2024-01-29, 17:46
Medlem
Är det sant att Frölunda inte vågar stå upp som ett lag och spela Mikael Ruohomaa mot Modo? Att MoDo är så rädda att de inte vågar möta Mikael Ruohomaa?
Vilka otroliga förlorare Frölunda och Modo är om det stämmer. Borde vara förbjudet att vara så fega, att inte våga spela mot ett lag med en spelare som inte var önskvärd i egna klubben.

Här borde Frölunda och MoDo publik, tillsammans med andra supportergrupper sätta ner foten. Spelar du i en klubb, är du en del av klubben mot alla lag.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-01-29 kl. 18:02.
Citera
2024-01-29, 18:05
Medlem
Shankss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Är det sant att Frölunda inte vågar stå upp som ett lag och spela Mikael Ruohomaa mot Modo? Att MoDo är så rädda att de inte vågar möta Mikael Ruohomaa?
Vilka otroliga förlorare Frölunda och Modo är om det stämmer. Borde vara förbjudet att vara så fega, att inte våga spela mot ett lag med en spelare som inte var önskvärd i egna klubben.

Här borde Frölunda och MoDo publik, tillsammans med andra supportergrupper sätta ner foten. Spelar du i en klubb, är du en del av klubben mot alla lag.

Efter vad jag förstår så är det inskrivet i själva övergången att han inte ska spela mot Modo i år. Rätt vanligt att man gör så i alla fall inom fotbollen.
Citera
2024-01-29, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shanks
Efter vad jag förstår så är det inskrivet i själva övergången att han inte ska spela mot Modo i år. Rätt vanligt att man gör så i alla fall inom fotbollen.

Bland det fegaste jag hört. Osportsligt också.
Den typen av avtal borde SHL sätta stopp för direkt.
Citera
2024-01-29, 18:28
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Bland det fegaste jag hört. Osportsligt också.
Den typen av avtal borde SHL sätta stopp för direkt.
Vad är det för fegt eller osportsligt med det?
Förklara gärna din ärthjärna.
Citera
2024-01-29, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Vad är det för fegt eller osportsligt med det?
Förklara gärna din ärthjärna.

Självklart förstår inte någon från Luleå vad fair play är. Väntat!
När Lakers vinner sina guld, vill jag att alla lag ska ha samma förutsättningar att spela sina spelare. Inte ställa över några för att de spelat i Lakers tidigare, eller att något avtal bestämmer att Jörgen Jönsson bara får spela vissa spelare, mot vissa lag.

När vi ändå är igång tycker jag att ”fallskärmen” som nykomlingen tvingas betala borde tas från alla klubbar istället.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-01-29 kl. 18:50.
Citera
2024-01-29, 19:18
Medlem
Citat:
Det där är en myt, och att det bara skulle gälla Färjestad gör det mer löjligt. Det kan gå att få effekt på det, främst individuella idrotter som skidor och simning. Men i hockey är det mindre troligt för att samspelet, är viktigare.
Den anledningen kan du skrota, varför skulle det bara gälla Färjestad menar du?

Var i texten skriver 1X2Helgardera att det BARA skulle gälla Färjestad? Hur är det med läsförståelsen tomte? Alla lag har sina dippar under en säsong! Har man dessutom skador och cirkus på målvaktssidan så är inte det direkt på plussidan för ett lags prestationer på isen!
Citera
2024-01-29, 21:55
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:

Vår egna Robert Rosén hade likadan klausul när han köptes loss från AIK...

Citat:
Ursprungligen postat av Shanks
Det är endast matchen som spelas i Ö-vik, deras sista möte i Scandinavium får han spela.
Citera
2024-01-29, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Vår egna Robert Rosén hade likadan klausul när han köptes loss från AIK...

Det är endast matchen som spelas i Ö-vik, deras sista möte i Scandinavium får han spela.

Det gör det inte mer rätt sportsligt. Robert Rosén med familj blev hotade, vilket var anledningen där. Han hade polisbevakning och spelade inte i stockholm.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-01-29 kl. 22:27.
Citera
2024-01-31, 05:25
Medlem
CalzoneItalias avatar
Såg FBK-keeperns räddning igår ? HV spelaren har öppet mål och ska bara skicka in pucken . Då går målvakten ner i split och sträcker ut armen och plocken och nyper pucken . Säsongens särklass grymmaste räddning .
Citera
2024-01-31, 06:42
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Såg FBK-keeperns räddning igår ? HV spelaren har öppet mål och ska bara skicka in pucken . Då går målvakten ner i split och sträcker ut armen och plocken och nyper pucken . Säsongens särklass grymmaste räddning .

Ortio hade några liknande i samma match. Målvakterna var bäst på banan, inget av målen var ens skott mål och det är svårt att førsvara sig mot.
Citera
2024-01-31, 11:35
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Ortio hade några liknande i samma match. Målvakterna var bäst på banan, inget av målen var ens skott mål och det är svårt att førsvara sig mot.

Men Ortio hade inga lika vassa räddningar som den Lagace' gjorde det var en jävligt vass räddning .
Citera
2024-01-31, 16:17
Medlem
perry2s avatar
5 matchers avstängning

Jag tycker det är en 2a

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/76WKRw/rogles-henry-bowlby-stangs-av-i-fem-matcher-for-tacklingen-mot-orebro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in