2024-01-28, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterdoft
Jag kan abslout inte säga till dig vad du ska göra, frågan är om du är nöjd med hur du har det idag? Om inte ? Hur kan du påverka din situation? Är det genom att tänka annorlunda ? Jag håller med dig kvinnor för i yiden har inte haft det lätt och det har hänt förändringar i den fronten kvinnor är mer oberoende av män ekonomiskt och kan påverka deras val av partnar men trots det så verkar fler kvinnor missnöjda i hur relationen mellan män och kvinnor ser ut idag! Borde inte vi i så fall söka oss till hur vi kan förbättra det?
Jag är för gammal för att försöka uppfostra män. Efter att man nått tjugo så ska grunderna sitta och vid fyrtio är det uppenbart att det är oförändrat skick som pågår.

Jag tar inte på mig ansvaret över vad för slags män det är som söker sig till mig eftersom felet ligger hos deras mödrar.
Citera
2024-01-28, 16:36
Medlem
Citat:
Vet inte vad du söker men män oftast inte vill vara kompis med en kvinna utan de hoppas ligga, vad jag diskuterade är själva ordet attraktivt,män kan vara charmiga till sättet,om vi tar 2 exempel en man som bryr sig när han vet att du är sjuk och du känner hur hans ord får dig att må bra och en man man som du anser är snygg och som inte bryr sig för att han är bara ute efter att ligga, tycker du att den andra är fortsatt attraktiv! Skulle du fortsätta ha kontakt med honom och undra om han vill ligga, hur kommer han tänka? I stilen med att jag lär verkligen komma undan med minst ansträngning och få ändå som jag vill, hur kommer han att lära sig om han har fått som han vill utan ansträngning i minst 20 år? Inom neurologi förklaringen är att han har programmerat sig och fått ett beteende som är automatiserat! Kan han förändras?
Svar: han måste välja det,han måste veta att hans beteende är inte lönt och orsakar honom besvar och ingen verkar acceptera honom, han kanske ställs inför nåt han så gärna vill men kan inte få och han ska välja söka sig till en förändring med coach eller terapi och gå igenom hela hans liv,val och egenskaper och sist men inte minst han ska välja göra det jobbet! Hoppas att bilder nu är tydlig.
I min ålder ska män ha uppnått en mognadsgrad där de inte uppträder hur illa som helst eftersom de är ute efter sex.

Vad män vill är inte mitt problem då de ska anpassa sig efter vad jag och andra kvinnor vill och hålla sig till dem som matchar deras egna önskemål.
Citera
2024-01-28, 16:42
Medlem
Citat:
Tycker att du är klock och resonerar bra, jag gillar vad du sa här För män generellt är självupptagna och tror att de ska få oss kvinnor utan insatser eller engagemang.
Men sedan undrar jag hur har de fått för sig det? sedan sa du nåt som stämmer men inte till 100% bra män finns inte online,de finns men kan det vara att vi missar du när vi vill bara svipa på de snyggaste, är så nyfiken på hur har nån kunnat hacka din konto har de anmält dig ! Har du betal versionen!
Tack snälla du ❤️

Jag vet inte hur men då jag loggades ut så loggade sannolikt någon annan in. Bör ha varit att nätet/luren redan är spionerade på men tillvägagångssättet känns nästan som brute force vilket är skevt att använda för att kapa min Tinder. Att jag skrev med en man som påstod sig vara läkare innebär inte att han måste ha varit det men känns som om någon blev skärrad...
Jag har betalversion ja då jag tänkte samla matchningar den här månaden och rensa bland mina likes så personen som hackade mitt konto och raderade exakt alla matchningar kan gott och väl återbetala mina pengar också.

Jag är inte så IT kunnig. Har inte ändrat lösen på allt men borde, känner att jag inte pallar sitta och ändra om alla system härhemma 😩 tar ändå några timmar om jag ska fixa varenda enhet, routern och DNS servrarna osv.
Citera
2024-01-28, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joanna88
Fast de män som jag haft kontakt med har ju i stort sätt uteslutande bara pratat sex. Det är väl klart att man inte tror att de vill ha trygga och stabila relationer då 😄

Min erfarenhet är att män i 40-50+ åldern bara vill ha engångsligg. Ytterst få vill ha en seriös relation och ännu färre söker kk.
Tror du får leta på andra sidor efter kk eller någon yngre förmåga. Finns sexsidor som är mer seriösa än Tinder.
Citera
2024-01-28, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Min erfarenhet är att män i 40-50+ åldern bara vill ha engångsligg. Ytterst få vill ha en seriös relation och ännu färre söker kk.
Tror du får leta på andra sidor efter kk eller någon yngre förmåga. Finns sexsidor som är mer seriösa än Tinder.

Fast nä, jag har haft kontakt med flera klllar på Tinder som vill ha en kk-relation. En kille ville att jag skulle komma hem till han och ha sex med honom och hans kk som han hade haft i ett år och han är 43. Han skrev också att han har erfarenhet av att det är många som har kk nuförtiden. Så det du skriver stämmer inte.
Citera
2024-01-28, 17:57
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Mycket irriterande moment just nu. Jag har trott att män ,nu pratar jag 40-50 års åldern som redan har barn och stadigt liv, gärna vill hitta en kvinna att ha det lite casual med. De som jag har träffat har varit så ialla fall. Men det har slutat med att alla jag träffat har det bara blivit ons med. Jag förstår inte?

Jag läste någon rolig kommentar av någon här på Flashback att män skulle ligga med ett träd om det tog initiativ till sex. Och man hör ju om andra hela tiden att jag träffar en ibland, jag har kk och vi träffas och har sex ibland det funkar jättebra. Alla utom jag känns det som.

Jag försöker fundera över vad det är som gör att det bara blir ons, vi har trevligt när vi ses, kan prata, har bra connection i sängen, jag tar för mig, jag är engagerad och dyrkar mannen och hans njutning. Ingen har liksom klagat utan många säger att det är så skönt. Men ändå blir det inget mer? Jag har provat att själv höra av mig efter några dagar men det har inte hjälpt. Annars har dom hört av sig också men det har bara blivit typ tack för senast och runnit ut i sanden.

Jag träffade en kille förra helgen som jag har matchat med på tinder och han har vad jag kan se verifierat sig och lagt upp en ny bild efter att vi låg. Det är såklart han ska göra det för vi har inga förpliktelser till varandra men det känns ändå konstigt när det var han som var så intresserad och även efter sexet men sen inget mer. Jag skickade till honom i onsdags och frågade hur det var och så. Jag är aldrig för på och frågar direkt om vi ska ses igen eller så. Men han svarade inte ens.

Det är skrämmande hur vuxna män kan vara så här. Och ska nämna också det är inga kontakter som bara är någon vecka ytan flera jag har haft kontakt med har vi hörts i mer än ett halvår. Jag skulle inte ligga med någon jag bara haft en kortare tids kontakt med. Det är tre män nu som det blivit så här med under 2 år och jag orkar inte inleda någon ny kontakt längre.

Sen måste jag fråga, hur orkar män i den här åldern med att dejta flera och gå från den ena till den andra hela tiden? Är det inte utmattande att man måste hålla koll på många tjejer samtidigt? Jag orkar knappt ha kontakt med två st samtidigt. Är ni fler här som har kontakt med flera samtidigt? Och vad säger ni varför vill inte män ha en kk-relation? Vad kan vara orsaken? Är det det som dom inte orkar kanske? Lättare att ha flera ons bara?
Om du är en 88'a så går vår åldersskillnad att räkna på ena handen.

Du söker dock äldre män minst +40 därför skitsamma med det.

Men, kan föreställa mig att de du träffat har tänkt i stil med;
- Pappas flickor är alltid pappas flickor, så du kommer i andra hand.
- Så länge det står en köttgryta o puttrar på spisen så springer de ingenstans, ja förutom gym/arbetet/jakt/skyttet/fritidsintressen.
- Du ska kunna föra dig socialt o inte är som en liten tapetblomma som bara är ögontjänare.
- Absolut inte vara mussel-barn.
Citera
2024-01-29, 12:21
Medlem
Citat:
Fast nä, jag har haft kontakt med flera klllar på Tinder som vill ha en kk-relation. En kille ville att jag skulle komma hem till han och ha sex med honom och hans kk som han hade haft i ett år och han är 43. Han skrev också att han har erfarenhet av att det är många som har kk nuförtiden. Så det du skriver stämmer inte.
Fast det är ju du som skriver att du inte lyckas få nån kk. Men nu finns det alltså massor av män i din önskade ålder som vill vara kk… Ja men då kan du ju sluta gnälla då.
Citera
2024-01-30, 23:31
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Tycker att du är klock och resonerar bra, jag gillar vad du sa här För män generellt är självupptagna och tror att de ska få oss kvinnor utan insatser eller engagemang.
Men sedan undrar jag hur har de fått för sig det? sedan sa du nåt som stämmer men inte till 100% bra män finns inte online,

Vettiga ord.

Tror också mer på att försöka träffa folk i verkligheten. Nätet är bra på massor, men att förmedla en lite mer subtil uppfattning och vagare magkänsla om en möjlig romantisk partner, är lättare i verkligheten (även om man kan ta fel där också) än på nätet.
Citera
2024-01-30, 23:58
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Vettiga ord.

Tror också mer på att försöka träffa folk i verkligheten. Nätet är bra på massor, men att förmedla en lite mer subtil uppfattning och vagare magkänsla om en möjlig romantisk partner, är lättare i verkligheten (även om man kan ta fel där också) än på nätet.
Jo men många är bekväma och sitter hellre bakom en shärm än att gå på event eller någon aktivitet och där har vi nackdelen när man vill dejta och man är 30 plus,för att när man var yngre så träffar man folk mer ute och är mer aktiv och hittar på med kompisar vilket äkar chansen att träffa en bra dejt i IRL.
Citera
2024-02-02, 18:40
Medlem
Du är ett tråkigt ligg och det finns andra alternativ gissar jag
Citera
2024-02-02, 19:54
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Jo men många är bekväma och sitter hellre bakom en shärm än att gå på event eller någon aktivitet och där har vi nackdelen när man vill dejta och man är 30 plus,för att när man var yngre så träffar man folk mer ute och är mer aktiv och hittar på med kompisar vilket äkar chansen att träffa en bra dejt i IRL.

Jo, det är nog ofta, på både ont och gott, kanske lite mindre varierat socialt umgänge som 30+ jämfört som 18+. Så är det nog typiskt för många av oss (inklusive mig själv).

Men det sagt så är ju arbetsplatser, och även utbildningsplatser, för de som tex. är intresserade att byta karriär som 30+, båda utmärkta platser att träffa framtida partners.
Citera
2024-02-03, 03:56
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Kääääära Joanna88,

Hur gammal är du?

Som tidigare nämnts så är det topp att vara öppen från början vad man är ute efter. Säg att du söker en KK-relation.

Hade jag vart du så hade jag frågat dessa tre män du talar om och frågat dem varför det blev så kort. Kanske hade jag till och med förklarat att jag endast sökte en KK-relation. Men det beroende på hur samtalet gick.
Får du liknande svar från två eller tre så vet du vad det är du kan ändra på. Sen bestämmer du förstås själv om du vill det eller inte.

En idé kan ju också vara att inte spara på krutet om relationen nu ska handla om sex. Kör fullt ut och låt killen komma ihåg det dagen efter då han sitter på sitt tråkiga möte och blir lite medium well när han tänker på vad du bjöd på kvällen innan.
Det är dock säkert att om ligget i vad som skulle bli en KK bara var "ett vanligt ligg", jamen då får det förbli det. Är det däremot något utöver det vanliga så glöms du inte bort i första taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in