2024-01-28, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Det finns inga krav om att man måste vara utbildad för att vara journalist

Men det är mot lagen att verka som läkare utan utbildning

Så du menar att de skulle kunna få en anställning på en riktig tidning, som journalist.???
Citera
2024-01-28, 10:05
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Det där lät ändå lite sådär. Okej så nu är det hålla sig "inom lagens ramar" som gäller plötsligt. Då måste jag kontra med att Gäddorna håller sig också inom lagens ramar.

Och dumpen säger inte att dom gjort något brottsligt utan bara olämpligt (bortsett från de fall dom skickat kukbilder/filmer, beskrivit övergrepp dom begått eller delat övergreppsmaterial)

När dom "bara" bestämt träff med ett låtsasbarn och/eller sexchattat med ett låtsasbarn så hävdar dumpen aldrig så vitt jag känner till att dom faktiskt begått ett brott, däremot har dom gjort något djupt olämpligt och allmänheten måste varnas för dom
Citera
2024-01-28, 10:06
Medlem
eldrattans avatar
Jag kan tänka mig att det där utgivningsbeviset är utformat på det sättet som det är, ifall vi skulle få en diktatur, krig etc. Då ska det ändå vara lätt för gemene man att nå ut med information.

Som vanligt missbrukas allt sånt här när man inte är i den situationen.
Citera
2024-01-28, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Förövare kräver ett brottsoffer ditt klappmongo.
Förövare har brottsoffer och klappmongo kan du vara självironi min hjälp.
Citera
2024-01-28, 10:12
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Och dumpen säger inte att dom gjort något brottsligt utan bara olämpligt (bortsett från de fall dom skickat kukbilder/filmer, beskrivit övergrepp dom begått eller delat övergreppsmaterial)

När dom "bara" bestämt träff med ett låtsasbarn och/eller sexchattat med ett låtsasbarn så hävdar dumpen aldrig så vitt jag känner till att dom faktiskt begått ett brott, däremot har dom gjort något djupt olämpligt och allmänheten måste varnas för dom

Mm. Är du så korkad så du tror på det som sägs och inte förstår det egentliga syftet med hela? Sedan att dom inte skriver ut identiteten på alla är ett skämt. Dumpen lägger medvetet upp sina artiklar (kom inte på något bättre ordval) så identiteten luskas fram inom en kvart.

Köper du att Putin egentligen krigar ett försvarskrig mot nazister också? Han säger ju det.
Citera
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Så du menar att de skulle kunna få en anställning på en riktig tidning, som journalist.???

Rent teoretiskt ja, men det har inget med deras yrkestitel att göra
Driver man ett företag i en viss bransch så bör man rimligtvis få titulera sig efter det yrket man jobbar som även om man är självlärd och även om man inte är så populär inom branchen

Eller gäller det även andra branscher?
En självlärd kock som driver en foodtruck och inte lyckas få jobb inom restaurangbranschen är inte heller en kock?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Du yrar och hallucinerar. Hittar på massa nonsens som är obefintligt.
Obefintligt? Ja det kan jag nog tro du vill göra gällande genom att mörka övergrepp på barn.
Vilken besynnerlig agenda du har.
Citera
2024-01-28, 10:20
Medlem
Känns som denna tråden är en pedofils försvarstal där det ska luskas genom maskorna i lagarna i försök att legalisera sexuell kontakt med barn.
Skäms på er ochlåt bli bära barn!
Citera
2024-01-28, 10:22
Medlem
Citat:
Rent teoretiskt ja, men det har inget med deras yrkestitel att göra
Driver man ett företag i en viss bransch så bör man rimligtvis få titulera sig efter det yrket man jobbar som även om man är självlärd och även om man inte är så populär inom branchen

Eller gäller det även andra branscher?
En självlärd kock som driver en foodtruck och inte lyckas få jobb inom restaurangbranschen är inte heller en kock?

Rent teoretiskt skulle du ju kunna bli statsminister , men det kommer aldrig att hända.
Citera
2024-01-28, 10:29
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Mm. Är du så korkad så du tror på det som sägs och inte förstår det egentliga syftet med hela? Sedan att dom inte skriver ut identiteten på alla är ett skämt. Dumpen lägger medvetet upp sina artiklar (kom inte på något bättre ordval) så identiteten luskas fram inom en kvart.

Köper du att Putin egentligen krigar ett försvarskrig mot nazister också? Han säger ju det.

Lägg av med personangrepp och håll dig saklig
Bara för att du int gillar mina argument

Klart att dom gör sina publikationer för att deras eventuella offer ska känna igen dom och anmäla och för att dom inte ska kunna fortsätta leta efter barn

Dom gör det här för barnens skull oavsett vad du eller andra tycker, för att framtida barn inte ska behöva riskera få kukbilder, för att helt enkelt skapa en bättre värld för våra barn
Citera
2024-01-28, 10:30
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Rent teoretiskt skulle du ju kunna bli statsminister , men det kommer aldrig att hända.

Vart vill du komma?
Jag har inget intresse att bli mer än fritidspolitiker
Citera
2024-01-28, 10:31
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Lägg av med personangrepp och håll dig saklig
Bara för att du int gillar mina argument

Klart att dom gör sina publikationer för att deras eventuella offer ska känna igen dom och anmäla och för att dom inte ska kunna fortsätta leta efter barn

Dom gör det här för barnens skull oavsett vad du eller andra tycker, för att framtida barn inte ska behöva riskera få kukbilder, för att helt enkelt skapa en bättre värld för våra barn

Okej så pengarna som trillar in är bara en liten bisak enligt dig. Fast det är klart dom säger ju att det är det är så, då måste det vara så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in