2024-01-28, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Med anledning av att Z själv sagt i förhör att mamman droppat stearin på hennes underliv och att reportrarna av hänsyn till flickan inte skrev ner allt som sades i rättegången tror jag absolut hon har använts för att skapa bp.
Det där med stearinet är en känd ”beställning” bland bp-konsumenter, gjordes exempelvis i Daisys Destruction.

Fruktansvärt. Skadorna hon haft och det hon sagt tyder på detta mörka och vidriga.
Citera
2024-01-28, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Modern kommer dock tyvärr aldrig hamna på någon klass-1 anstalt i Sverige. Trots att hon framstår som värst och mest drivande i fallet med Z.

Finns inga klass-1 anstalter för kvinnor i Sverige. Högsta säkerhetsklassen för kvinnor är klass-2, som finns på Hinseberg utanför Örebro och Ystad.
Kvinnofängelserna i Sverige är sex stycken: Hinseberg, Färingsö, Sagsjön, Ljustadalen, Ringsjön, Ystad.

Ur Wiki:
”I Sverige bedrivs kvinnoanstalterna i säkerhetsklass 2 och 3. Den högsta säkerheten, klass 1, finns bara på anstalter för män, som Kumla och Hall”.

Ahhh! Ja det stämmer ju. Dåligt av mig att skriva klass 1. Jag vet ju
Hoppas hur som helst att båda föräldrarna får långa straff, men jag tror ändå att den sk mammans straff blir längre.

Pappan ser så ansträngd ut, pratar också så. Tror han har varit så under en längre tid. Undrar just när han kommer explodera...

https://www.youtube.com/watch?v=DEseb6-hssc
Citera
2024-01-28, 15:49
Medlem
Jag har varit på studiebesök på kvinnofängelset i Ystad, det kanske inte är klass 1 men där är illa nog. Sjukt deppigt ställe, där kan de absolut få låsa in henne under väldigt lång tid, tillsammans med de andra knäppisarna som hamnar där.
Citera
2024-01-28, 16:40
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ahhh! Ja det stämmer ju. Dåligt av mig att skriva klass 1. Jag vet ju
Hoppas hur som helst att båda föräldrarna får långa straff, men jag tror ändå att den sk mammans straff blir längre.

Pappan ser så ansträngd ut, pratar också så. Tror han har varit så under en längre tid. Undrar just när han kommer explodera...

https://www.youtube.com/watch?v=DEseb6-hssc

Ja, man kan ju verkligen fundera över vad som rör sig i mammans och pappans huvud idag.
Vad de hade i huvudet när de höll på med Z kommer aldrig gå att förstå.

Men idag - känner de ånger, skam, ilska mot varandra?
Modern slutade ju prata med förhörsledarna efter några förhör, så hon måste ju upplevt att hon inte riktigt blev trodd eller fick någon support för det hon berättade.

När de nu fått svart på vitt att Z inte är hjärnskadad, hört hennes upplevelser, sett skadorna på bild, vet att Z var nära att dö av inre skador och nedkylning - upplever de några känslor?

När deras nedvärderande sms om Z offentliggjorts? Lögnerna till BVC, skolan, dagis, tandläkaren?
Nu när de inte får ha kontakt med varandra och var och en står ensam till svars för sina handlingar - vad känner och tänker de var för sig?

Finns det överhuvudtaget någon ånger och skuldkänslor? Det handlar ändå om deras eget biologiska barn.

De kommer sannolikt dömas till fängelse, hamna långt ner i brottshierarkin på anstalten, aldrig mer få ha ett familjeliv och inte få träffa varandra på flera år. Väldigt svårt att få jobb när de en dag kommer ut.
Det förtjänar de absolut.

De flesta brott som begås har något motiv - pengar, hämnd, makt, fylla, sex, plötsligt uppblossande hat.
Men vad var egentligen deras motiv - om de inte anses vara psykiskt sjuka?
Citera
2024-01-28, 16:54
Medlem
Taggads avatar
Nåt att glädjas åt i denna minst sagt svårsmälta historia.
Citat:
Ättiksförgiftade flickan i Eslöv har ”blommat ut”
Flickan som misstänks ha misshandlats och förgiftats av sina föräldrar i Eslöv mår efter omständigheterna ”väldigt bra”. Det säger hennes särskilda företrädare Malin Wahlqvist Raihle till P4 Malmöhus.

– Hon har verkligen utvecklats så otroligt mycket och fått hjälp. Hon har verkligen blommat ut, det har varit fint.
https://omni.se/t/misstankta-barnmisshandeln-i-eslov/0ffdef25-e686-4f29-bc05-1012b2c59ef5
Citera
2024-01-28, 17:00
Medlem
Citat:
Ja, man kan ju verkligen fundera över vad som rör sig i mammans och pappans huvud idag.
Vad de hade i huvudet när de höll på med Z kommer aldrig gå att förstå.

Men idag - känner de ånger, skam, ilska mot varandra?
Modern slutade ju prata med förhörsledarna efter några förhör, så hon måste ju upplevt att hon inte riktigt blev trodd eller fick någon support för det hon berättade.

När de nu fått svart på vitt att Z inte är hjärnskadad, hört hennes upplevelser, sett skadorna på bild, vet att Z var nära att dö av inre skador och nedkylning - upplever de några känslor?

När deras nedvärderande sms om Z offentliggjorts? Lögnerna till BVC, skolan, dagis, tandläkaren?
Nu när de inte får ha kontakt med varandra och var och en står ensam till svars för sina handlingar - vad känner och tänker de var för sig?

Finns det överhuvudtaget någon ånger och skuldkänslor? Det handlar ändå om deras eget biologiska barn.

De kommer sannolikt dömas till fängelse, hamna långt ner i brottshierarkin på anstalten, aldrig mer få ha ett familjeliv och inte få träffa varandra på flera år. Väldigt svårt att få jobb när de en dag kommer ut.
Det förtjänar de absolut.

De flesta brott som begås har något motiv - pengar, hämnd, makt, fylla, sex, plötsligt uppblossande hat.
Men vad var egentligen deras motiv - om de inte anses vara psykiskt sjuka?

Om man lyssnar på vittnen och även Skånes änglars vittnesmål så får jag känslan av att föräldrarna vill verka hjälplösa och ständigt i ekonomiskt trångmål, hur mycket hjälp de än får.

De verkar tycka mest synd om sig själva. Det kan även psykopater känna då de är i trångmål.

Minns särskilt ett möte föräldrarna hade med S.Ä då mamman kastade sig "gråtande" om halsen på givaren från S.Ä av "tacksamhet" när de fick julklappar till barnen - och en massa annat. Ofta kontanter. Fem tusen hit och femtusen dit.

Såna människor är vidriga i mina ögon. Allt som går fel är alltid andras (särskilt soc)fel , och att jobba är inte att tänka på, de har ont både här och där. Fiskar sympatier.

Ändå skaffar de 6 barn! Trots att de inte kan försörja dem, plus svåra förlossningar. Sverige är ändå ett land där det finns en uppsjö av sätt att inte bli gravid, nästan gratis.

Det får mig att tänka på andra kriminella (särskilt kvinnor typ Johanna M och flera andra) som ofta har många barn.
Senast redigerad av zilvereko 2024-01-28 kl. 17:58.
Citera
2024-01-28, 17:12
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om man lyssnar på vittnen och även Skånes änglars vittnesmål så får jag känslan av att föräldrarna vill verka hjälplösa och ständigt i ekonomiskt trångmål, hur mycket hjälp de än får.

De verkar tycka mest synd om sig själva. Det kan även psykopater känna då de är i trångmål.

Minns särskilt ett möte föräldrarna hade med S.Ä då mamman kastade sig "gråtande" om halsen på givaren från S.Ä av "tacksamhet" när de fick julklappar till barnen - och en massa annat. Ofta kontanter. Fem tusen hit och femtusen dit.

Såna människor är vidriga i mina ögon. Allt som går fel är alltid andras (särskilt soc), och att jobba är inte att tänka på, de har ont både här eller där.

Ändå skaffar de 6 barn! Trots att de inte kan försörja dem, plus svåra förlossningar. Sverige är ändå ett land där det finns en uppsjö av sätt att inte bli gravid, nästan gratis.

Det får mig att tänka på andra kriminella (särskilt kvinnor typ Johanna M och flera andra) som ofta har många barn.

Ja du har nog rätt att deras störning av sunt förnuft sitter djupt.
Men det är ändå märkligt att kaka finner maka och lyckas reproducera sig med så många barn.
Två barnmisshandlare och mobbare av en liten hack-kyckling i flocken - och ingen säger stopp.
Citera
2024-01-29, 07:24
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Nåt att glädjas åt i denna minst sagt svårsmälta historia.
https://omni.se/t/misstankta-barnmisshandeln-i-eslov/0ffdef25-e686-4f29-bc05-1012b2c59ef5

Så roligt att höra! Att hon trots omständigheterna ”mår väldigt bra” var den bästa nyheten på länge! :-)
Citera
2024-01-29, 07:34
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ja du har nog rätt att deras störning av sunt förnuft sitter djupt.
Men det är ändå märkligt att kaka finner maka och lyckas reproducera sig med så många barn.
Två barnmisshandlare och mobbare av en liten hack-kyckling i flocken - och ingen säger stopp.
Man kan nog jämföra detta med grooming. Den ena föräldern lyckas övertyga den andre under lång tid? Det började kanske lite smått för att sedan eskalera? En del människor kan verkligen dupera andra och få dem att tro på, och göra saker de aldrig skulle gjort annars. Det sägs att pappan gick i mammans ”ledband”, förmodligen en konsekvens av flera års ”hjärntvätt”.
Citera
2024-01-29, 12:18
Medlem
Någon som vet när rättegången kan komma ut i ljudfil?
Citera
2024-01-29, 12:22
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokerrgretaa
Någon som vet när rättegången kan komma ut i ljudfil?
De brukar släppa ljudfilerna efter att domen avkunnas.
Citera
2024-01-29, 14:30
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Med anledning av att Z själv sagt i förhör att mamman droppat stearin på hennes underliv och att reportrarna av hänsyn till flickan inte skrev ner allt som sades i rättegången tror jag absolut hon har använts för att skapa bp.
Det där med stearinet är en känd ”beställning” bland bp-konsumenter, gjordes exempelvis i Daisys Destruction.
Jag hör till dem som tyvärr tror att det ligger något i detta att misstänka beställare bakom både detta fall och det med många likheter som skedde i Kungsör kort före, nästan parallellt med detta. I Kungsör har kameror och bilder tagits i beslag. Blir intressant att följa om det fallet avslöjar försäljning av film o bild. Då hoppas jag att polisen gör en ordentlig undersökning för att se om det förekommit även i Eslöv. Här fick de ju gå hem och städa, innan någon fattade vidden av det här. Att stoppa bp-beställare måste ju vara högprioriterat, särskilt om de börjat gå på svenska familjer i behov av pengar där föräldrarna är dysfunktionella och lättstyrda. Inget barn ska behöva genomleva en sådan barndom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in