2024-01-28, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Jag är ledsen, jag orkar inte med dig mer. Du får leva i din förnekelse. Lika bra det. Fast både Patrik och Sara återfinns hos kronofogden. Fast det är säkert bara en illusion det med.

Om du inte vet hur kronofogden fungerar eller varför man hamnar där så får du fråga någon i din närhet. Gärna en fysisk människa om du har tillgång till en sådan.
Sök hjälp för du verkar ha uppenbarliga problem.
Sara och Patrik gör ett fantastiskt bra arbete för våra barn genom Dumpen.
Citera
2024-01-28, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Ja som sagt, tro inte att jag försvarar äcklet.
Tog upp detta bara då det kan vara en förklaring att äldre uthängda gäddor ofta inte förstår varför det blir sånt rabalder när allt är "frivilligt".
Speciellt homosexuella, äldre gäddor verkar ha svårt att förstå varför det blir sånt liv.
Yngre gäddor ber på sina bara knän men brukar inte gå in på att "det var ju hon som var kåt!"

Är nog flera faktorer som spelar in. #357:s raggarkultur och "livets hårda skola" kan nog också ha ett finger med i spelet och bidra till oförmåga att reflektera, sådana människor kan ju vara hur odrägliga som helst
Citera
2024-01-28, 14:56
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Är nog flera faktorer som spelar in. #357:s raggarkultur och "livets hårda skola" kan nog också ha ett finger med i spelet och bidra till oförmåga att reflektera, sådana människor kan ju vara hur odrägliga som helst
Ja, det är väldigt intressant rent psykologiskt hur gäddor reagerar i telefonsamtal efteråt.
Många inser att det är kört och ringer därför inte upp eller vågar kanske inte.
Andra försöker gråta sig ifrån en publicering med till och med hot om självmord.
Andra reagerar med aggressivitet och hot.
Man är desperat helt enkelt.
Citera
2024-01-28, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Ja, det är väldigt intressant rent psykologiskt hur gäddor reagerar i telefonsamtal efteråt.
Många inser att det är kört och ringer därför inte upp eller vågar kanske inte.
Andra försöker gråta sig ifrån en publicering med till och med hot om självmord.
Andra reagerar med aggressivitet och hot.
Man är desperat helt enkelt.
De ”friskare” är desperata och förstår att deras gärningar inte tål dagsljus. Sen finns det även sjukare som inte fattar det.
Båda avarterna är förödande för barn att möta.
Citera
2024-01-28, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Mjo, visst var det en annan attityd back in the days men #355 och #356 är definitivt för unga för att ha varit buskrunkade snuskgubbar på 70- och 80-talen så de har inte växt upp med att sånt beteende är ok.

Bajskorvskuken #356 är en särdeles äcklig jävel tycker jag. Han får information om att det jourhemsplacerade barnet har försökt hänga sig och då blir han arg för han vill ju träffa barnet. Han tycker att hon ska skärpa sig eftersom de två snart ska träffas. Han uttrycker inte deltagande en enda gång. Ett riktigt jävla as. Vad i hela helvete är det som har gått snett där? Han kan ju ens inte ha en insida. Det finns bara ett tomt jävla mörker.

#357 är ju en riktig jävla fjant som i telefonsamtalet inte uttrycker nån som helst ånger. Han skyller allt på det jourhemsplacerade barnet som "provocerade fram" allting och kom med inviter. Även om det skulle vara så att han är ett barn av en svunnen tid så borde han rimligen förstå att man i ett telefonsamtal med Sara kanske ska tagga ner och försöka visa ånger. Inte bete sig som en tjurig unge som skyller på andra.
Vilket vidrigt jävla svin #357.
Och det här med gamla tider köper jag inte.
Vuxna idag, och även igår, vet vad som gäller barn.
De förstår att deras vedervärdiga gärningar inte tål dagsljus, annars skulle de inte smyga runt på darknet. Försök lura någon annan, här går det inte hem.
Precis som du skriver, gäddorna har ingen chans med att komma med ett så dåligt försvar.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-01-28 kl. 18:13.
Citera
2024-01-28, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
#357 har haft många årtionden på sig att lära sig att fula gubbar inte är okej, även om man kanske inte pratade om det när han var 0-10 år. På 80-talet så var det absolut inte okej att som vuxen bli ihop med en 14-åring, så det årtiondet kan du stryka direkt.
Tyvärr var det det.
Även så sent som på 2010-talet tryckte socialstyrelsen ut broschyrer ”Till dig som är gift med ett barn”.
Barn har ett eftersatt skydd mot vuxna som önskar förgripa sig på dem och vuxna har ett ologiskt skydd med allehanda påstådda bortförklaringar som samhället tyvärr tar hänsyn till.
Dumpen är dem som försöker bringa ordning i denna oreda.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-01-28 kl. 18:32.
Citera
2024-01-28, 22:00
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Nej de skriker verkligen inte pedofil till alla, vart har du fått det ifrån? Måste väl finnas en anledning i din närhet då?

Sen verkar du vara emot att barn ska få veta att alla vuxna inte är snälla, det är ju ta mig fan som jag också börjar slå på varningsljuset och ropa ped….
Eftersom du är så inne på Dumpens metoder är du typ nästa hjärntvättad. Alla vet innerst inne att alla metoder har biverkan. Du och många andra är så inne i uthängningstänket att ni inte kan se och förstå att det kan finnas negativa sidor. Konfirmeringsbiasen https://sv.wikipedia.org/wiki/Konfirmeringsbias har blivit så stor hos er.

Det är problematiskt, då man i ett avvägt beslut måste ta in både för och nackdelar, då ni inte kan ta in den minsta nackdel i eran värdering blir era beslut inte avvägda. Ni är inte beslutsmogna. Ni skulle aldrig passa i en domstol, då ni har så förutfattade meningar.

Sverige är stort, det finns många skolor och elever, hur vet du just att de inte kallar andra för pedofiler just i kränkande och enbart kränkande syften. Jag har hört detta men kan inte just avgöra hur vanligt det är i vida Sverige.
Citera
2024-01-28, 22:49
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Sök hjälp för du verkar ha uppenbarliga problem.
Sara och Patrik gör ett fantastiskt bra arbete för våra barn genom Dumpen.
Nu är det inte som du tror att det är vanligt att våra (dina ?) barn som är smarta nog att sällan gå i fällan som 14 åringar. Du ignorerar att baren kan bli oroliga och inte förestår (typ 6 till 12 år, de kollar på Dumpen) fenomenet, och som de aldrig frågar vuxna om, utan får information av kompisar, och tror att dessa riskerar deras liv och lem t.o.m. i deras sovrum. Dessa är många fler än de som blir utsatta, även om den oron inte är lika allvarlig som ett övergrepp, så är antalet barn många fler och därmed är det inte betydelselöst.

Det är S&Ps borderliner som göre sig gällande, de kräver och behöver ständig uppmärksamhet, annars känner de sig ensamma. De behöver många att rikta sin aggressivitet mot, gäddor, journalister, kritiserande anhöriga. Att få slänga sig med "vi är lika mycket eller t.o.m mera journalister än ni" är skönt för dem. Två som är vana med mycket dyra vanor är också betydande nycklar i spelet.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-01-28 kl. 23:04.
Citera
2024-01-28, 23:01
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Vilket vidrigt jävla svin #357.
Och det här med gamla tider köper jag inte.
Vuxna idag, och även igår, vet vad som gäller barn.
De förstår att deras vedervärdiga gärningar inte tål dagsljus, annars skulle de inte smyga runt på darknet. Försök lura någon annan, här går det inte hem.
Precis som du skriver, gäddorna har ingen chans med att komma med ett så dåligt försvar.

Jag personligen tycker att Bajskorvskuken #356 är betydligt värre än #357. Det är väl inte nån gädda som har skyllt på att de är uppväxta under en annan tid? Det var nån här i tråden som lanserade det som en förklaring till att vissa äldre gäddor inte verkar tycka att de har gjort nåt fel. Så kan det nog faktiskt vara i en del av fallen, dessutom är det nog så som flera gånger sagts i podden att många av de äldre gäddorna är digitala neanderthalare som inte riktigt verkar fatta att det som sker på nätet sker på riktigt.

---

Även senaste gäddan #358 pratar med den akut jourhemsplacerade flickan som går ut väldigt hårt och vill ha cigg och alkohol i utbyte mot sex. Hon är väldigt på och framstår som totalt gränslös. Han beskriver vad han vill göra med henne och även han tänker sig analsex i sin trånga lilla Clio (som han kallar Klio) och han vill spruta henne i munnen. Han säger att han tar med sig kondomer, barnet säger att det är skönare utan men han säger faktiskt att det måste vara säkert också. Ovanligt att gäddor är intresserade av säkert sex. Han säger att det inte är så smart att ses och knulla p.g.a. åldersskillnaden och han uttrycker rädsla för att barnet skulle kunna vara snuten.

Som sagt så är det ganska så intressant med den här offensiva jourhemskaraktären. Bara det att ett barn är akut jourhemsplacerat och pratar om att smita ut för att byta sex mot alkohol och cigg gör ju att en normal vuxen förstår att det är ett barn som är i trubbel. Kalmargäddorna har inte haft några som helst betänkligheter v.g. att träffa ett barn som är omhändertaget av myndigheterna. Av publicerade chattloggar att döma så har #358 dock inte fått så mycket info om barnets bakgrund och han tänker sig förmodligen att det är en lite "vild och galen" tjej som gillar att festa och inte har några problem med att bli påsatt analt och sprutad i munnen i en liten bil mitt i vintern.

#356 fick ju höra fruktansvärda saker, bl a om barnets självmordsförsök, men snuskade bara på som det fullständigt empatilösa svinet han är. #357 och #358 fick inte alls höra samma stories, där var fiskaren väldigt på och offensiv och vill gärna ses eftersom hon vill ha cigg och alkohol. Jag säger inte att de två sistnämnda inte är sluga gäddor som vill analknulla ett omhändertaget barn i utbyte mot cigg men det finns som sagt grader i helvetet.
Senast redigerad av PROLIFIC 2024-01-28 kl. 23:09.
Citera
2024-01-28, 23:05
Medlem
Är det bara jag som tycker att Dumpen börjar bli mer och mer aggressiva i deras syfte att hitta pedofiler?
De lägger till gubbar och säger att dem ska suga av dem för cigg, typ.

Det är ju i princip bara fula gubbar, missbrukare eller lätt förståndshandikappade som dyker upp, gemensamt för dessa är att dem aldrig får knulla.
Sen är lockbetet alltid 14 och sexuellt erfaren. "Jag har varit med äldre förut".

Dumpen gör ju allt för visningar och verkar älska uppmärksamheten, hade lockbetet varit 11 år, prepubertal och inte lika initiativtagande så hade knappast lika många snubbar nappat.

Tror folk på riktigt att en riktig 14-åring suger av en gammal gubbe för cigg?
Citera
2024-01-28, 23:20
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombah
Är det bara jag som tycker att Dumpen börjar bli mer och mer aggressiva i deras syfte att hitta pedofiler?
De lägger till gubbar och säger att dem ska suga av dem för cigg, typ.

Det är ju i princip bara fula gubbar, missbrukare eller lätt förståndshandikappade som dyker upp, gemensamt för dessa är att dem aldrig får knulla.
Sen är lockbetet alltid 14 och sexuellt erfaren. "Jag har varit med äldre förut".

Dumpen gör ju allt för visningar och verkar älska uppmärksamheten, hade lockbetet varit 11 år, prepubertal och inte lika initiativtagande så hade knappast lika många snubbar nappat.

Tror folk på riktigt att en riktig 14-åring suger av en gammal gubbe för cigg?

Att det bara skulle vara fula gubbar, missbrukare och lätt förståndshandikappade som dyker upp stämmer ju inte. Vad man tycker är fult och inte är förvisso ytterst subjektivt men jag skulle säga att #355, #356 och #358 ser väldigt, väldigt vanliga ut. Skulle man se dem i mataffären skulle man inte reagera på nåt sätt och man skulle glömma bort dem efter två sekunder. Det är inte alls bara Candyman Kent-figurer som åker dit.

Jag har scrollat de flesta chattloggarna och jag tycker att det är ganska intressant att se hur gäddorna beter sig mot ett jourhemsplacerat barn som måste smita iväg för att kunna träffa dem. Jag minns inte så många loggar där barnet har varit så på som i #357 och #358. Vilka andra loggar är det du tänker på?

Tyvärr så är det ju så att barn suger av gubbar i utbyte mot cigg.

Edit: Jag trodde att jag hade svarat i gäddtråden, men det här är ju den allmänna tråden och här borde det rimligen gå att diskutera huruvida 14-åringar suger av främmande äldre män i utbyte mot cigg. Och det finns ju inte så mycket att säga om den saken mer än att ja, det förekommer tyvärr. Vanligt är det inte, men visst händer det.
Senast redigerad av PROLIFIC 2024-01-28 kl. 23:46.
Citera
2024-01-28, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Att det bara skulle vara fula gubbar, missbrukare och lätt förståndshandikappade som dyker upp stämmer ju inte. Vad man tycker är fult och inte är förvisso ytterst subjektivt men jag skulle säga att #355, #356 och #358 ser väldigt, väldigt vanliga ut. Skulle man se dem i mataffären skulle man inte reagera på nåt sätt och man skulle glömma bort dem efter två sekunder. Det är inte alls bara Candyman Kent-figurer som åker dit.

Jag har scrollat de flesta chattloggarna och jag tycker att det är ganska intressant att se hur gäddorna beter sig mot ett jourhemsplacerat barn som måste smita iväg för att kunna träffa dem. Jag minns inte så många loggar där barnet har varit så på som i #357 och #358. Vilka andra loggar är det du tänker på?

Tyvärr så är det ju så att barn suger av gubbar i utbyte mot cigg.

Edit: Jag trodde att jag hade svarat i gäddtråden, men det här är ju den allmänna tråden och här borde det rimligen gå att diskutera huruvida 14-åringar suger av främmande äldre män i utbyte mot cigg. Och det finns ju inte så mycket att säga om den saken mer än att ja, det förekommer tyvärr. Vanligt är det inte, men visst händer det.
En tjej sa till mig för länge sen att "bara killar tror att det enbart är fula gubbar som äcklar sig med småflickor, alla flickor, tjejer och kvinnor vet, en del alldeles för tidigt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in