2024-01-27, 17:48
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
En vis man sade en gång: "Do not forget that these people want you broke, dead, your kids raped and brainwashed, and they think it's funny."

Vänstern har alltid levt på semantiska tricks och problemformuleringsprivilegiet där vänstern ska framställas som den "goda" sidan, i alla möjliga kreativa och smickrande ordalag, men ord är bara ord - deras handlingar berättar sanningen.

Feminismen kan prata hur mycket som helst med sina fina ord om hur mycket den kämpar för "rättvisa", men det är bara snack, eftersom att i handling och praktiken kämpar feminismen med näbbar och klor för att importera våldsverkande stenåldersmän och utrota den vita mannen.

Ja, det ligger allt för mycket i det. De handlingar som härvarande diskussion handlar om går ut på att förvägra vita män möjligheten att få avkomma. I grunden är det en monstruös inställning.
Citera
2024-01-27, 17:56
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Svenska män skiter i ovanstående. De ser ingen poäng med livet ö. h. t.
Av livet ska man njuta, inget mer. Punkt.

De tänker: - "Varför ska jag skaffa barn när solen ändå kommer slockna om X antal miljoner år och allt liv på jorden upphör?"
-"Jag bryr mig inte om de som kommer efter mig för då är jag ändå död."

Vi har möjligen inte träffat samma sorts svenska män. Jag, och så gott som alla andra svenska män jag känner, resonerar inte så som Du beskriver. De flesta av oss har barn, och vi ser oss som en del i ett familjesystem, där vi och våra fruar och våra barn är en del i respektive släkts fortbestånd och vi har ett framtidsperspektiv. Men, Du har kanske haft otur.
Citera
2024-01-27, 18:11
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Absolut inte. Män kan ta hand om barn lika väl som kvinnor.
Men, nu pratade vi om en situation där bara den ena partnern vill ha barn.
Och om ett samhälles krav på att någon ska tvingas ta hand om barn fast den inte vill.

Jag tycker båda könen ska ha sina praktiska möjligheter att avsäga sig aktivt föräldraskap till oönskade barn, även om partnern vill ha barnet. Och då blir verkligheten sådan att kvinnor gör abort och män avsäger sig aktivt föräldraskap.

Tvinga kvunnor gå gravida mot sin vilja, eller tvinga män som inte vill är inte värdigt.

Varför ska man kunna aktivt avsäga sig föräldraskap?

En konsekvens av att stoppa kuken i en kvinna är att hon kan bli gravid, ska inte mannen behöva ta ansvar för det? Får inte riktigt ihop det med din feministiska hållning.
Citera
2024-01-27, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH

En konsekvens av att stoppa kuken i en kvinna är att hon kan bli gravid, ska inte mannen behöva ta ansvar för det? Får inte riktigt ihop det med din feministiska hållning.
Det finns en mängd fall som visar hur illa det kan gå om föräldrarna inte vill ha barnet, se t ex på den ättiksförgiftade flickan i Eslöv.

Det enda man alltid som förälder måste göra är att försörja barnet, såvida det inte adopteras bort.
Citera
2024-01-27, 18:52
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det finns en mängd fall som visar hur illa det kan gå om föräldrarna inte vill ha barnet, se t ex på den ättiksförgiftade flickan i Eslöv.

Det enda man alltid som förälder måste göra är att försörja barnet, såvida det inte adopteras bort.

Om kvinnan behåller barnet och får ensam vårdnad från början, blir mannen då försörjningsskyldig?
Citera
2024-01-27, 18:57
Avslutad
Citat:
Om kvinnan behåller barnet och får ensam vårdnad från början, blir mannen då försörjningsskyldig?
Ja det är klart. Man är alltid försörjningsskyldig för sina barn. Oavsett var de bor eller vem som har vårdnaden om dem.
Citera
2024-01-27, 19:03
Medlem
Citat:

Därför att som man kan du inte göra abort, och vill man inte ha barn så ska självklart även män ha rätt att slippa.
Men även barn har rättigheter så män kan inte slippa underhåll samt barnets arvsrätt, men det går inte tvinga människor som inte vill att bli förälder.
Citera
2024-01-27, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Feministerna drivs av hat. Hat mot män, hat mot det fungerande samhället, hat mot traditioner.

Menar Du att Du inte erkänner den agnatiska principen? Män föder män, genom kvinnor.

Självklart är fortplantning ett tvåpartsförhållande, men om alla kvinnor vägrar barn, så kan män inte fortplanta sig på egen hand.

Skitsnack. Antifeminism drivs av hat. Hela det traditionella patriarkala samhället är grundat på kvinnohat. DU skulle jag hävda har rätt hatisk inställning till kvinnor. Att vilja förbjuda kvinnor självbestämmande över sina egna kroppar samt påtvinga dem ensamt ansvar för riskerna med gemensamt sex är ett uttryck för hat, skulle jag hävda. Hatiska Idéer som feminismen inte är i närheten av.

Kvinnor kan inte heller fortplanta sig på egen hand, så? vad försöker du ens säga med det sista.
Citera
2024-01-27, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Nej, klimatkatastrofen kommer inte att slå till före vi är borta som majoritetsbefolkning, vilket kan ske redan om en-två generationer.

Snälla Uven, katastrofer klimatmässigt existerar reda här och nu. Hur kan man fan missa detta?

Och med din definition av vad det ska vara att vara "svensk" så är svenskhet för länge sedan utplånat.
Du är bara för tossigt förvirrad för att inse detta själv.
Citera
2024-01-27, 19:20
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ja det är klart. Man är alltid försörjningsskyldig för sina barn. Oavsett var de bor eller vem som har vårdnaden om dem.

Inte om man adopterar bort barnet. Är inte det lite samma sak?

Jag bara tänker högt här, har aldrig funderat på det här förut.

Om mamman inte vill ha barnet men pappan vill, så blir det abort.
Om pappan inte vill ha barnet men mamman vill ha det så blir mannen försörjningsskyldig.

I så fall, om inte pappan vill ha barnet, borde det inte bli samma som vid adoption att pappan blir av med försörjningsstödet? Förutsatt att han avsagt sig faderskapet tidigt i graviditeten så mamman har möjlighet att göra abort.
Citera
2024-01-27, 19:22
Avslutad
Citat:
Inte om man adopterar bort barnet. Är inte det lite samma sak?

Jag bara tänker högt här, har aldrig funderat på det här förut.

Om mamman inte vill ha barnet men pappan vill, så blir det abort.
Om pappan inte vill ha barnet men mamman vill ha det så blir mannen försörjningsskyldig.

I så fall, om inte pappan vill ha barnet, borde det inte bli samma som vid adoption att pappan blir av med försörjningsstödet? Förutsatt att han avsagt sig faderskapet tidigt i graviditeten så mamman har möjlighet att göra abort.
Ja, om han adopterar bort barnet övertar adoptivföräldern försörjningsbördan.
Citera
2024-01-27, 19:49
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ja, om han adopterar bort barnet övertar adoptivföräldern försörjningsbördan.

Varför övertar inte mamman pappans försörjningsbörda om pappan avsäger sig föräldraskapet? Det blir ju ungefär samma som om hon skulle adoptera ett barn som ensamstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in