2024-01-28, 07:43
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Har domen fallit ännu på detta ärende?
Nej, men det kan inte vara långt fram.
Senast redigerad av Knut-Anne 2024-01-28 kl. 08:10.
Citera
2024-01-28, 07:57
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Nej, men det kan inte var långt fram.

Föräldrarna ska först på en RPU.
En undersökning som vanligen tar fyra veckor.

(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)

Senast redigerad av Lilett 2024-01-28 kl. 07:59.
Citera
2024-01-28, 08:11
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Föräldrarna ska först på en RPU.
En undersökning som vanligen tar fyra veckor.

Så det är därför det dröjer.
Tack.
Citera
2024-01-28, 08:57
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Stämmer där finns det från 2023 numera 12 platser för kvinnliga intagna. Dock är det tydligen enbart en tillfällig lösning. Annars finns det sex fängelser/anstalter för kvinnor i Sverige.

”Tolv platser av anstalten i Halmstads totalt drygt hundra platser har gjorts om till kvinnoplatser.
Orsaken är att allt fler kvinnor döms till fängelse, och platserna på de nuvarande sex kvinnofängelserna räcker inte till.
"Vi har fått ett nationellt beslut om att tillfälligt omvandla vår klass 3-enhet till att ta emot kvinnor.”

https://sverigesradio.se/artikel/halmstad-far-kvinnofangelse-orsaken-fler-domda-kvinnor
Den för evigt avskydda barnsadisten kan väl dela cell med Johanna Möller, så kan dom utveckla sina färdigheter på varandra?
Citera
2024-01-28, 09:28
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Jo men de haver ju söner med.

Sant. Men de kanske var fredade?
Har för mig att någon av sönerna är från tidigare förhållande eller minns jag det fel?
Citera
2024-01-28, 09:47
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Man kan väcka enskilt åtal (även om det inte är att rekommendera) så där hade du fel, men det personen antagligen menade var att anmäla till polis och att en åklagare förhoppningsvis sen väcker allmänt åtal.

Enskilt åtal är inte bara att göra.. går man in och anmäler ett brott som faller under brottsmål faller det under allmänt åtal och utreds av polis och åklagarens skyldighet att se till att det utreda om brott förekommit eller ej.

Bara vissa typer av brott kan gå under enskilt åtal.

Annars skulle alla som får sina anmälningar nedlagda bara kunna väcka enskilda åtal.
Läge utredningar ner kan man inte bara ta det till rätten om det är brottsmål.
Citera
2024-01-28, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Intressant, tack för klargörandet.
Jag har svårt att tro att de kommer att behandlas i program för sexualförbrytare om de inte döms för sådana brott.
Är det din uppfattning också?

Nej, någon sådan behandling kommer dom inte få. Troligen kommer dom hamna i RVP (Relationsvåldsprogrammet) eller Predov (Preventing Domestic Violence).
Citera
2024-01-28, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Enskilt åtal är inte bara att göra.. går man in och anmäler ett brott som faller under brottsmål faller det under allmänt åtal och utreds av polis och åklagarens skyldighet att se till att det utreda om brott förekommit eller ej.

Annars skulle alla som får sina anmälningar nedlagda bara kunna väcka enskilda åtal.

Anledningen till att folk inte väcker enskilt åtal är att det blir DYRT samt att åklagaren inte biträder dig. Jag skrev ju att jag inte rekommenderar det, men möjligheten finns.
Citera
2024-01-28, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Sant. Men de kanske var fredade?
Har för mig att någon av sönerna är från tidigare förhållande eller minns jag det fel?

Ja det stämmer.
Citera
2024-01-28, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy

Sen har du nog missförstått din googling, för iaf så vitt jag vet, är inte målsäganden begränsad utav typen av brott, däremot är åklagaren det.
Citera
2024-01-28, 14:01
Medlem
Kan inte släppa sexuella våldet som gör mig illamående att det inte uppdagats än, får mig tänka på den vidriga Scully’s lukrativa verksamhet på dark web (källa Wikipedia)

”From the island of Mindanao, Scully is alleged to have built up a lucrative international child sexual abuse ring that offered pay-per-view video streams on the dark web of children being sexually abused and tortured. ”

Är det kört att det inte blir något åtal / uppföljning av de skador i underlivet lilla flickan hade?

Det vi vet är ju att föräldrarna verkade göra allt möjligt för att få tillgång till pengar.
Citera
2024-01-28, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmlejonet
Kan inte släppa sexuella våldet som gör mig illamående att det inte uppdagats än, får mig tänka på den vidriga Scully’s lukrativa verksamhet på dark web (källa Wikipedia)

”From the island of Mindanao, Scully is alleged to have built up a lucrative international child sexual abuse ring that offered pay-per-view video streams on the dark web of children being sexually abused and tortured. ”

Är det kört att det inte blir något åtal / uppföljning av de skador i underlivet lilla flickan hade?

Det vi vet är ju att föräldrarna verkade göra allt möjligt för att få tillgång till pengar.
Ja det var hans film jag nämnde i inlägg #6429, tror helt klart hon varit utsatt för bp som föräldrarna producerat och sålt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in