Flashback bygger pepparkakshus!
2024-01-27, 16:12
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ja frågan var enkel att googla men den blir svår att googla när den som ställer frågan till dig knappt lyckas ställa frågan korrekt och sen snurrar till det totalt.

På vilket sätt ställdes frågan knappt korrekt då?
Citera
2024-01-27, 16:14
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Men sen bytte ju programmet till Postkodmiljonären. Eller hur? Då kanske de som varit med i Vem vill bli miljonär även fick vara med i Postkodmiljonären.

Sen hade de nån specialare att man körde med olika par, typ far och son, kompisar eller hur det var och av dessa var 1 av de 2 tidigare deltagare om jag minns rätt (här kan jag minnas fel ang. om det var så bland alla "par" eller bara för honom, det erkänner jag att jag inte minns hur det var för övriga deltagare) Vet att han jag känner och hans släkting var (då var det postkodmiljonären) på 100k och frågade publiken som hade många % på ett av alternativen, de valde det och åkte ut. Sen var han med flera år senare ensam och detta finns med på deras facebooksida.

Ja efter att inte ha trollat sen 2013 med tusentals inlägg på det här kontot bestämde jag mig idag för att trolla och mitt stora troll bestämde jag skulle vara att ljuga om att jag känner en person som varit med flera gånger i Postkodmiljonären...... Genialiskt eller hur? Vad fan... Kom igen.

Så varför får jag då upp noll sökresultat när jag söker på den angivna frasen på deras facebooksida?
Citera
2024-01-27, 16:15
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du vill att jag ska ta fram bevis på att Bengt Magnusson sagt en sak för över 20 år sedan i TV (Hade jag vetat exakt vilket avsnitt det var och detta hade funnits på youtube hade jag naturligtvis gjort det) när du själv vägrar avslöja namnet på den du känner som ska ha varit med 3 gånger.
Du vill att jag ska ta fram bevis för att en person var med i Vem vill bli miljonär för över 20år sedan. Är svårare för mig att fram bevis för det än att du tar fram bevis för att reglerna var så särskilt när du eller om det var den andra påstår att både Bengt och Rickard sagt så "flera gånger"

Jag kan PMa dig namnet om du vill om du lovar att inte sprida vidare men förstår inte vad det skulle hjälpa. Finns inget bevis på google mer än när han var med senast som står på deras facebooksida. Första gången han var med fanns inte ens facebook.
Citera
2024-01-27, 16:18
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Du fattar väl hur bortgjord du är som dels inte vill outa personen , och dessutom är ensam i tråden om att tro att man får delta i programmet mer än en gång och på det vägrar ta till dig av den fakta som finns gällande tävlingsreglerna samt även vad Bengt Magnusson och Rille har sagt om saken . Jag tror inte att jag mött en större besserwisser i den här forumdelen faktiskt och då har jag hängt en hel del i frågesporttrådarna genom åren . Så länge du inte outar personen du påstår dig känna som enligt dig varit med 3 gånger i programmet finns det inga vittnesuppgifter om att du talar sanning .

Förövrigt känner inte jag till någon person som deltagit i " Vem Vill bli miljonär" delta i Postkodmiljonären . Redan där spricker ju ditt argument som ett byxarsle
Ta fram den faktan då och bevis för att Bengt och Rickard sagt detta. Nej jag känner mig inte bekväm med att dela med mig av namn på ett anonymt forum om folk jag känner.

Va?

Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
På vilket sätt ställdes frågan knappt korrekt då?
Det borde ju du veta som kallade henne för en hora i stort sett. Ber dig kolla om istället. Tror det var ett eller två avsnitt före de låtsades att det var jul i studion och hon kom från Umeå som tävlade.
Citera
2024-01-27, 16:20
Medlem
Citat:
Ta fram den faktan då och bevis för att Bengt och Rickard sagt detta. Nej jag känner mig inte bekväm med att dela med mig av namn på ett anonymt forum om folk jag känner.

Va?
Jag såg för fan programmet när BM sa det

Om inte det är bevis nog vet jag inte vad som är det faktiskt
Citera
2024-01-27, 16:21
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Jag såg för fan programmet när BM sa det

Om inte det är bevis nog vet jag inte vad som är det faktiskt
Jag såg för fan programmet när han jag känner var med

Om inte det är bevis nog vet jag inte vad som är det faktiskt.
Citera
2024-01-27, 16:21
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Du vill att jag ska ta fram bevis för att en person var med i Vem vill bli miljonär för över 20år sedan. Är svårare för mig att fram bevis för det än att du tar fram bevis för att reglerna var så särskilt när du eller om det var den andra påstår att både Bengt och Rickard sagt så "flera gånger"

Jag kan PMa dig namnet om du vill om du lovar att inte sprida vidare men förstår inte vad det skulle hjälpa. Finns inget bevis på google mer än när han var med senast som står på deras facebooksida. Första gången han var med fanns inte ens facebook.

Vad jag minns har Bengt bara sagt det en gång. Rille vet jag har sagt det minst ett par gånger, men vi snackar om ett program som gått i över 1000 avsnitt i snart 20 år. Att då hitta ett särskilt citat (oftast har det varit Rilles inledande monolog) är som att leta efter en nål i en höstack.

Ja tack. Du får gärna PM:a namnet.
Citera
2024-01-27, 16:23
Medlem
Citat:
Jag såg för fan programmet när han jag känner var med

Om inte det är bevis nog vet jag inte vad som är det faktiskt.
Och återigen:

Så länge du vägrar outa personen du påstår dig känna som varit med flera gånger finns inga bevis på att du talar sanning
Citera
2024-01-27, 16:24
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Och återigen:

Så länge du vägrar outa personen du påstår dig känna som varit med flera gånger finns inga bevis på att du talar sanning
Och återigen:

Så länge du vägrar bevisa att BM sagt det finns inga bevis på att du talar sanning.
Citera
2024-01-27, 16:25
Medlem
Citat:
Och återigen:

Så länge du vägrar bevisa att BM sagt det finns inga bevis på att du talar sanning.
Men herregud människa!

Jag har ju för tusan själv sett när BM sagt det och jag minns det mycket väl . Om du inte trollar väldigt grovt så har du antingen rejäl otur när du tänker eller så är du dum på riktigt
Citera
2024-01-27, 16:29
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Och återigen:

Handlar inte om att vägra. Det handlar om att det snudd på omöjligt att hitta ett specifikt citat som sades i ett specifikt avsnitt av ett Tv-program för över 20 år sedan.

Visst, man skulle kunna skapa ett konto i mediedatabasen och gå igenom samtliga avsnitt av Vem vill bli miljonär och på något sätt spela in ljudet i smyg, men det lär nog ta ett litet tag.
Citera
2024-01-27, 16:33
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Handlar inte om att vägra. Det handlar om att det snudd på omöjligt att hitta ett specifikt citat som sades i ett specifikt avsnitt av ett Tv-program för över 20 år sedan.

Visst, man skulle kunna skapa ett konto i mediedatabasen och gå igenom samtliga avsnitt av Vem vill bli miljonär och på något sätt spela in ljudet i smyg, men det lär nog ta ett litet tag.
Ja och det är omöjligt för mig att hitta programmet han jag känner var med i. Så lika svårt för mig att bevisa något. Därför gör jag mig löjlig över den andra personens svar till mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in