2024-01-26, 18:05
Medlem
Free12s avatar
Intressant att Klopp väljer att lämna lagom tills Moyes kontrakt går ut ändå
Citera
2024-01-26, 18:36
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Intressant att Klopp väljer att lämna lagom tills Moyes kontrakt går ut ändå

Moyes till Liverpool och Klopp till West Ham?

Får ändå känslan av att denna nyheten kommer få spelarna att ge 100% och jag hade inte blivit förvånad om Liverpool vinner en trippel i år. Ligan har de just nu förarposition i, Ligacupen är final mot Chelsea och visst finns det hyfsade chanser att vinna EL eller FA-cupen på det. Såklart tungt som Man Utd supporter om Liverpool skulle vinna 3 eller 4 titlar denna säsongen men får ändå magkänslan av att Klopp kommer få avsluta med en bra säsong i Liverpool.
Citera
2024-01-26, 18:38
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Det känns som intåget av Amerika ägare bland flera Europas toppklubbar har ställt till det.
Även i Milan hände nåt,Maldini, klubb ikon utan dess like,avgår från ingenstans.
Synen på hur klubbar ska skötas verkar väldigt annorlunda mot Europa ägare.

De amerikanska ägarna har ju många en grund i någon av de amerikanska sporterna (Stan Kroenke Los Angeles Rams NFL, Glazers Tampa Bay Buccaneers NFL, FSG Boston Red Sox MLB, Shahid Khan Jacksonville Jaguars NFL, Todd Boehly Los Angeles Dodgers MLB för att nämna några ur minnet) och där sköts ju saker och ting på ett väldigt annorlunda sätt.

Ligorna byggs ju upp på att du aldrig kan åka ur och genom ett draftsystem så får de "sämre" lagen varje säsong möjligheten att knyta till sig stjärnspelare som de sedan kan bygga upp ett mer framgångsrikt lag på. Eftersom systemet ser ut som det gör plus att ligan/ägarna själva bestämmer vilka som välkomnas in som nya klubbar så blir det generellt att lagens framgångar går i cykler och eftersom de aldrig behöver vara rädda för att åka ur och på så sätt tappa de stora inkomsterna så läggs mycket pengar/tid på att bredda sin fanbase.

Och då tar ju ägarna med sig det hit över till Europa och kör sina Asienturneér osv för att skapa fler fans därborta som kan köpa mer merchandise och på så sätt trygga mer inkomster. Dock med liten tanke på hur laget själva drabbas genom att inte få den "perfekta" försäsongen. Sedan finns det säkert så mycket mer slitningar bakom som gör att Klopp stiger åt sidan men pga integritetsskäl går han inte in på dem.

Förhoppningsvis kanske det börjar backas bland amerikanska ägare som inser att europeiska fotbollsklubbar går inte att sköta på samma sätt som en NFL klubb eller en MLB klubb. Men för att det ska hända så krävs det väl att intäkterna vänder neråt och just nu gör de ju inte det då det figurerar mer pengar i fotbollen än någonsin.
Citera
2024-01-26, 18:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Nej, det är för att du tramsar och enbart vill åt reaktioner.

Självklart, att Liverpool och City är bättre och före i tabellen samt har en vana att vinna titlar spelar ingen roll. Kalkoner är smarta så vet inte vad du menar med det.

Är du helt jäkla tappad?

Ett lag kan bli bättre om man värvar bättre spelare och speciellt om man värvar det som saknas och då bli en utmanare fast man inte är det innan.
Nix. Du skriver som du gör enbart för du vet att du har fel.

Man City (med både De Bruyne och Haaland i laget) är det klart bästa laget i EPL, ingen diskussion kring det. Men jag menar att AFC är minst lika bra som det Liverpool är, om inte bättre. Enda fördel som Liverpool har över oss är anfallsspelet.

Naturligtvis så kan ett lag bli bättre om man värvar rätt. Men det gäller väl för samtliga lag, eller?
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Fast Tottenham ar ju narmare Arsenal an Arse's distans till títeln. Jag skulle nog saga att det ar storre chans att Tottenham gar om Arsenal an att Arsenal kniper titeln.
Jag kan garantera dig, redan här och nu, att Arsenal kommer att hamna före Tottenham.
Citera
2024-01-26, 18:43
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Moyes till Liverpool och Klopp till West Ham?

Får ändå känslan av att denna nyheten kommer få spelarna att ge 100% och jag hade inte blivit förvånad om Liverpool vinner en trippel i år. Ligan har de just nu förarposition i, Ligacupen är final mot Chelsea och visst finns det hyfsade chanser att vinna EL eller FA-cupen på det. Såklart tungt som Man Utd supporter om Liverpool skulle vinna 3 eller 4 titlar denna säsongen men får ändå magkänslan av att Klopp kommer få avsluta med en bra säsong i Liverpool.
Det enda logiska!

Dom vill nog göra allt för ge Klopp ett så bra avslut som möjligt, men trippel så måste väl CL vara en av dom? Ligan bör vara viktigast och sedan är ligacupen nästan redan vunnen, EL kan vara kul att vinna men tycker man ska vila spelare där iaf fram till en semi..

Förstår att det inte är kul som Unitedfan om Liverpool tar några titlar året efter att City tagit trippeln.. Men man måste ändå tycka att Klopp förtjänar det?
Citera
2024-01-26, 18:45
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nix. Du skriver som du gör enbart för du vet att du har fel.

Man City (med både De Bruyne och Haaland i laget) är det klart bästa laget i EPL, ingen diskussion kring det. Men jag menar att AFC är minst lika bra som det Liverpool är, om inte bättre. Enda fördel som Liverpool har över oss är anfallsspelet.

Naturligtvis så kan ett lag bli bättre om man värvar rätt. Men det gäller väl för samtliga lag, eller?

Jag kan garantera dig, redan här och nu, att Arsenal kommer att hamna före Tottenham.
Vad har jag fel gällande?

Din egna åsikt och ingen fakta.

Så varför är det så svårt att få in att Arsenal kan vara med om dom värvar men inte är det nu?
Citera
2024-01-26, 18:51
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Vi far se. 3 poang ar inte mycket.

Det ar kul att det inte ar avgjort an.

Det enda som jag kanner att man kan saga nagorlunda sakert nu ar att Liverpool & city kommer att kvalificera sig till CL. Allt annat kanns oppet I toppen
Citera
2024-01-26, 19:00
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Vad har jag fel gällande?

Din egna åsikt och ingen fakta.

Så varför är det så svårt att få in att Arsenal kan vara med om dom värvar men inte är det nu?

Hur orkar du diskutera med honom?

Det är enklare prata vett med en bankomat.
Citera
2024-01-26, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Sorgens dag

Jürgen Klopp, Pep Lijnders, Peter Krawietz, & Vitor Matos lämnar efter säsongen.

Något måste ha hänt, inte en chans att det enbart handlar om batteritorsk och det sker innan kontraktet går ut.

Och till er som vill vara negativa och kalla Klopp flopp kan ju hålla käft och titta vilka höjder han har tagit klubben till och vilka bucklor som är inbringade. Enda laget som utmanat City sen Pep tog över!! Finns bara ett lag Pep fruktar och det heter Liverpool FC.

Finns inte så många tränare att välja på 🥲, tex Alonso & De Zerbi är under kontrakt.
David Moyes kontrakt går ut med West Ham i sommar. Om jag ska gissa tror jag att Liverpool vill ha Moyes defensiva taktik med lågt stående backlinje. och många spelare nära eget straffområde.
Citera
2024-01-26, 19:24
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
David Moyes kontrakt går ut med West Ham i sommar. Om jag ska gissa tror jag att Liverpool vill ha Moyes defensiva taktik med lågt stående backlinje. och många spelare nära eget straffområde.
Visst visst och Malajen som lagets eviga påhejare.. vad kan gå fel 🤔 serien, cl, carabao, fa, klubb-vm & cs vinns varje år med den uppsättningen..
Citera
2024-01-26, 19:29
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Jaha, dags att tacka Klopp för allt och hoppas på en fin avslutning alltså. Som Liverpoolsupporter oerhört trist givetvis. Hade gärna skjutit upp det några säsonger men om Klopp inte har energin som behövs, oavsett anledning, gör han rätt som slutar. Finns ju de som kallar sig fans av Liverpool som både en och två gånger har tyckt att han ska sluta. Borde vara nöjda nu då.

Oavsett vem som tar över så börjar de i uppförsbacke. Upp till bevis men med stöd av fansen oavsett om det är någon man älskar eller någon man ser som en katastrof.

Kan helt förstå att man tycker det är trist men som du säger är det bättre att avslutet kommer innan han tappar all energi. Kan ju tycka att man noterat att han skiftat lite det senaste året. Dock har han haft kvar energin, krigarmentaliten och passionen (något som jag tror han fortfarande har). Han känner kanske att han är på g att tappa den, kanske inte skulle ske under nästa säsongen heller men risken finns och det är något som han vill undvika. För er fans för Liverpool så kan jag tänka mig att det är en trist dag och det lär bli svårt att hitta en ersättare att fylla Klopps skor, ingen enkel uppgift då han på allvar varit den ända som verkligen utmanat Pep.

Kommer bli otroligt viktigt att spelarna tar ett rejält ansvar nu, en ny tränare ska in och vill troligen sätta sin prägel på laget. Det gäller då att inte spelarna förlorar nivån som de haft. För säga vad man vill om Klopp, han har en otrolig förmåga att hantera spelare och få dem att leverera.

Ni som håller på pool, vilken är den tränare ni vill ha in eller tror det blir?
Senast redigerad av Neroxx 2024-01-26 kl. 19:32.
Citera
2024-01-26, 19:29
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Visst visst och Malajen som lagets eviga påhejare.. vad kan gå fel 🤔 serien, cl, carabao, fa, klubb-vm & cs vinns varje år med den uppsättningen..
Du har ju tjatat om att West Ham ska ge honom livstidskontrakt så lite sugen måste du ändå vara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in