven försäljning blir resultatet för de efterblivna företagen...

Själv "80+" har jag ju varit med "från början" när det gäller datorutvecklingen – vi byggde de första "persondatorerna" från diskreta komponenter och började att kommunicera per "ång-telefon" via BBS:er och liknande medier. De mest kunniga jag känner inom datorteknik är 70+...

Att vi inte är intresserade av det senaste som intresserar klickomaniska fjortisar (i varierande åldrar), är väl en annan diskussion...

Jag har stor respekt för visdom på grund av ålder. Är inte direkt purung själv.

Nej jag menade inte bara Mobilt BankID utan BankID generellt.
Om man är förälder till skolbarn så behöver man använda BankID ofta för att hantera skolärenden.
Samma sak om man är klient hos försäkringskassan eller patient hos allmänna sjukvården.
Det går ofta att använda dator men i praktiken tror jag de flesta med smartphone använder de appar som erbjuds då det är enklare.
Man kan förstås använda BankID på en dator i många appar.
Däremot kräver t.ex. Swish ett mobilt BankID.

Jag har svårt att tro att J som sexbarnsmamma, patient och bidragsberoende skulle klara sig utan BankID.

Jag kan inte minnas att jag sett något om detta i FUPen.
Citera
2024-02-01, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maddex
”Brotten som föräldrarna – helt eller delvis – fälls för

Synnerligen grov misshandel: Föräldrarna ska ha sett till att flickan fick i sig ättika i livsfarlig mängd samt ha sett till att flickan utsatts för kraftig nedkylning.
Olaga frihetsberövande : Föräldrarna ska mellan den 1 och 24 december 2022 tidvis ha stängt in flickan i tvättstugan, tagit bort dörrhandtaget från insidan och bundit fast henne i en bilbarnstol.
Grov misshandel: Under tiden som flickan varit inspärrat ska hon ha utsatts för svält eller i vart fall kraftig undernäring.
Grov misshandel : Den då sexåriga flickan ska under december 2022 ha tvingats att gå med blöja innehållande både urin och avföring, vilket orsakat flickan starkt lidande och ett flertal sår i underlivet.
Grov fridskränkning mamman: Mellan den 1 januari 2021 och den 31 oktober ska mamman ha utsatt flickan för misshandel genom att hälla kokande vatten över hennes rygg, dragit henne så hårt i hennes högra arm att armen brutits samt känt till att flickan haft en fraktur i vänster arm.
Grov fridskränkning pappan: Pappan ska ha känt till brännskadan och de båda brutna armarna, men inte sett till att flickan har fått vård.” SkD

”Åtalspunkterna som föräldrarna frias från

Grov misshandel: Föräldrarna ska uppsåtligen ha skadat flickans underliv genom att vid upprepade tillfällen ha utfört plågsamma handlingar.
Olaga frihetsberövande: Mellan den 1 april 2020 och den 30 juni 2022 ska föräldrarna - i familjens tidigare bostad – ha hållit flickan inspärrad i ett rum där de spikat för fönstret, satt en grind för dörren och inte tillåtit henne att gå på toaletten.” SkD

Från https://www.skd.se/2024-02-01/eslovsforaldrarna-skyldiga-till-sex-av-atta-atalspunkter?utm_source=local_newsletters&utm_medi um=email&utm_content=&utm_campaign=SKD_Morgonens_N yheter_2024-02-01 betalartikel.

De kommer återuppta rättegången den 22 februari

Skulle bli förvånad om föräldrarna inte överklagar då de blånekat till alla anklagelser genom hela rättegången.

Hoppas isf Jigin vässar till klorna så dessa två empatistörda individer blir åtalade på alla 8 punkterna och får sitta inspärrade maximal tid.

Framgår även i artikeln att pappans försvarsadvokat överklagat beslutet om att han ska ha fortsatta restriktioner när det gäller besök, tillgång till internet och kontakter med andra häktade. Hovrätten har ännu inte fattat något beslut angående överklagan...

Som ett jäkla all inclusive hotell.
Senast redigerad av viperstyle 2024-02-01 kl. 12:25.
Citera
2024-02-01, 13:16
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Skulle bli förvånad om föräldrarna inte överklagar då de blånekat till alla anklagelser genom hela rättegången.

Hoppas isf Jigin vässar till klorna så dessa två empatistörda individer blir åtalade på alla 8 punkterna och får sitta inspärrade maximal tid.

Framgår även i artikeln att pappans försvarsadvokat överklagat beslutet om att han ska ha fortsatta restriktioner när det gäller besök, tillgång till internet och kontakter med andra häktade. Hovrätten har ännu inte fattat något beslut angående överklagan...

Som ett jäkla all inclusive hotell.

Restriktioner eller ej, man har inte tillgång till internet som häktad.
Citera
2024-02-01, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Jag har stor respekt för visdom på grund av ålder. Är inte direkt purung själv.

Nej jag menade inte bara Mobilt BankID utan BankID generellt.
Om man är förälder till skolbarn så behöver man använda BankID ofta för att hantera skolärenden.
Samma sak om man är klient hos försäkringskassan eller patient hos allmänna sjukvården.
Det går ofta att använda dator men i praktiken tror jag de flesta med smartphone använder de appar som erbjuds då det är enklare.
Man kan förstås använda BankID på en dator i många appar.
Däremot kräver t.ex. Swish ett mobilt BankID.

Jag har svårt att tro att J som sexbarnsmamma, patient och bidragsberoende skulle klara sig utan BankID.

Jag kan inte minnas att jag sett något om detta i FUPen.

Precis, allt detta saknas i fuppen, i bästa fall pga att det tagits in i en annan utredning..
Citera
2024-02-01, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bushido-95
Restriktioner eller ej, man har inte tillgång till internet som häktad.

Hoppas du har rätt. Märkligt att de ansökt om det iså fall (enl. Sydsvenskan) men ”går det så går det”.
Citera
2024-02-01, 17:58
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Hoppas du har rätt. Märkligt att de ansökt om det iså fall (enl. Sydsvenskan) men ”går det så går det”.

Psykopater brukar vara ena jävla gnällspikar.
Citera
2024-02-01, 18:21
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:

Möjliga restriktioner

1. placeras tillsammans med andra intagna.
2. vistas i gemensamhet.
3. följa vad som händer i omvärlden (TV och radio).
4. inneha tidskrifter och tidningar.
5. ta emot besök.
6. stå i förbindelse med annan genom elektronisk kommunikation (telefon).
7. sända och ta emot försändelser (brev).

Så Sydsvenskan har nog missuppfattat 3´an eller 6`an.
Citera
2024-02-01, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Jag hoppas att det pågår en sidoutredning gällande en eventuell pedofilring. Annars är det ta mig fan tjänstefel. Det finns ingen anledning till att det där fattiga whitetrashet till morsa skulle ha kryptovaluta.

Ja, det stämmer inte med de grova skadorna Z hade i underlivet. Tror inte mamman skadat Z så pass för egen sexuell vinning. Ligger mer bakom.
Citera
2024-02-01, 18:39
Medlem
Rättegångsappen har lagt upp ljudfiler från rättegången. Helvete vad mamman låter obehaglig.

Myslyssning för många kvällar framöver!
Citera
2024-02-01, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon var väldigt liten när de klippte av henne ögonfransar och hår , förskolan funderade över detta , tror knappast att hon själv valde detta utan det var ett led att skilja henne från sina systrar eftersom hon inte i mammans ögon var värd att vara söt som flicka och bära flickkläder .

Tror verkligen inte heller att hon valde det själv. Att klippa av någon ögonfransarna låter helt förfärligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in