2023-12-20, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Howie03
Någon som har gjort muntliga i Fysik 2 hos hermods? Jag har Paul Belfrage som lärare. Hur gick de? Vad frågar dem?

Jag kommer ha samma kurs med samma lärare om ett tag. Hur gick det och vilka var frågorna?
Citera
2023-12-20, 14:06
Medlem
-Hej!
Jag har lite input på det då jag läste Biologi 1 för bara någon vecka sen och har börjat med biologi 2 nu.
Jag hade Bengt Söderberg i Biologi 1 han var en riktigt skön prick vi snackade om livet och mål osv, men frågorna som ställdes var precis vad uppgifterna (från uppdragen) var och han sa att det var så som han lärde ut (vilket för er som har honom innebär att han kommer jobba med den muntliga examinationen på samma sätt)

Däremot så stod det att jag skulle ha honom igen vilket senare ändrades till Daniel Tamras vilket tyvärr inte är någon som jag har setts tagits upp här någonstans så trots att det är 2 månader tills min muntliga examination så vill jag ställa frågan, vad han kommer fråga?
Citera
2023-12-22, 19:22
Medlem
AttackHelikopter69s avatar
Jag har ett ganska stort uppdrag som ska vara klar på söndag. Jag hinner verkligen inte och är sönderstressad. Kan jag ”ge mig själv” ett par extra dagar och lämna in den ett par dagar efter deadline? Eller blir det konsekvenser?

Har varit i tid med alla andra uppgifter hit tills.
Citera
2023-12-30, 11:06
Medlem
SvulloGrisarVidares avatar
Jag har läst lite kurser via Hermods för ett par år sedan. Har bara bra erfarenheter av dem faktiskt.
Citera
2024-01-01, 00:55
Moderator
pbos avatar
Påminner om att man bör skriva ut sin fråga direkt och inte bara efterfråga vem som gått vilken kurs.

/mod
Citera
2024-01-03, 21:56
Medlem
Hej
Är det någon som läst italienska 1 på hermods.
Uppdragen har gått bra, men inte fan kan man särskilt mycket italienska efter 5 veckor ändå.
Någon som kan säga hur mutliga var upplagd, vad behöver man repetera/förbereda?
Citera
2024-01-07, 15:45
Medlem
minopoliss avatar
Jag läser matematik 1a på 5 veckor, trots att jag sökte och blev antagen till 10. Vet inte varför min vuxenutbildning la den på 5, men jag upptäckte det för sent.

Jag ångrar så sjukt mycket att jag ens sökte matte, har inte pluggat matte sen högstadiet och har haft svårt sen typ 6an.

Grejen är att jag måste göra klar kursen, men har typ 3 uppdrag kvar jag inte ens börjat på. Fick hjälp av min kille med det första, men kan inte ta hjälp av honom på allt. Min fråga är då, vad händer om jag lämnar in tomma uppdrag? Blir kursen avbryten eller får jag bara ig? Har nationellt prov i veckan vilket jag kommer få ig på. Jag är helt okej med ett ig, vill bara ha det över och försöka igen om några månader.

Jag kan inte avbryta kursen för då försvinner min rätt till csn eller så blir jag återbetalningsskyldig, och jag kan inte heller förlänga den.
Citera
2024-01-14, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anononym-bitch
-Hej!
Jag har lite input på det då jag läste Biologi 1 för bara någon vecka sen och har börjat med biologi 2 nu.
Jag hade Bengt Söderberg i Biologi 1 han var en riktigt skön prick vi snackade om livet och mål osv, men frågorna som ställdes var precis vad uppgifterna (från uppdragen) var och han sa att det var så som han lärde ut (vilket för er som har honom innebär att han kommer jobba med den muntliga examinationen på samma sätt)

Däremot så stod det att jag skulle ha honom igen vilket senare ändrades till Daniel Tamras vilket tyvärr inte är någon som jag har setts tagits upp här någonstans så trots att det är 2 månader tills min muntliga examination så vill jag ställa frågan, vad han kommer fråga?

Jag kommer självklart att uppdatera när jag vet men har ni någon info om Daniel Tamras? Så hade det varit jätte skönt, tack för infon om ni har något
Citera
2024-01-15, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsy
Hej på er!

Jag blev antagen till ett par distanskurser och fick antagningsmailet den 1 juli, sedan dess har jag inte hört något från dem. Jag börjar på måndag. Vad jag har förstått så sköts allt genom athena, men jag har varken fått användarnamn eller lösenord. Får man det samma dag man börjar? Har mailat och ringt dem otaliga gånger men ingen svarar och paniken kommer krypandes nu

Jag har en muntlig examination på kursen Biologi 1 om några dagar. Jag är jättestressad och vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga för att hinna plugga hela kursens innehåll. Boken är 300+ sidor och det finns ingen chans jag kommer kunna läsa igenom den och samtidigt ta till mig all information som står där.

Ni som har haft en muntlig examination på Hermods, hur brukar deras prov vara? Ställer de bara frågor om uppdragsfrågorna och laborationer, eller?
Citera
2024-01-15, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomHoe
Jag har läst biologi 1 och 2 samt kemi 2 på hermods. Hör av er om ni vill ha uppgifter eller frågor om examinationen eller liknande

Jag har en muntlig examination på kursen Biologi 1.

Hur brukar deras muntliga slutexamination vara utformade? Ställer de främst frågor om uppdragsfrågorna och laborationer, eller?
Citera
2024-01-16, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hollow.
Jag har en muntlig examination på kursen Biologi 1.

Hur brukar deras muntliga slutexamination vara utformade? Ställer de främst frågor om uppdragsfrågorna och laborationer, eller?

Beror helt på vilken lärare du har, vem har du så kanske jag kan svara.
Citera
2024-01-16, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halojhahah128
Beror helt på vilken lärare du har, vem har du så kanske jag kan svara.

Jag vill ej outa mig själv.

Hur har du personligen haft det under den muntliga examinationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in