2024-01-28, 18:45
Medlem
Awkwardmans avatar
2050 år låter lite hårt. 10-15 år i någon riktigt fattig delstats fängelse borde vara nokk.

Kanske hinner han mogna en smula. Reality check är något han nog behöver
Citera
2024-01-28, 18:51
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Hanif Bali på X spot on om vad Olof kommer att uppleva i det amerikanska fängelset:

https://imgur.com/xa6ZlZJ

Har inte dom två haft en beef?
Citera
2024-01-28, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Hanif Bali på X spot on om vad Olof kommer att uppleva i det amerikanska fängelset:

https://imgur.com/xa6ZlZJ

Tror dock inte det kommer vara någon större fara. Bara för att amerikanska fängelser kan vara väldigt brutala så betyder inte det att alla som sitter inne i USA gör det i San Quentin. Visst riskerar straffet att bli betydligt längre än i t.ex Sverige. Men han kommer knappast sitta på ett fängelse med högsta säkerhetsklassen. Det är främst där som det finns gäng och där det sker massa mord och våldtäkter och sånt. Har förstått att det finns fängelsen som är mer som ett arbetsläger eller något. Alla sover i en stor sal i våningssängar. Klart att det inte är myspys-folk han kommer sitta med alla gånger. Men han kommer inte heller sitta med en massa mördare och rånare.

Han kommer sitta med andra bedragare och småtjuvar är mitt tips. Sedan är ju ett plus att han kommer sitta i USA. I ett svenskt fängelse skulle han säkert bli mobbad för sin svåra fetma. Där borta är han bara en i mängden.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2024-01-28 kl. 19:12.
Citera
2024-01-28, 20:33
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Jag undrar om de kommer åt hans riktiga förmögenhet. Det är ju miljardbelopp i bitcoin och annan valuta enligt utsago.
Citera
2024-01-28, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Jag undrar om de kommer åt hans riktiga förmögenhet. Det är ju miljardbelopp i bitcoin och annan valuta enligt utsago.

Han har inga miljarder och han har inte anorexi.
Citera
2024-01-28, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Har inte dom två haft en beef?

Är inte insatt, men skrattar bäst som skrattar sist tyder starkt på det!
Citera
2024-01-28, 21:32
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hkspett
Nån som kan lägga upp text från SvD artikeln?

"Telefonlinan till fängelset i spanska Murcia är lite knackig. Efter åtta minuter avslutas samtalet automatiskt och han får ringa upp på nytt. Men oron i Olof K Gustafssons röst är ändå tydlig.

– USA hotar mig med vad som praktiskt taget är en dödsdom, säger han.

– USA efterlyser mig och har begärt mig arresterad via Interpol. De misstänker mig för 35 fall av internationell penningtvätt och 41 fall av penningtvätt. Det extraordinära är att det potentiella straffet är 2050 år i fängelse, säger Gustafson."
Citera
2024-01-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
"Telefonlinan till fängelset i spanska Murcia är lite knackig. Efter åtta minuter avslutas samtalet automatiskt och han får ringa upp på nytt. Men oron i Olof K Gustafssons röst är ändå tydlig.

– USA hotar mig med vad som praktiskt taget är en dödsdom, säger han.

– USA efterlyser mig och har begärt mig arresterad via Interpol. De misstänker mig för 35 fall av internationell penningtvätt och 41 fall av penningtvätt. Det extraordinära är att det potentiella straffet är 2050 år i fängelse, säger Gustafson."

Tror hela artikeln efterfrågades…
Citera
2024-01-28, 21:40
Medlem
truly.adolphines avatar
Det här med att utlämnas till Sverige kan han glömma. Brotten har väl inte främst begåtts i Sverige? Att Spanien är inblandat komplicerar ju ytterligare. Möjligt att han överförs till Sverige om han blir 75 år och har cancer eller så.

Då FBI är inblandat blir det ett federalt fängelse. Gissar på att han hamnar på en Federal Correctional Institution (medelsäkerhet). Vad jag vet finns tre sätt man kan hamna på den nivån:
  1. Döms för internationell penningtvätt.
  2. Döms för deltagande i organiserad brottslighet.
  3. Får ett straff på mer än 30 år.
Med tanke på mängden anklagelser han fått för internationell penningtvätt så borde han fällas för åtminstone några av dem. Och då blir det fängelse med medelsäkerhet. Att han inte begått några våldsbrott räddar honom troligtvis från högsäkerhets-fängelse.

Han får väl gola ner sina kumpaner, Roberto, farsan mfl. Samt erkänna sina brott, för att få ner det samlade straffet. Plea bargain. Om det nu spelar roll, det kanske blir flera hundra år ändå.

Men Olof slipper alltså se fram emot en bunkersäng på ADX Florence eller Angola Plantation. Synd! Med federala medelsäkerhets-fängelser kan också ha problem med gäng och våld. Det är väldigt slumpmässigt.

Tycker inte det ser bra ut för Olof. Han borde börja lyfta fria vikter och skaffa sig en ansiktstatuering.
Citera
2024-01-28, 21:41
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpgspionen
Tror hela artikeln efterfrågades…

Tog godbitarna, förbjudet enligt Flashbacks regler att kopiera hela artikeln.
Citera
2024-01-28, 22:08
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverSurfer4000
Det krävs en psykolog för att fastställa diagnoserna.

Autismspektrat innehåller även precis de komponenter du tar upp.

Han är alltså naiv och använder sig av alla öppningar som dyker upp i livet, utan att kunna läsa av situationen ifall det är bra eller dåligt. En psykopat utnyttjar och skadar personer för egen vinning och kommer sällan långt i livet utan att bli straffad. Olof har klarat sig väldigt långt, relativt sett.
Fast autistiska personer kan ha empati. En psykopat eller sociopat har ingen empati men kan såklart låtsas ha det.
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Jag kan inte komma på en enda sak han gjort som skulle vara intelligent, så det är väldigt generöst att kalla honom intelligent... Extremt narcissistisk är däremot en bra beskrivning, precis som sin idol Trump och precis som Trump är han inte alls intelligent. Däremot tror han själv det och försöker framstå som det men han åstadkommer ingenting själv, han är helt beroende av andra för någon som helst framgång, hans största styrka har varit att han ignorerat lagar och regler.

Det är inte speciellt svårt att tjäna pengar om man struntar i lagen, men det kommer ju tyvärr med vissa nackdelar.

Att han bettet sig som 10 år och autistiskt är väl ingen nyhet, det är hur han agerat hela tiden, vuxna män går inte runt ute i gamla urtvättade t-shirts med seriefigurer, eller busringer, eller flexar pengar på tiktok osv osv osv.

Det är inte autismen eller den sociala efterblivenheten som har satt honom i denna situationen, det är narcissismen. Han tycker och tror att han är bättre än alla andra och är villig att lura sjuka pensionärer på pengar för att kunna visa upp det på sociala medier och trycka i sig så mycket potatismos att det leder till sjuklig fetma.

Det är inte ett dugg synd om honom, han har haft en miljon chanser att sluta med sitt beteende men han kommer aldrig att sluta, han har fortfarande inte ens fatta att det är hans eget fel och han lär antagligen fortsätter så fort han kommer komma ut ur fängelset om han inte får hjälp med sin narcissism.
Trump är extremt intelligent och han är en väldigt lyckad affärsman. Men precis som Olof K så är han gravt narcissistisk ja.

Att Trump snackar mycket skit beror nog mestadels på att han förstår att han får väljare på det.

Olof K är också intelligent, men såklart inte på samma nivå som hans idol Trump är.
Citat:
Ursprungligen postat av SilverSurfer4000
Vi kommer inte komma så långt ikväll gällande detta, men en upplevd narcissism blir synonymt med en autistisk person som inte kan förstå hur andra reagerar på ens handlingar. D v s begränsad inkännandeförmåga. Därav inte så konstigt att han har en importfru i beroendeställning = rak och ren affärstransaktion.

Nåväl, en professionell psykolog kommer säkerligen kunna ställa alla relevanta diagnoser.
Fast en autistisk person skulle aldrig kunna manipulera andra människor och använda sig av härskartekniker såsom han gör här:
https://www.youtube.com/watch?v=pT4Xd6_vmsU

Han är ju hyper-narcissistisk.
Citera
2024-01-28, 22:12
Avslutad
Det är förståeligt att Olof kämpar med näbbar och klor.

Så fort han skrivs in på ett amerikanskt fängelse kommer vi få svaret på hur mycket han väger egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in