Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-14, 12:04
Medlem
GunnarGunnels avatar
Försöker hitta ett svenskt PC spel från 90talet som en bekant hade spelat som yngre.
Hon sa att hon spelat det på internet på ett företag där hon jobbade, och det hon minns är:

* Spelets grafik var stillbilder (foton) i peka-och-klicka genren.
* Det utspelar sig i Stockholm, mest Stureplan.
* Man kunde ta sig ner i tunnelbanan.

Vet inte om det var bara ett demo hon spelade eller om någon på företaget hade gjort spelet, men vore extremt uppskattat om jag kunde få överraska henne med spelet!
Citera
2023-09-14, 13:08
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarGunnel
Försöker hitta ett svenskt PC spel från 90talet som en bekant hade spelat som yngre.
Hon sa att hon spelat det på internet på ett företag där hon jobbade, och det hon minns är:

* Spelets grafik var stillbilder (foton) i peka-och-klicka genren.
* Det utspelar sig i Stockholm, mest Stureplan.
* Man kunde ta sig ner i tunnelbanan.

Vet inte om det var bara ett demo hon spelade eller om någon på företaget hade gjort spelet, men vore extremt uppskattat om jag kunde få överraska henne med spelet!

Något i polis serien?
Globetrotter?
Backpacker ?
Journalist(?)
Citera
2023-09-14, 14:12
Medlem
GunnarGunnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Något i polis serien?
Globetrotter?
Backpacker ?
Journalist(?)

Enda av de spelen jag inte kollat upp är Journalist, men tror detta spel är mer okänt än så.
Tack för tipsen iaf!
Citera
2023-09-14, 17:08
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarGunnel
Enda av de spelen jag inte kollat upp är Journalist, men tror detta spel är mer okänt än så.
Tack för tipsen iaf!

Kanske Konrad & Nobel mysteriet?
Citera
2023-09-14, 23:26
Medlem
GunnarGunnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Kanske Konrad & Nobel mysteriet?

Nepp, detta spel skulle endast bestå av stillbilder, alltså foton.
Citera
2023-11-20, 18:44
Medlem
Hej! Fick ett minne idag av ett spel från Kellogg's som jag försökte googla upp. Det är inte "Mission Kellogg's", "Mission nutrition" eller "Tony and friends" - kan inte hitta något som liknar alls det jag tänker på. Det jag minns är att huvudpersonen är Tony (tigern), och det utspelade sig i en stad. Det fanns en mayor som man skulle hjälpa på något sätt. Det är det enda jag minns säkert. Man styrde inte Tony, utan det var mer point and click har jag för mig. Antagligen var det något man fick i flingpaketen eller från glassbilen. Det hade varit kul om någon annan minns detta!
Citera
2023-12-15, 15:43
Medlem
Någon som vet var man kan få tag på Havets Vargar?
Citera
2024-01-28, 14:52
Medlem
forlatforatts avatar
Söker ett DOS-spel (eventuellt Windows 95) som fanns på en dator i skolan, typ 94-96. Man var en liten snubbe (kanske pojke) som gick runt i ett slott. Det kan ha varit en trollkarl som bodde i slottet, och man skulle göra olika uppgifter, som att blanda färg och färglägga något.
Citera
2024-01-28, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forlatforatt
Söker ett DOS-spel (eventuellt Windows 95) som fanns på en dator i skolan, typ 94-96. Man var en liten snubbe (kanske pojke) som gick runt i ett slott. Det kan ha varit en trollkarl som bodde i slottet, och man skulle göra olika uppgifter, som att blanda färg och färglägga något.

Castle of Dr. Brain"
"Mixed-Up Fairy Tales"
"Mixed-Up Mother Goose Deluxe"
från Sierra On-Line.

"Super Solvers: Midnight Rescue!" från Learning Company.
"Castle Explorer" från DK Multimedia.
Citera
2024-01-28, 15:36
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forlatforatt
Scooter's Magic Castle
Citera
2024-01-28, 19:05
Medlem
calvinclowns avatar
Jag söker ett PC-spel. Om jag försöker jättespecificera så runt 2001. 3D. Man var nån vit eller grön snubbe på någon planet, för gravityn var annorlunda.. Tredjepersons-shooter.
Citera
2024-01-28, 19:06
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calvinclown
Jag söker ett PC-spel. Om jag försöker jättespecificera så runt 2001. 3D. Man var nån vit eller grön snubbe på någon planet, för gravityn var annorlunda.. Tredjepersons-shooter.

Hedz?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in