2024-01-30, 20:38
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Var trodde du korvskinnet till varmkorven kommer ifrån?
Pumba, jag undrar inte jag vet.

Det är syntetiskt skinn från en 3D-printer eller liknande https://www.kalundgren.se/shop/page/kollagentarm.html

Citat:
Fjälster är de rengjorda djurtarmarna från gris, får eller nötkreatur, som används som korvskinn. Det finns även konstfjälster.

http://nyhlenshugosons.se/sortiment/korv/oevrig-korv/varmkorv-900g/
det står iaf inget om naturskinn, bra att du uppmärksammade mig på att jag
råkat köpt en produkt som innehåller nöthjärta dock, nu åker den i återvinningen

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Gutta är inte med längre för han blev sjuk för flera år sedan och har gått i pension.
Han har inte varit med sedan 2017.
En gutta, är en titel, lite som dola alla mentorer som deltar i Farmen är guttor
Senast redigerad av Crapmagic 2024-01-30 kl. 20:49.
2024-01-30, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Om så är fallet hoppas jag att Per kan välja typ grinden och tjola ut den där Andreas fortare än kvickt.
Hade varit tv-guld!

Grejen är att Tim saknas. För om man kollar ett tidigare inlägg så nämns alla dessa människor i den där på annonsen till kommande farmen avsnitt om regelbrott (ej sett den själv). Men Tim, Andreas och Per saknas isåfall. Alla andra (förutom Maxine) nämns i båda fallen. Maxine kommer in efter tinget mest troligtvis. Men ja.
2024-01-30, 20:55
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Om så är fallet hoppas jag att Per kan välja typ grinden och tjola ut den där Andreas fortare än kvickt.
Hade varit tv-guld!

Kollade klippet, ingressen till avsnitt 1. Anna ser väldigt glad ut medan Tim å hans anhang verkar tämligen bekymrade.
2024-01-30, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Kollade klippet, ingressen till avsnitt 1. Anna ser väldigt glad ut medan Tim å hans anhang verkar tämligen bekymrade.

Precis. Två minuter in i första avsnittet. Det är detta ting! Så vi kan lägga ett pussel här.
2024-01-30, 20:57
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Pumba, jag undrar inte jag vet.

Det är syntetiskt skinn från en 3D-printer eller liknande https://www.kalundgren.se/shop/page/kollagentarm.html

http://nyhlenshugosons.se/sortiment/korv/oevrig-korv/varmkorv-900g/
det står iaf inget om naturskinn, bra att du uppmärksammade mig på att jag
råkat köpt en produkt som innehåller nöthjärta dock, nu åker den i återvinningen

En gutta, är en titel, lite som dola alla mentorer som deltar i Farmen är guttor
3D-printer, syntetisk Finns inget syntetiskt i den

Collagentarmar: Finns som ätbar i kalibrar från 13-43 mm. Tarmen tillverkas av collagen från ungnöt och används till produkter som varmkorv, vienerkorv, ölkorv mm. Idag är tarmen så förfinad att det ibland kan vara svårt att avgöra om det är en konsttarm eller en naturtarm.
Den traditionella falukorvstarmen tillverkas av collagen för att få den rätta röksmaken.
https://adsk.korvakademien.se/om-korven/liten-fjalster-korvskinns-guide/

Gutta ledde Farmen 2001-2016. Han heter Karl Gustaf Andersson och Gutta är hans smeknamn som är en förkortning av Gustaf.
Så om du vill kalla alla programledare för Gutta så är du nog lite korkad.
Hans Wincent heter nuvarande programledare och hans efternamn används.
Hans hela namn är Hans Göran Gunnar Wincent.
2024-01-30, 21:12
Medlem
TheRockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysCrazyInCats
Mitt första inlägg var i spoilertag. Sen att det citerades är inte mitt fel. Hann dock inte lägga till spoilertaggen innan det citerades. Men tinget vet vi, det har redan spoilats i första avsnittet så tagga ner lite.
Citatet gäller ett annat inlägg, längre ner på sidan . När klickar på pilen då kommer till #1179
Senast redigerad av TheRocks 2024-01-30 kl. 22:08.
2024-01-30, 21:21
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRocks
Citatet gäller ett annat inlägg, längre ner på sidan . När klickar på pilen då kommer till #1180

Citat:
Jo vet. Men detta ting har spoilats redan. I första avsnittet av Farmen, två minuter in visas detta ting. Så tekniskt sätt har det redan visats vilka som är kämpar. Det krävs inte många hjärnceller för att räkna ut det. Så ja

"#1180" (numer annat nummer) är när Vincent pratar om regelbrott. Visas i var och varannan reklampaus på TV4 denna veckan.
Det är TV4 som spoilar, vi måste väl få diskutera det som visats?
Senast redigerad av Noxyl 2024-01-30 kl. 22:05.
2024-01-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
"#1180" är när Vincent pratar om regelbrott. Visats i var och varannan reklampaus på TV4 denna veckan.
Det är TV4 som spoilar, vi måste väl få diskutera det som visats?
Håller med. Och då har jag inte sett den reklamen. Men om man nu inte har plus och kollar tv måste väl ändå sett det?!
2024-01-30, 21:29
Medlem
Varför är det så hemskt att slakta en gris men det är okej att köpa kött i butik...
2024-01-30, 21:33
Medlem
Regelbrott?!
Spännande
2024-01-30, 21:38
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Håller med. Och då har jag inte sett den reklamen. Men om man nu inte har plus och kollar tv måste väl ändå sett det?!
Det om regelbrottet har dom visat massor med gånger på TV4 i dag. Har haft teven på hela em och kvällen på TV4 och det kommer gång på gång. Har inte sett det alla gånger men hör ju det.
Det där måste ju vara något som händer snart tänker jag.

Det är mycket bortklippt från slakten men det är det alltid. Skulle bli för makabert för många att se.
Fredrik gnäller väldigt om slakten och förstår inte varför han inte bytte plats med Ronja om hon nu var så kass.
Men han orkade väl inte gå dom extra stegen för att byta...

"Kunde ni inte byta luck-stängare? Du själv kanske?
– Nja men jag stod ju och hade koll på det där planket, för jag hade ju fått in snitsen på det. Det var ju det som var det svåra."
https://www.hant.se/noje/bortklippta-scenerna-fran-slakten-i-farmen/10143231
2024-01-30, 21:42
Medlem
Var är den där Andreas uppväxt?

Pratar som en blatte..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här