2024-01-31, 22:38
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Du kanske skulle lyssna på det programmet.
"Människor och Tro"-gänget får väl fortsätta på Patreon istället?
Citera
2024-01-31, 22:41
Medlem
kaerakels avatar
Jag har många utbildade journalistvänner som samtliga jobbat sin vända på SR och sedan blivit utlasade - det är satt i system att personer projektanställs, för att SR ska slippa heltidsanställningar. Efter två år blir man kastad ut i kylan. Så denna nedskärning borde SR vara väl förbereda på, tänker jag?
Citera
2024-01-31, 22:42
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
De kan väl lägga ned allt förutom beredskap för larm, och den biten skulle ju kunna läggas under FM eller annan myndighet, så lägg ner skiten!
Citera
2024-01-31, 22:55
Medlem
SoCos avatar
hur kan 250 miljoner gå till poddar? Det kostar typ 10 tusen att sätta upp en duglig podcast.
Citera
2024-01-31, 23:07
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Demonteringen av det kollektiva och offentliga fortsätter.
Snart ska all media köpas.
Vi blir snart ett vidrigt liberalistiskt USA där var man står för sig själv och enbart de som hade turen att födas med rika föräldrar kan leva ett tryggt liv.
Skit! Piss! Och pankaka!
Citera
2024-01-31, 23:09
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoCo
hur kan 250 miljoner gå till poddar? Det kostar typ 10 tusen att sätta upp en duglig podcast.
250 miljoner är ändå ingenting jämfört med vad SR/SVT har i totalbudget. Nästan 9 miljarder kronor eller 9000 miljoner. Public Service är långt ifrån att läggas ner tyvärr.
Citera
2024-01-31, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Du är emot monopol, men är för statligt finansierad media? (nästan all privat media idag får också statligt stöd)

Det du skriver sist är ju exakt situationen idag?
Fnittrande poddar och flamsprogram?
De nyheter och samhällsinformation du pratar om är ju filterade och vinklade så att självaste Stalin skulle vara imponerad.
Folk kommer alltid vara intresserade av sin omvärld och kommer vara beredda att betala för den informationen om man bedömer den vara trovärdig. (Vilket den inte är idag)
Jag betalar redan idag för det jag anser är trovärdigt.
Tyvärr är jag nu även tvingad att betala för statens propaganda.

SR har inte monopol… det kryllar ju av privata aktörer. En del media (tidningar osv) kan få statligt stöd. Men där ingår väl inte flamspoddar? Det är ju bra att annan media kan få statligt stöd också.

Det finns flamsgrejer i statlig media också, men på p1 tycker jag att det mesta håller hög kvalitet. Men man kan ju fundera på ren underhållning som melodifestivalen och sådant. Inte min grej. Men många verkar ju bli glada så…

Jag tycker inte att privata alternativ kommer i närheten av SR när det gäller att vara oberoende. De kan helt enkelt inte vara det.
Citera
2024-01-31, 23:15
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Demonteringen av det kollektiva och offentliga fortsätter.
Snart ska all media köpas.
Vi blir snart ett vidrigt liberalistiskt USA där var man står för sig själv och enbart de som hade turen att födas med rika föräldrar kan leva ett tryggt liv.
Skit! Piss! Och pankaka!
Hur jämställer du friheten att välja själv vad sina pengar ska gå till och att behålla mer pengar i plånboken efter skatt med att inte kunna leva tryggt man inte har rika föräldrar?
Såsom sossarna har styrt landet så ska INGEN kunna flytta från otryggheten (mångkulturen) utan alla ska ha det lika dåligt.
Citera
2024-01-31, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finismalarium
Lägg ner Anicka Lantz, Spanarna, På minuten, Lundströms bokradio, Filosofiska rummet, Sommar och Vinter i P1 så har man sparat iaf femtio miljoner (och mina öron)

Håller med om det mesta där. På minuten är faktiskt en plåga. Totalt utan mening och innehåll. Däremot tycker jag att filosofiska rummet är bra ibland.

Sommar och vinter vågar jag inte lyssna på eftersom man inte har en aning om vad man kan förvänta sig. Det blir ju lite av reklam för de kända personer som medverkar också. Men allmänintresset kanske väger tyngre…
Citera
2024-01-31, 23:19
Medlem
Citat:
"Människor och Tro"-gänget får väl fortsätta på Patreon istället?

Det kostar nog en hel del att producera. Inget mainstreamprogram direkt. Men ändå viktigt då det ofta går på djupet i religiösa konflikter och ger en inblick i olika frågor kopplade till religion.
Citera
2024-01-31, 23:22
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Hur jämställer du friheten att välja själv vad sina pengar ska gå till och att behålla mer pengar i plånboken efter skatt med att inte kunna leva tryggt man inte har rika föräldrar?
Såsom sossarna har styrt landet så ska INGEN kunna flytta från otryggheten (mångkulturen) utan alla ska ha det lika dåligt.

Sossarna hade rätt bra fason på landet i många år. Även borgarnas gästspel var dugliga på den tiden. Det är moderna politiker som skapat ett liberalistiskt inferno.
Jag älskar public service! Fattig som rik får tillgång till kultur, folkbildning, nyheter, musik, rådgivning etc. Alla har lika mycket tillgång till det.
Detta är bara ett steg i att montera ned det samhälle som en gång fungerade. Jag har fan satt min son på en jävla friskola där vi kan köpa oss lite bättre betyg. Får väl köpa mig en plats inom äldrevården med till slut, men att få dricka kaffe med min fattigare granne kan jag nog glömma för han har nog inte råd.
Citera
2024-01-31, 23:25
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
PÅ afrikanska? Jag har aldrig hört talas om det språket? I vilka länder i afrika pratar man afrikanska?

I hela Afrika.

Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Då är det bara ca 3 miljarder till att spara in på innan styggelsen Sveriges radio är fullständigt nedlagt.

Därefter skall dess byggnader destrueras och jorden skall därefter saltas.

Det är fel av dig att kåta upp mig på en onsdag.

Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Mot ett lämpligt arvode kan jag sätta ihop det stora stora sparpaketer på 8880 miljoner.

(det blir inte riktigt 9 miljarder p g a mitt arvode)

Ändå väl spenderade pengar! Det är du väl värd!

Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Ser man till Ola Gäverth så kan han säkert klara sig som journalist finansierad via swish.

Jag uppskattar din långsinthet!

OnT: Jag lyssnade själv mycket på P3 förr om åren men kanalen är ju numera olyssningsbar, och vad gäller programmen gjorda på Frurdru, Brohongra och *klickljud* så vet ju inte ens den tilltänkta målgruppen om att programmen existerar, så dessa kan ju läggas ned direkt. Och varför SR alls ska sända "poddradio" framstår som mycket oklart. Om sedan bara UR kunde läggas ned i sin helhet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in