2024-12-01, 09:49
Medlem
GimliRedBeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Vilken dos körde du? du körde tropical finasteride då eller? Fick du det utskrivet eller skaffa illegalt?

Ja det kanske var illegalt!? Hårbehandlingsmedel, köpte på nätet. Kommer inte ihåg från var. USA tror jag. Tullarna läste nog inte det finstilta på etiketten. Det är några år sedan.

Fick en pipett med som man droppade med i hårbotten och masserade in. Följde intruktionerna... det skulle vara en mild behandling... Men fascinerande hur effektivt det var på att ta död på all form av sexliv. Och då vara jag ändå på TRT!

Dum ide som tusan... Fick för mig att jag tappade onormalt mycket hår... Och vill göra någonting åt det innan det blev för illa. Var bara inbildning. Har fortfarande lika mycket hår och är fortfarande på TRT och det är som sagt några år sedan.
Citera
2024-12-02, 20:29
Medlem
Neloshredxs avatar
Citat:
Någon som vet varför finasteride inte går att hämta ut längre på apoteken? Är ju restnoterat hos varje jävla apotek, är det endast för att det säljer dåligt?

Propecia verkar finnas i några enstaka apotek bara, men sjukt pris på dom, 1400kr för 84st. Har sett att vissa shoppar som säljer AAS säljer finasteride för 400 för 100stycken vilket är hälften av vad det kostar om man har det på recept hur går det ihop egentligen, själv tillverkar dom?

Läste en studie på att 0.25mg/dag blockerade 69% dht konvertering och 1mg/dag 71%, lika effektivt att köra en fjärde del bara så då räcker ju iaf 84st nästan ett år.
¨

Fråga om ett annat märke, det gjorde jag finasteride EBB. Jag kör 1mg men det har inte funkat än sålänge, men har precis börjat med dutasteride också 2 dagar i veckan. Vilket kan blocka upp till 99% dht
Citera
2024-12-03, 18:20
Medlem
GimliRedBeards avatar
https://www.pfsfoundation.org/about-pfs-post-finasteride-syndrome/
Citera
2024-12-09, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neloshredx
¨

Fråga om ett annat märke, det gjorde jag finasteride EBB. Jag kör 1mg men det har inte funkat än sålänge, men har precis börjat med dutasteride också 2 dagar i veckan. Vilket kan blocka upp till 99% dht

Vad fick du pröjsa för EBB märket?
Citera
2024-12-14, 01:08
Medlem
Neloshredxs avatar
Citat:
Vad fick du pröjsa för EBB märket?
800kr isch
Citera
2024-12-14, 12:07
Medlem
tram123s avatar
Jag har kört finasterid nu ett tag, ca ett år tror jag.
Kör mest lågdos testo och blastar ibland några månader med högre dos och andra prepp.

Jag har inte haft några biverkningar alls förutom torr hud första veckorna, min libido är på topp och jag har tillomed för hög sexlust.

Att libido blir kass under en finasterid kur har väl med ökat östrogen att göra? Har man östrot under kontroll så ska det inte vara några problem tänker jag.

Sen har vi effekten då, jag vet inte hur mycket finasterid har hjälpt jag har iaf fått tillbaka hår på vissa ställen jag inte hade hår alls, andra ställen är som det var innan lite tunnare men det har iaf inte blivit värre.
Senast redigerad av tram123 2024-12-14 kl. 12:10.
Citera
2024-12-14, 13:21
Medlem
Citat:
800kr isch

Nice, gjorde som du sa och EBB finns ju inne. Perfekt.

Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Jag har kört finasterid nu ett tag, ca ett år tror jag.
Kör mest lågdos testo och blastar ibland några månader med högre dos och andra prepp.

Jag har inte haft några biverkningar alls förutom torr hud första veckorna, min libido är på topp och jag har tillomed för hög sexlust.

Att libido blir kass under en finasterid kur har väl med ökat östrogen att göra? Har man östrot under kontroll så ska det inte vara några problem tänker jag.

Sen har vi effekten då, jag vet inte hur mycket finasterid har hjälpt jag har iaf fått tillbaka hår på vissa ställen jag inte hade hår alls, andra ställen är som det var innan lite tunnare men det har iaf inte blivit värre.

Ja alltså skräckhistorierna om post finstaride syndrome drabbar inte alls många, skulle inte ens säga 2%, men alltid dom historierna som lyfts fram till absurdum när man pratar om finasterid, dom flesta får inga alls biverkningar, och om man får det är det extremt sällsynt att du får livslångaproblem.

Ne det är inte bara för att man får lite förhöjt östro, det är för att man blockerar dht konvertering. dht är viktigt för libidon. därför man blir svinkåt av prepp som masteron.

Har rätt bra hårgener och har inte tappat något hår, men tänkte gasa pedalen lite gällande prepp kommande år så vill vara på den säkra sidan. Har lite problem med akne när jag ökar doserna, så förhoppningsvis kan minskad dht konvertering hjälpa det området, många som nämnt att deras akne blivit bättre av finstaride och det verkar mer troligt att det är dht som är boven oftast och inte östrogenet.
Citera
2026-04-24, 16:40
Medlem
Citat:
¨

Fick du Dut utskrivet på recept i Sverige?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in