2024-01-31, 14:50
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Då är det bara ca 3 miljarder till att spara in på innan styggelsen Sveriges radio är fullständigt nedlagt.

Därefter skall dess byggnader destrueras och jorden skall därefter saltas.
För den som inte är insatt i de enorma kostnaderna för riksradion, som enbart mormor lyssnar på, här senaste siffran:
https://sverigesradio.se/diverse/appdata/isidor/files/3113/abaff733-aaa4-4b4b-af3b-b7ace166c499.pdf
Kostnad 2022 3.2 miljarder kronor. Sveriges television, som väl har 100 gånger fler användare, får 5.4 miljarder. Jag höll på att svimma när jag såg dessa siffror, snacka om att leka med miljarder under radarn.

Sveriges Radio kan omedelbart läggas ner utan att någon jag känner under 80 år märker någon skillnad. Svt får gärna vara kvar.
Citera
2024-01-31, 15:02
Avslutad
Vilken trevlig nyhet!
Nu väntar jag på att resten läggs ner och försvinner ut i avloppet.
SR=STASI-RADIO
Citera
2024-01-31, 15:02
Medlem
Så länge dom låter bli P3 Dokumentär så är jag nöjd. Rent logiskt kan jag tycka att man bör krympa ner språkutbudet till svenska, engelska och möjligen lättförstådd svenska. Att skattepengar ska bekosta både SFI och underhållspoddar för dom som vägar SFI känns inte rimligt. Jag kan tycka att allt som inte är bildande inte bör finansieras av skattepengar. Sedan finns det självklart bra och icke-bildande poddar och liknande som bör vara kvar, men inte på bekostnad av skattemedel.
Citera
2024-01-31, 15:04
Medlem
En besparing på ynka 7% alltså.

97% vore mer rimligt.
Citera
2024-01-31, 15:09
Medlem
Asystoles avatar
Av ren nyfikenhet, ni som vill skrota Public Service, var inhämtar ni idag nyheter eller annan information gällande sverige och omvärld?
Citera
2024-01-31, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asystole
Av ren nyfikenhet, ni som vill skrota Public Service, var inhämtar ni idag nyheter eller annan information gällande sverige och omvärld?
Av ren nyfikenhet, vad får du ut av att få reda på det?
Citera
2024-01-31, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asystole

De lusläser Aftonbladet..:-)
Citera
2024-01-31, 15:35
Medlem
Kinapodden känns som det enda program som bevakar Kina på djupet. Korttänkt att lägga ner den. Trots allt världens mäktigaste nation.
Citera
2024-01-31, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
https://sverigesradio.se/artikel/podd-korrespondent-och-redaktioner-forsvinner-nar-sveriges-radio-sparar
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/BWglJQ/de-har-programmen-laggs-ner-i-sveriges-radio

Statsradion SR ska spara 250 miljoner och lägger ned flera onödiga och överflödiga poddar/program.

Program och poddar på afrikanska, ryska och kurdiska försvinner. Även klimatkorrespondenten ryker.

Sparpaketet innebär besparingar på 250 miljoner kronor.
SR och statstelevisionen SVT har kritiserats för mycket låg produktivitet och onödigt många anställda. Budgeten, som till 100% består av skattepengar, har genom åren tillåtits svälla till hisnande 9 miljarder per år.

- Behövdes kurdiska och afrikanska poddarna?
- Vilka besparingar anser du att statsradion skall göra framöver?
Vad är afrikanska för språk? Menar de afrikaans?
Bara bra om de drar ned utbudet.
Fast jag vill ha kvar Vetenskapsradion historia, Dick Harrison svarar, Familjehemligheten och Släktband.
Citera
2024-01-31, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
https://sverigesradio.se/artikel/podd-korrespondent-och-redaktioner-forsvinner-nar-sveriges-radio-sparar
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/BWglJQ/de-har-programmen-laggs-ner-i-sveriges-radio

Statsradion SR ska spara 250 miljoner och lägger ned flera onödiga och överflödiga poddar/program.

Program och poddar på afrikanska, ryska och kurdiska försvinner. Även klimatkorrespondenten ryker.

Sparpaketet innebär besparingar på 250 miljoner kronor.
SR och statstelevisionen SVT har kritiserats för mycket låg produktivitet och onödigt många anställda. Budgeten, som till 100% består av skattepengar, har genom åren tillåtits svälla till hisnande 9 miljarder per år.

- Behövdes kurdiska och afrikanska poddarna?
- Vilka besparingar anser du att statsradion skall göra framöver?

Man kan väl klura ut varför man finns och göra program därefter?

Köra samma P1,P2,P3,P4 nattetid med ett program, och sen dagtid köra mkt av det vanliga. P3 är väl till för kidsen men de behöver ju inte sitta 7pers i varje studio som dessutom samtliga fakturerar för egen firma. Det behövs inte. Anställ på 1-2år istället och fortsätta med det som går bra och lägg ner det som ingen lyssnar på.

Behåll gärna några poddar och alla populära program ihop med något nyskapande.
Citera
2024-01-31, 15:52
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Tack för dagens garv. Klart att de inte kan ta bort klimatkorren om han/hon är limmad.

För den som saknar kontexten:

Klimataktivister "limmade fast sig" på marken för att blockera trafiken. Naturligtvis så fäste inte limmet på asfalt så det var väldigt enkelt att bara lyfta bort aktivisterna, varpå en av dem vrålade "JAG ÄR LIMMAD!!" som om det skulle göra någon skillnad.

Comedy gold.

Bra att slukhålen på SR täpps till. Det har gödslats med pengar på totalt intetsägande projekt som inte tilltalar någon.
Haha jag tänkte på den här, försökte limma fast sig i golvet i någon tv-sänding.
https://wws.youtube.com/watch?v=P3-KJtq5L2U

Man blir ju upprörd när de avslutar såna poddar!
Senast redigerad av Room531 2024-01-31 kl. 16:05.
Citera
2024-01-31, 16:10
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Jag har limmat!!

Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Tack för dagens garv. Klart att de inte kan ta bort klimatkorren om han/hon är limmad.

För den som saknar kontexten:

Klimataktivister "limmade fast sig" på marken för att blockera trafiken. Naturligtvis så fäste inte limmet på asfalt så det var väldigt enkelt att bara lyfta bort aktivisterna, varpå en av dem vrålade "JAG ÄR LIMMAD!!" som om det skulle göra någon skillnad.

Comedy gold.

Bra att slukhålen på SR täpps till. Det har gödslats med pengar på totalt intetsägande projekt som inte tilltalar någon.

Detta med "jag är limmad" hade jag missat

Men ja, det är bra att de börjar städa så smått.
Det är fortfarande en del bra på radio, men också otroligt mycket skit. En stor del av innehållet lutar också kraftigt åt vänster...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in