2024-01-19, 11:51
Medlem
Tjena,

Jag kör en egen TRT som jag är riktigt nöjd med men ändå är väl att jag börjat tappa en del hår. TRT på ca 150 EW och det känns som en bra dos. Har löst Finasteride och skall köra med det. Någon som har kört Testosteron och Finasteride samtidigt? Tar Finasteride helt bort effekten av testot? Eller går det att öka testot lite när man kör Finasteride för att motverksa t ex minskad sexlust.
Citera
2024-01-19, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatcoin
Tjena,

Jag kör en egen TRT som jag är riktigt nöjd med men ändå är väl att jag börjat tappa en del hår. TRT på ca 150 EW och det känns som en bra dos. Har löst Finasteride och skall köra med det. Någon som har kört Testosteron och Finasteride samtidigt? Tar Finasteride helt bort effekten av testot? Eller går det att öka testot lite när man kör Finasteride för att motverksa t ex minskad sexlust.

Hur länge körde du med testo innan du börja tappa hår?

Angående Finasteride så har jag en vänn som körde det.Blev väldigt deprimerad och tappa sexlusten. Han fick avbryta kuren och sluta med AAS helt. Så man bör tänka sig för även när man vill ta Finasterid för att motverka håravfall att även Finasterid har en del bieffekter som kan vara mer allvarliga än bieffekterna man får av av AAS.
Citera
2024-01-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatcoin
Tjena,

Ökar du dosen testo så ökar du ju DHT och då motverkar du ju syftet med Finasteride. Börja lågt med finasteride istället, 0,25 mg/EOD och sen ökar du långsamt uppåt. När du känner att du får bieffekter av finasteride så backar du ett steg eller två på doseringer. Effekten av Finasteride är mer logaritmisk än linjär så du får ut ganska mycket effekt på låg dos, och ju mer du ökar dosen så minskar effekten av dosen i förhållande till dosökningen men risken för bieffekter ökar i motsvarande ordning. Jag kör själv 0,25 mg/EOD med absolut noll bieffekter och bra resultat.
Senast redigerad av Rulla9988 2024-01-27 kl. 20:14.
Citera
2024-01-29, 09:44
Medlem
Tack för svar!
Citera
2024-01-29, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rulla9988
Ökar du dosen testo så ökar du ju DHT och då motverkar du ju syftet med Finasteride. Börja lågt med finasteride istället, 0,25 mg/EOD och sen ökar du långsamt uppåt. När du känner att du får bieffekter av finasteride så backar du ett steg eller två på doseringer. Effekten av Finasteride är mer logaritmisk än linjär så du får ut ganska mycket effekt på låg dos, och ju mer du ökar dosen så minskar effekten av dosen i förhållande till dosökningen men risken för bieffekter ökar i motsvarande ordning. Jag kör själv 0,25 mg/EOD med absolut noll bieffekter och bra resultat.

EOD?
Citera
2024-01-29, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kretoranro
Hur länge körde du med testo innan du börja tappa hår?

Angående Finasteride så har jag en vänn som körde det.Blev väldigt deprimerad och tappa sexlusten. Han fick avbryta kuren och sluta med AAS helt. Så man bör tänka sig för även när man vill ta Finasterid för att motverka håravfall att även Finasterid har en del bieffekter som kan vara mer allvarliga än bieffekterna man får av av AAS.

Ja Fin är inget att rekommendera. Tog det själv bara en månad (för trodde i min enfald att jag tappade hår men hade fel) och morgonståndet försvann + erektionsförmågan blev dålig. Rent gift.
Citera
2024-01-29, 22:43
Medlem
Warhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
EOD?

Every other day. Vrannan dag.
Citera
2024-01-29, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Ja Fin är inget att rekommendera. Tog det själv bara en månad (för trodde i min enfald att jag tappade hår men hade fel) och morgonståndet försvann + erektionsförmågan blev dålig. Rent gift.

Hur länge sedan? Men det blev bättre när du la av igen va?
Citera
2024-01-30, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
Hur länge sedan? Men det blev bättre när du la av igen va?

Var 2 år sen ish. Ja det kom tillbaka efteråt men finns de som har jävla otur som det blir permanent för
Citera
2024-11-30, 17:59
Medlem
Någon som vet varför finasteride inte går att hämta ut längre på apoteken? Är ju restnoterat hos varje jävla apotek, är det endast för att det säljer dåligt?

Propecia verkar finnas i några enstaka apotek bara, men sjukt pris på dom, 1400kr för 84st. Har sett att vissa shoppar som säljer AAS säljer finasteride för 400 för 100stycken vilket är hälften av vad det kostar om man har det på recept hur går det ihop egentligen, själv tillverkar dom?

Läste en studie på att 0.25mg/dag blockerade 69% dht konvertering och 1mg/dag 71%, lika effektivt att köra en fjärde del bara så då räcker ju iaf 84st nästan ett år.
Citera
2024-11-30, 21:46
Medlem
GimliRedBeards avatar
Testa för tusan andra lösningar om du kan. Riktig libidodödare! Tog bara lite ett kort tag... Inte ens tabletter utan i hårbotten. Tog lång tid innan allt var normalt igen. Finns väl stödgrubber/forum för sådana som blivit permanent kastrerade av den skiten har jag för mig. Vore kanske något för hopplösa serievåldtäktsmän och pedofiler!?
Citera
2024-11-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GimliRedBeard
Testa för tusan andra lösningar om du kan. Riktig libidodödare! Tog bara lite ett kort tag... Inte ens tabletter utan i hårbotten. Tog lång tid innan allt var normalt igen. Finns väl stödgrubber/forum för sådana som blivit permanent kastrerade av den skiten har jag för mig. Vore kanske något för hopplösa serievåldtäktsmän och pedofiler!?

Vilken dos körde du? du körde tropical finasteride då eller? Fick du det utskrivet eller skaffa illegalt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in