Citat:
Ursprungligen postat av
karbonaden123
Självklart ska inte vuxna söka sex med vare sig 14 eller 16. Däremot undrar jag varför dumpens alla fiktiva barn är just 14? Finns det en egentlig tanke bakom det , förutom hänvisning till lagen. En 10-åring är lika olagligt. För min del får dumpen gärna konfrontera gäddor , kontakta polisen och ge tips om vård, dock utan uthängning. Uthängningarna drabbar främst närstående och den enda funktionen den fyller är underhållning för hugade , som villigt bidrar pekuniärt
Som jag förklarat tusentals gånger finns det flera anledningar till att hänga ut personerna
Dom kan ha haft kontakt med riktiga barn sedan tidigare och därför är det bra att dom hängs ut så att barn kan känna igen sin förövare och då gå till polisen
Sen behöver allmänheten varnas för dom här farliga individerna
Sen är det bra att ett sånt här stort samhällsproblem uppmärksammas och får synas
Att individer som har ett sexuellt intresse för barn väljer (av rädsla för att hängas ut) väljer att söka hjälp innan ett barn blir utsatt och/eller hittar ett sätt så att hen INTE kontaktar barn i sexuellt syfte, rädslan för konsekvenserna ska vara så stor att dom helt avstår snarare än fortsätter
Dom riktiga barn där ute som har ett sexuell destruktivt mönster ska inte hitta vuxna som ska förgripa sig på dom, dessa barns risk att utsättas för ytterligare övergrepp ska minskas tack vare att rädslan att det är dumpen (eller i förlängningen polisen förhoppningsvis) ska dyka upp