2024-01-29, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Farmen dagens avsnitt:
Tim vart storbonde. Jag tror inte de kommer lyckas med alla uppdrag denna vecka.
Ortenpaktens plan är att Ronja ska bli förstekämpe, om de inte tänker ut nya planer.

Ortenpakten fortsätter i Yorgos spår, alla i ortenpakten flyttade in i Storbondestugan. Patetiskt när vuxna beter sig som ungar på ett kollo.

Torpet dagens avsnitt:
Hände inte mycket, Levin surade/tjafsade.

Också lite kul att Anna Brolin säger ”och då får man sova TVÅ där”, verkligen betoningen på två. Men ortengänget ska pakta så de vill väl kunna göra det i lugn och ro. Inte konstigt att många andra tycker de grupperar sig?
2024-01-29, 09:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Är det bara jag som är lite förvirrad över vad Andreas menar att per inte har lyft ett finger? Han har ju jobbat det har vi sett. Han gjorde mest av de där grönsakshuset. Det var ju freddan som inte hjälper till alls och är lat
Man vet ju inte hur mycket Per hjälper till med djur, i köket, disk, städning osv. Bygguppdrag är inte allt.
2024-01-29, 11:40
Medlem
Varning för spoiler om man trycker på länken. Men verkar som Wikipedia spolar vinnaren??
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Farmen,_s%C3%A4song_17_(2024)
2024-01-29, 12:54
Medlem
drinksareonmes avatar
Nån som vet vilket område Tim jobbar som behandlings assistent inom? Kan väl knappast vara missbruk, verkar ju helt alkad själv. Pratar bara om att han vill få alkohol som belöning.
2024-01-29, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morganfigure
Varning för spoiler om man trycker på länken. Men verkar som Wikipedia spolar vinnaren??
Sidan verkar vara borta, skicka gärna pm om vad som stod där
2024-01-29, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morganfigure
Går man in på personens redigeringshistorik på Wikipedia så ser man att det är någon som bara "trollar". Lär inte ligga mycket sanning i det där.
2024-01-29, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Man vet ju inte hur mycket Per hjälper till med djur, i köket, disk, städning osv. Bygguppdrag är inte allt.
Fast jag tror att han syftade på bygget. För att han sa att det kommer sluta med att han och Tim kommer att göra allt byggjobb.
2024-01-29, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Nästa vecka ska piplisorna grina över att en galt ska skjutas, återigen visar man vilken
felcasting tv4 gjort när dom valde dagis, den enda som kommer lyckas hålla sig verkar vara kärringen

Japp. Tacka vet jag Sandra Ö förra säsongen. Hon visste att uppskatta en grisslakt.
2024-01-29, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tim som storbonde inleder förstås med att chilla hela första dan. ”Vi börjar jobba imorgon”. Idioti 1. Flyttar ut i storbondestugan med hela ortengänget, trots att de står och och snackar med varandra om hur viktigt det är att de inte blir isolerade och illa omtyckta av resten. Idioti 2.

Ska bli intressant att se om de får ut Fredde att rensa i potatislandet. Jag sätter min sista potatis på att han kommer hitta en ursäkt och försvinna till sängen.

Och Anna är tydligen sugen på läggmatch. Vad är det med folk?

Ja, tidigare säsonger har ju storbonden ofta varit slugare än så.

Valt någon som inte är med i pakten som sällskap i storbondestugan, som en del av sitt spel mm.

Nu visar de helt öppet vilka de är som pratat ihop sig. Fast vid det här laget vet väl alla det ändå, så det här kanske varken gör från eller till. Men de kunde ju varit lite listigare tycker man.

Anna tillhör tydligen den majoritet av deltagare som vill hoppa av i år. Men innan dess vill hon hjälpa Ronja att få amulett och bli storbonde. Det borde hon ju fatta att Tim inte kommer vilja hjälpa henne med.
2024-01-29, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Japp. Tacka vet jag Sandra Ö förra säsongen. Hon visste att uppskatta en grisslakt.
Kanske alla inte är psykopater och tycker om att se djur lida/och/eller dö. Och ja, jag är en vegan. Kanske vissa av dom är det med.
2024-01-29, 16:18
Medlem
Citat:

Valt någon som inte är med i pakten som sällskap i storbondestugan, som en del av sitt spel mm.

Nu visar de helt öppet vilka de är som pratat ihop sig. Fast vid det här laget vet väl alla det ändå, så det här kanske varken gör från eller till. Men de kunde ju varit lite listigare tycker man.

Anna tillhör tydligen den majoritet av deltagare som vill hoppa av i år. Men innan dess vill hon hjälpa Ronja att få amulett och bli storbonde. Det borde hon ju fatta att Tim inte kommer vilja hjälpa henne med.
Fast om Anna skulle göra läggmatch mot Ronja, vem hade hon valt som storbonde?
2024-01-29, 17:04
Avslutad
Citat:

För en riktig master-mind gäller det ju att hålla koll på hur snacket går. Då isolerar man sig inte med sin grupp i ett annat hus. Hade de t ex blivit tajta med Ciro om de hade bott i storbondestugan o han i stora huset? Jag tror inte det.

Märkligt att ingen av dem verkar ha sagt till Fredde att andra retar sig på honom. Han verkade genuint överraskad. Skulle vara kul att se honom åka till torpet, där skulle hans lathet verkligen sticka ut .

Jag tror Anna hade gjort Per till storbonde, Ronja hade nog fått nöja sig med vinstamuletten.

Svårt att hitta nån att heja på i år. Många som man inte vill se som vinnare men svårt att hitta nån favorit. Får nog bli Levin på Torpet för min del.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in