2024-01-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Jag håller med. Det känns verkligen som att det är mycket som vi inte ser bakom kameran. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det men de känns som att Cornelia har provocerat både Désirée och jennifer. Det var ju snack om att Cornelia o Ronja hade problem med Désirée för att killarna gav henne mer uppmärksamhet
Jag tror att din och min definition av "provocera" är helt olika.
2024-01-28, 20:32
Medlem
Tråkigt med alla deltagare i Farmen som ger upp eller kör läggmatcher när många sökt och vill vara med. Massavhopp förra året och nu igen . Kan dom inte införa bötesbelopp om dom bryter i förväg?
2024-01-28, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag tror att din och min definition av "provocera" är helt olika.
Hon provocera ju genom att gola på dom tjejerna till Per i början av programmet.
2024-01-28, 21:08
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Var tog snacket om deras insatser arbetsmässigt på farmen/torpet vägen?
Cornelia har arbetsmässigt steppat upp sitt klädval ikväll samtidigt som hon tar heder och ära av en fladdermus som kröp för kvinnans bästa vän: huskatten.
Det mest attraktiva med Cornelia som är kronan på verket, är dom tätsittande ögonen som alla borde noterat vid det här laget

Min bedömning är att Anna Brolin ville självidentifiera sig som den där vackra flickan som
Chiro-praktor ville lära sig kyssa istället för mamma, med tanke på den mycket opåkallade
(uncalled for ) romantiska italienska lyriken hon producerade vid denna lökbondes utträde

Ronja ser visst ganska bra ut, allt som behöver göras är
& ta sån där brun paketejp & placera den under näsan och på lösögonfransarna
och sedan rycka bort allting!! i ett enda drag samtidigt som hon får ropa på nazze!!!!!
i ren frustration

Ronja upplever att hon är på dejt med årets hetero Cornelia som dock ser mycket
patetisk ut i klänning under den kommande dansen när fuskbygget till golv ger vika, så vem vet vad hon förtrycker för bisexuella vanföreställningar under ytan?

Nästa vecka ska piplisorna grina över att en galt ska skjutas, återigen visar man vilken
felcasting tv4 gjort när dom valde dagis, den enda som kommer lyckas hålla sig verkar vara kärringen
Senast redigerad av Crapmagic 2024-01-28 kl. 21:44.
2024-01-28, 22:57
Medlem
Citat:
Jag håller med. Det känns verkligen som att det är mycket som vi inte ser bakom kameran. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det men de känns som att Cornelia har provocerat både Désirée och jennifer. Det var ju snack om att Cornelia o Ronja hade problem med Désirée för att killarna gav henne mer uppmärksamhet

Precis.
Senast redigerad av granskottet80 2024-01-28 kl. 23:05.
2024-01-28, 23:46
Medlem
Ronja är ju snygg ju!
Tycker att hon ser vältränad ut.
Tror inte att det låg några politiska motiv bakom att döpa en av kultingarna till "Nasse". Hört talas om "Nalle Puh", någon? (Men att hon valde just den bruna bjöd ju på en viss oavsiktlig humor).
Att hon förmodligen är bs och lika förmodligen är förälskad i Cornelia G har Klaus98 redan antytt väldigt subtilt och bra.
Och efter att ha sett Cornelia i baddräkt så kan man knappast klandra henne. Att få dela storbondestugan med det paret skulle vara en nåd att stilla bedja om...
2024-01-29, 01:56
Medlem
Puma006s avatar
Farmen dagens avsnitt:
Tim vart storbonde. Jag tror inte de kommer lyckas med alla uppdrag denna vecka.
Ortenpaktens plan är att Ronja ska bli förstekämpe, om de inte tänker ut nya planer.

Ortenpakten fortsätter i Yorgos spår, alla i ortenpakten flyttade in i Storbondestugan. Patetiskt när vuxna beter sig som ungar på ett kollo.

Torpet dagens avsnitt:
Hände inte mycket, Levin surade/tjafsade.
2024-01-29, 07:10
Medlem
Citat:
Hon provocera ju genom att gola på dom tjejerna till Per i början av programmet.
”Gola”. Hon berättade att de tyckte att hans snarkande var störande. Vet du ens vad gola betyder?
2024-01-29, 08:47
Avslutad
Tim som storbonde inleder förstås med att chilla hela första dan. ”Vi börjar jobba imorgon”. Idioti 1. Flyttar ut i storbondestugan med hela ortengänget, trots att de står och och snackar med varandra om hur viktigt det är att de inte blir isolerade och illa omtyckta av resten. Idioti 2.

Ska bli intressant att se om de får ut Fredde att rensa i potatislandet. Jag sätter min sista potatis på att han kommer hitta en ursäkt och försvinna till sängen.

Och Anna är tydligen sugen på läggmatch. Vad är det med folk?
2024-01-29, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Orkar inte ens bli upprörd över faktumet att Ciro var en syltrygg och gjorde läggmatch mot Andreas för att idioterna i ortengänget skulle få eig en vecka till i storbondestugan.
Grädde på moset kommer bli imorgon när han väljer Jennifer till storbonde så att hon är fredad och kan välja Cornelia eller Ronja till förstakämpe.

Att det skulle bli denna utgången kunde man räkna ut med röven när Jennifer i torsdagens trailer inför programmet avslöjade att Ciro spelade med dem.

Jag trodde ett tag att Ciro var bättre än alla andra, att han inte paktade, att han var ärlig när han sa att han ville kämpa och vara kvar. Men han ville hem, varför annars vilja kämpa nu och mot en stark kille, och han ville även passa på att hjälpa vissa andra. Det skulle bli sommarens hårdaste match men han gjorde inte sitt yttersta. Allting var bara spel, läggmatch och valv av motståndare. Han var inte så hederlig som han ville framstå.
2024-01-29, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
”Gola”. Hon berättade att de tyckte att hans snarkande var störande. Vet du ens vad gola betyder?
Och varför kände hon att hon behövde göra det? Varför inte låta dom ta den diskussionen??
2024-01-29, 09:03
Medlem
Är det bara jag som är lite förvirrad över vad Andreas menar att per inte har lyft ett finger? Han har ju jobbat det har vi sett. Han gjorde mest av de där grönsakshuset. Det var ju freddan som inte hjälper till alls och är lat

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in