Citat:
Ursprungligen postat av
LeTeigneux
Ja, tidigare säsonger har ju storbonden ofta varit slugare än så.
Valt någon som inte är med i pakten som sällskap i storbondestugan, som en del av sitt spel mm.
Nu visar de helt öppet vilka de är som pratat ihop sig. Fast vid det här laget vet väl alla det ändå, så det här kanske varken gör från eller till. Men de kunde ju varit lite listigare tycker man.
Anna tillhör tydligen den majoritet av deltagare som vill hoppa av i år. Men innan dess vill hon hjälpa Ronja att få amulett och bli storbonde. Det borde hon ju fatta att Tim inte kommer vilja hjälpa henne med.
För en riktig master-mind gäller det ju att hålla koll på hur snacket går. Då isolerar man sig inte med sin grupp i ett annat hus. Hade de t ex blivit tajta med Ciro om de hade bott i storbondestugan o han i stora huset? Jag tror inte det.
Märkligt att ingen av dem verkar ha sagt till Fredde att andra retar sig på honom. Han verkade genuint överraskad. Skulle vara kul att se honom åka till torpet, där skulle hans lathet verkligen sticka ut

.
Jag tror Anna hade gjort Per till storbonde, Ronja hade nog fått nöja sig med vinstamuletten.
Svårt att hitta nån att heja på i år. Många som man inte vill se som vinnare men svårt att hitta nån favorit. Får nog bli Levin på Torpet för min del.