2024-01-31, 16:43
Medlem
Asystoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FactSHEKKER
Av ren nyfikenhet, vad får du ut av att få reda på det?

Fråga på en fråga, moget. Men då antar jag att du konsumerar allt från Bauer Media och en Ding Ding värld.
Citera
2024-01-31, 16:45
Medlem
Asystoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
De lusläser Aftonbladet..:-)

Ja, det är ju en källa för information... kul om man gillar att läsa om snösmockor, skvaller om Bianca och såsserelaterad info. Lite ironiskt då att kalla PS för vänsterdravel.
Citera
2024-01-31, 16:51
Medlem
Korv69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Tycker nog att det behövs en ungdomskanal (P3), trots att jag inte är någon ungdom längre.
Vet inte ens skillnaden på P1 och P2, prat och klassisk musik känns det som, men har ingen sanning ni det stämmer.

Är väl ingen ungdom som hänger på FM-bandet ändå. P2 är bara klassiskt samt RIKTIGT smala program, typ samiska nyheter
Citera
2024-01-31, 16:53
Medlem
Ingen förlust om Sveriges Radio lägger ned
Snedtänkt med besserwissern Calle Lind som
tar upp alldeles för mycket sändningstid
med sitt snusförnuftiga pladder på skånska.
Citera
2024-01-31, 16:55
Medlem
Per-Automatiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Skojar du?
Aldrig hört talas om ens.

Det är väl din förlust i så fall. Jag kan rekommendera att lyssna på några avsnitt. Väldigt roliga och kunniga programledare och intressanta ämnen.
Citera
2024-01-31, 16:59
Medlem
Verkar som p3 får vara kvar , Borde också läggas ner.
Citera
2024-01-31, 17:05
Medlem
Har man resurser att sända på en rad olika språk har man alldeles för mycket pengar. Finns mer att banta bort där.
Citera
2024-01-31, 17:07
Medlem
Antivalents avatar
Mycket bra.

Kolla kostnaderna också - över 200 millar för några skitprogram! Då ska alltså, för en podd, inhandlas ljudkonsulter som får fritt svängrum, studio ska hyras, producenter, programledare och alla som har ett finger med i spelet blir heltidsanställda med minst 55k var i lön, lokalen måste vara "attraktiv" och en herrans massa. Poddarna (som kommer ut en gång i veckan, give or take) kostar alltså tiotals miljoner styck per år.

Hur mycket kostar en telefon från 2020, en flygresa och en person som kan analysera enligt uppdraget?
Citera
2024-01-31, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asystole
Fråga på en fråga, moget. Men då antar jag att du konsumerar allt från Bauer Media och en Ding Ding värld.
Det är bättre nyhetskällor än svt och public service.

Sådär, vad ska du nu göra med dina nya lärdomar?
Citera
2024-01-31, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Då är det bara ca 3 miljarder till att spara in på innan styggelsen Sveriges radio är fullständigt nedlagt.

Därefter skall dess byggnader destrueras och jorden skall därefter saltas.
Javisst. Det är ju bättre att förvisa folk till enbart Aftonblade och Expressen.

Jävla knallkork.
Citera
2024-01-31, 17:22
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Automatik
Otroligt tråkigt att Kinapodden försvinner. Den har gett mig många insikter om kinesisk politik och det kinesiska samhället. Den kommer vara saknad!
Då kan de väl byta plattform om de är så efterfrågade?
Citera
2024-01-31, 17:26
Medlem
Jag kommer sakna Kina-podden
.....men skall de ha 2-3 medarbetare i USA hela 2024 så kostar det att vara på topp och flyga runt.
Senast redigerad av OnlyHans 2024-01-31 kl. 17:50. Anledning: Staaffel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in