2024-02-01, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MustMaster
Nedläggningen av sändningarna på ryska, tigrinja samt Radio Sweden kurdiska känns väldigt rimliga. Däremot är jag skeptisk till att lägga ner Kinapodden.

Det händer väldigt mycket i och omkring Kina. Kinapodden har varit ett bra sätt att få översiktlig inblick i Kinas förehavanden.

Citat:
Ursprungligen postat av Kojiki
Att lägga ner Kinapodden vore ett enda stort haveri. Ta P3 Din Gata och kasta ut den skiten istället.

Grejen är väl att Kinapodden kostar OTROLIGA mängder pengar att göra kontra jämförelsebara poddradio?

Gillar med Kinapodden men har faktiskt själv funderst över hur de kan verka ha så mycket högre budget än andra.

Så den kanske läggs ned, eller hotas av det, för att stramas upp?
Citera
2024-02-01, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Nä förmodligen inte,
Men det går åtminstone inte till den typen av skit.

Om det går till skit, bajs eller avföring är detta helt meningslös politik.
Visst poddar och sånt trams klarar privatpersoner själva av att sprida, tycker ändå staten kan vara delaktiga och sponsra sånt om det kommer ut något vettigt ur det. Hellre det är verklighetsfrånvarande propaganda
Citera
2024-02-01, 06:49
Medlem
Det finns mycket skit som är helt rätt att lägga ner, men att lägga ner Kinapodden är missriktat. Det är en av få informativa och väl utförda utlandspoddarna och handlar om ett högaktuellt land som de flesta Svenskar helt saknar kunskap.
Citera
2024-02-01, 06:54
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Javisst. Det är ju bättre att förvisa folk till enbart Aftonblade och Expressen.

Jävla knallkork.

Absolut, då kan folk välja vilka medier de vill finansiera eller ej.

Jag ogillar att tvångsbeskattas för desinformation och vinklade nyheter.
Citera
2024-02-01, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Du menar ”vettiga personer” som i de gaphalsar med SD tourettes som ringer in tror att deras syn på saken delas med fler än de ryggdunkare dom möter i det här rasseforumet?
Ja, inte är det ni kommunister som är i majoritet iaf. Smuts

Lägg ner majoriteten av programmen, vänsterextremisternas lekstuga/prioagandacentral med skattebetalarnas pengar är ett hån, dessutom var går gränsen för hur få som lyssnar på något innan det kan läggas ner.
Senast redigerad av Villekulla90 2024-02-01 kl. 07:12.
Citera
2024-02-01, 07:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone
Om det går till skit, bajs eller avföring är detta helt meningslös politik.
Visst poddar och sånt trams klarar privatpersoner själva av att sprida, tycker ändå staten kan vara delaktiga och sponsra sånt om det kommer ut något vettigt ur det. Hellre det är verklighetsfrånvarande propaganda

Ja man e fri att tycka vad man vill,
Förstår inte varför staten/ skattebetalare ska behöva stå för allt slöseri i det här landet.

Om folk behöver input från staten för att kunna åstadkomma något så tycker jag dom hör mer hemma på någon låst avdelning med personal som håller i nycklarna!
Vi har ett sådant sjukt skatte slöseri så man blir mörkrädd.
Och så skevt och orättvist det är,
Jag har ingen glädje av något som skatte pengarna finansieras av!
Varför ska en tredjedel av befolkningen kunna göra som dom vill.
Medans den övriga delen av befolkningen får drar in pengarna.
Citera
2024-02-01, 07:13
Medlem
RazorKevlars avatar
Vad fan märker inte folk hur instabilt och hysteriskt hela samhället har blivit, varefter årtiondena har gått?

Det bara skuldbeläggs, gnälls och psykologiseras, fimpa hela PS det är ändå bara hjärntvätt, feminism och skit som mal dagarna i ända!

Minsta lilla jävla oförätt ska uppmärksammas, även så om det ligger i Bangladesh!
Citera
2024-02-01, 07:21
Medlem
josh.reachers avatar
Det var väl på tiden. Med tanke på deras vänsterorienterade vinklingar skulle de gott kunna få spara ett par miljarder. I grund och botten har jag ingenting emot SR eller för den delen SVT, men dessa båda ska som bekant vara opartiska och fylla ett syfte med nyheter, varningar och opartiska samhällsdebatter, vilket man ständigt misslyckas med. När programledare snäser av inringare och liknande som har en skild åsikt i olika viktiga samhällsfrågor väcker det bara fler funderingar om hur sunt det egentligen är med statsfinansierad radio och tv.
Citera
2024-02-01, 07:22
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Det räcker med att vara Moderat eller allmänt missnöjd så blir inringaren avsnoppad. Skrev jag nåt om Sverigedemokrater? Du beter dig exakt som det jag anklagar SR för. Endast vänstern får pladdra och påstå en massa smörja. Nej tack!

Sa själv inget om att någon är Sverigedemokrat. Jag sa att ni lider av SD tourettes och det stämmer väl helt in på en Moderat av idag?
Citera
2024-02-01, 07:27
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Du menar ”vettiga personer” som i de gaphalsar med SD tourettes som ringer in tror att deras syn på saken delas med fler än de ryggdunkare dom möter i det här rasseforumet?
Du lever verkligen upp till ditt nick och uppenbarligen har såssarna med public service i ryggen fostrat och format dig!

Erkänn, du tycker att allt är toppen?

Feminism = kommunism
Citera
2024-02-01, 07:41
Bannlyst
Idag behövs inte SR. Svensson sitter inte längre med sin kristall mottagare och försöker få in Stockholm Motala. Svensson behöver inte ens sitta försöka fåp in Radio syd som sänder populärmusik som piratradio med reklam.

Idag har man alla världes radiostationer i sin mobil. Vill någon lyssna på kurdisk radio, då rattar man in det på sin telefon eller smarta högtalare / internet radio.

Varför har man ens haft en redaktion som producerat på Kurdiska? SR och SVT har en alldeles för generös budget. Vem under 40 år idag lyssnar ens på SR? Ingen! Kurdiska är inte ens ett godkänt minoritets språk i Sverige.

Köpte en radio för 400:- byggd i klassik transitor chassi, men den kan man få in alla världens radio stationer över internet med den. Själv har jag har en chromechast kopplat till en gamla monitor som används som radio. Där jag ger kommando via google högtalare vad jag vill lyssna på.
Senast redigerad av 53280 2024-02-01 kl. 07:47.
Citera
2024-02-01, 07:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Maurelius
Du lever verkligen upp till ditt nick och uppenbarligen har såssarna med public service i ryggen fostrat och format dig!

Erkänn, du tycker att allt är toppen?

Feminism = kommunism
Mig veterligen så måste anställda inom SR rösta rött och nåt annat accepteras inte. Möjligen på det nu rödgröna pedofilpartiet efter att muslimen Murre slickar Anderssons röv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in