2024-01-30, 06:16
Medlem
attogs avatar
När ska Ryssland lägga fram bevis för sina påståenden?
Mest troligen aldrig, för de ljög.
Vi vet det.
De vet att vi vet.
Ännu en lögn från Ryssland.
Citera
2024-01-30, 11:12
Medlem
Conceptions avatar
Nu har ryssarna städat upp på nedslagsplatsen så vi kommer aldrig att få reda på exakt vad som hände.

Inga journalister eller oberoende organ har fått besöka området.
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1752026123909632006
Citera
2024-01-30, 11:15
Medlem
Neroxxs avatar
Det lustiga är ju de utevlivna kropparna, vid en krasch likt detta borde det varit betydligt mer likdelar. Att de även endast fick in fem kroppar till bårhuset säger ju sitt med. Det lutar absolut just nu till att det inte var 65 fångar på planet allafall.

Filmen som ryssarna visade angående pålastning av fångar är ju helt intetsägande, den bevisar inget skulle jag säga dä kvalitén är från en kamera på 80-talet (konstigt att det endast fanns en sådan blurig film, attans otur).
Senast redigerad av Neroxx 2024-01-30 kl. 11:23.
Citera
2024-01-30, 11:29
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Filmen som ryssarna visade angående pålastning av fångar är ju helt intetsägande, den bevisar inget skulle jag säga dä kvalitén är från en kamera på 80-talet (konstigt att det endast fanns en sådan blurig film, attans otur).
Det kan iofs ha sin förklaring. Det kanske bara är en liten del från en övervakningskamera som täcker hela plattan.

Dock är det ett patetiskt försök att så tvivel för filmen visar ingenting av värde. Det hade lika gärna kunnat vara filmat för 10 år sen.
Citera
2024-01-30, 11:33
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det kan iofs ha sin förklaring. Det kanske bara är en liten del från en övervakningskamera som täcker hela plattan.

Dock är det ett patetiskt försök att så tvivel för filmen visar ingenting av värde. Det hade lika gärna kunnat vara filmat för 10 år sen.

Ja bevisvärdet på den filmen ensamt är nära noll.
Citera
2024-01-30, 12:48
Medlem
attogs avatar
Då kan vi stänga denna tråddel med orden,
Det var ytterligare en bluff av Ryssland!

Hur vet du att en ryss ljuger?
Han öppnar munnen.
Citera
2024-01-30, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Det har blivit väldigt tyst om den här kraschen överallt.
Speciellt från Ukraina.
Lite misstänkt kanske att vi ska glömma det så fort som möjligt.
Ukraina har inte fått svar på sin begäran om en oberoende utredning. Hur många krigsfångar kommer att dö innan dess?
Citera
2024-02-01, 07:12
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Ni vet ju ingenting såvida ni inte är på plats. Men av någon konstig anledning så har alla Ukraina fans full koll på vad som hänt. Imponerande.

Nå?
Hur många dog av dessa POW?
Du ska få några alternativ att välja på.
1. 0
2. 0
Eller 3. 0

Jag gjorde det enkelt för dig 👍
Citera
2024-02-01, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Nå?
Hur många dog av dessa POW?
Du ska få några alternativ att välja på.
1. 0
2. 0
Eller 3. 0

Jag gjorde det enkelt för dig 👍

Jag vet inte, jag har inte varit på platsen. Vi får väl vänta och se vad historikerna kommer skriva om händelsen om 80 år sisådär.
Citera
2024-02-01, 09:35
Medlem
alltså hur fungerar det egentligen med dessa krigsfångar?
vet ukriana i förväg vilka fångar som ska utväxlas eller blir det en överraskning?

visste ukraina vilka 192 som skulle utväxlas när planet sköts ned?

"”I utbyte har exakt 195 krigsfångar från Ukrainas militär överlämnats”, meddelar departementet i Moskva i sociala medier.

I onsdags förra veckan kraschade ett militärt ryskt transportflygplan i den ryska gränsregionen Belgorod. Enligt Ryssland fanns 65 ukrainska krigsfångar ombord inför en planerad utväxling"
Citera
2024-02-01, 09:48
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Jag vet inte, jag har inte varit på platsen. Vi får väl vänta och se vad historikerna kommer skriva om händelsen om 80 år sisådär.
Men du har väl sett alla bilder från nedslagsplatsen? Hur många kroppar såg du?

Eller är du också i villfarelsen att alla fångar gick upp i rök?
Citera
2024-02-01, 10:02
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
alltså hur fungerar det egentligen med dessa krigsfångar?
vet ukriana i förväg vilka fångar som ska utväxlas eller blir det en överraskning?

visste ukraina vilka 192 som skulle utväxlas när planet sköts ned?

"”I utbyte har exakt 195 krigsfångar från Ukrainas militär överlämnats”, meddelar departementet i Moskva i sociala medier.

I onsdags förra veckan kraschade ett militärt ryskt transportflygplan i den ryska gränsregionen Belgorod. Enligt Ryssland fanns 65 ukrainska krigsfångar ombord inför en planerad utväxling"
Jag misstänker att det är en överraskning. Båda sidor väljer ut de fångar de vill växla och så länge antalet är lika så kör de.

Det är nog bara specifika fångar det förhandlas om.

Exempelvis vid denna utväxlingen så fick Ukraina tillbaka 27 befäl från bland annat Mariupol. Enligt texten så verkar det ha varit en överraskning.
Citat:
Nearly half of the Ukrainians returned on Wednesday had defended the besieged city of Mariupol in 2022, Zelenskiy said. There were 27 officers among the returnees, along with members of the Ukrainian national guard, border guard and national police.

“We remember each Ukrainian in captivity, both warriors and civilians,” Zelenskiy said. “We must bring all of them back. We are working on it … We will make every effort to return each and every one. We have not forgotten about anyone.”
https://www.theguardian.com/world/2024/jan/31/russia-and-ukraine-exchange-pows-after-plane-crash-scuttled-last-swap

Jag misstänker att båda sidor väljer sådana fångar som de inte längre har användning för. Exempelvis så är all information som ukrainarna som stred vid Mariupol helt obsolet. De har ingenting att ge Ryssland längre.

De byter knappast fångar som togs för några veckor sedan med varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in