2024-01-26, 17:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hon tog emot honom mitt i natten eftersom det var nödfall och han skulle få sova på hennes golv. Att hon hade nattlinne på sig (ett långt blått ofta använt nattlinne som förmodligen var mycket icke-sexigt) var för att hon ämnade gå och lägga sig att sova. Inget av detta är en invit till sex.

Det är för att han verkar lurig. Vad menas tex. med att han har "varit på andra tjejer"? Detta sägs inte i positiv mening. Och varför är målsägande så ångestladdad när han ska komma till henne? Och varför är hennes vän Z. så oroad över att Vi*king ska komma hem till målsägande? Så oroad att hon tom. föreslår att ringa till målsägande och låtsas vara målsägandes mamma?

Och sedan hur Vi*king beskriver det han påstår var frivilligt sex... Ja, listan kan göras lång. Jag får en skum feeling av denna Vi*king hur som helst när jag läser FUP och dom.

Vi andra (i tråden) har istället fått en skum feeling av den unga kvinnan när vi läser FUP och domen. Har du något emot att vi litar mer på den unge mannen?

Du får helt enkelt respektera att det finns ett antal skribenter som inte håller med dig.
Citera
2024-01-26, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon kände sig antagligen pressad i det tredje förhöret, trots detta väljer du att lita på henne. Är det för att hon är kvinna som du gjort detta val?

Nej det gör det inte. Hon vågade kanske inte
låta bli att berätta att hon red faktiskt honom vid flera tillfällen? Man kan bara spekulera i om hon "glömt" att berätta fler saker kring den unge mannens nattliga besök?

Det är precis det vi försökt få dig att inse, det är inte till hennes fördel.

Pressad? Nej, varför då? Finns ju inget bevis för att hon varit on top. Så hade hon velat ljuga/undanhålla det, så hade hon bara kunnat säga "nej, jag var aldrig ovanpå Vi*king". Hon hade kunnat ljuga om det, precis som Vi*king ljuger kring greppet om hennes höfter vid ett bord. Fast där kan vi se att han ljuger. Vilket vi inte hade kunnat göra om målsägande blånekat till on top ställningen. Men hon väljer att vara ärlig om det. Hon smusslar därmed inte med sanningen på direkta frågor, även om svaret tydligen kan ligga henne i fatet enligt er...

Ja, jag väljer att lita på henne. Varför? Jo, för att hon har ingen anledning att falskt anmäla Vi*king för våldtäkt. Han däremot verkar lurig... Kåt och full och har varit "på" andra tjejer förr, enligt målsägande. Både målsägande och hennes vän Z. är hispiga för att han ska sova hos henne... Finns säkert saker på honom innan denna våldtäkt. Förmodligen inte lika allvarliga, men ändå tillräckligt allvarliga för att de ska vara hispiga över att han ska sova där.

Om on top ställningen är till hennes nackdel, hade hon kunnat blåneka om denna ställning. Det gör hon dock inte. Vilket gör att jag ser att hon vill hålla sig så nära sanningen det går, även när det är till hennes nackdel enligt er.
Citera
2024-01-26, 17:45
Medlem
Citat:
Vi andra (i tråden) har istället fått en skum feeling av den unga kvinnan när vi läser FUP och domen. Har du något emot att vi litar mer på den unge mannen?

Du får helt enkelt respektera att det finns ett antal skribenter som inte håller med dig.

Jag respekterar att ni inte håller med mig om att Vi*king verkar skum. Men jag tycker det är oförskämt av er att misstänkliggöra ett traumatiserat våldtäktsoffer.

Misstänkliggör istället de som begår brott:
- Våldtäktsförövare.
- Riktiga jävla falska tillvitare.
Citera
2024-01-26, 17:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ja, jag väljer att lita på henne. Varför? Jo, för att hon har ingen anledning att falskt anmäla Vi*king för våldtäkt.

Du vet lika väl som alla andra att falska anmälningar förekommer, den unge mannen har väl inte heller haft någon anledning att våldta någon? Vad skulle han tjäna på det?

Citat:
Han däremot verkar lurig... Kåt och full och har varit "på" andra tjejer förr, enligt målsägande.

Hur vet hon det? Troligtvis vill hon ställa honom i sämre dager? Hon som gjorde slut med sin kille och väntade väl inte länge innan hon började träffa andra killar? Varför litar du på en sån person?

Citat:
Både målsägande och hennes vän Z. är hispiga för att han ska sova hos henne... Finns säkert saker på honom innan denna våldtäkt. Förmodligen inte lika allvarliga, men ändå tillräckligt allvarliga för att de ska vara hispiga över att han ska sova där.

Hispiga människor finns det gott om. Det är inte heller något bevis för våldtäkt. Du verkar lika hispig själv när du litar på såna där personer.

Citat:
Om on top ställningen är till hennes nackdel, hade hon kunnat blåneka om denna ställning. Det gör hon dock inte. Vilket gör att jag ser att hon vill hålla sig så nära sanningen det går, även när det är till hennes nackdel enligt er.

Hon "glömde" att berätta om "ridningen" i de två första förhören.

Man kan bara spekulera i vad mer hon glömt att berätta?
Citera
2024-01-26, 18:00
Medlem
Citat:
Om hon haft något att dölja/velat ljuga. Så hade hon kunnat och även givetvis blånekat kring ställningen vid det tredje förhöret. För vem skulle kunnat kontroller uppgiften? Ord hade stått mot ord. Så hon hade bara kunnat säga "Nej, jag har aldrig varit on top på Vi*king", blånekat. Men istället säger hon som det är på en dirket fråga som ingen kan kontrollera sanningshalten i svaret. Vilket faktiskt stärker hennes trovärdighet. Men så långt tänkte ni givetvis inte...

Varför hon inte berättade om ställningen vid förhör 1 och förhör två vet vi inte. Men att hon svarar tydligt på förhörsledarens fråga vid förhör 3 kring ställningen visar på att hon inte undanhåller saker vid direkta frågor (inte ens saker som inte går att kontrollera och där ord står mot ord). Även om det inte är till hennes fördel att hon inte nämnde en sak i förhör 1 och förhör 2.

Så att ni ser hennes ärlighet i förhör 3 som negativ för henne, ser jag som positiv för henne. Det gör henne trovärdigare.

Precis som jag skulle se det som positivt om Vi*king hade kunnat erkänna att han faktiskt hållit hårt om målsägandes höfter. Det hade gjort honom trovärdigare.

Så:
- Målsägande svarar rakt på frågor vid direkt konfrontation.
- Vi*king skarvar, även där Rättsmedicinalverket stärker målsägandes version kring att hon fått blåmärken på sina höfter av grepp av händer vid ett bord.

- Vi*king skarvar även kring nattlinne som plötsligt är en tröja...

- Och vad menas med att Vi*king "är på tjejer"? Vad har han gjort tidigare, som gör att målsägande och hennes vän Z. är så oroade över att han ska sova hos målsägande?

Det är snarare Vi*king och hans historik och beteende ni borde skärskåda, snarare än målsägandes.

Ja, det är uppenbart att Vikings första förhör är alltför detaljerat och tillrättalagt. Allt för att verka trovärdig och för att visa att han hade koll, trots en ansenlig mängd alkohol. Till den milda grad att han fick vinballe trots närmare 2 timmars juckande. Det är ju också i kommande förhör han går bort sig/försäger sig. Sånt märker definitivt utredarna och även rätten i sin bedömning.
Citera
2024-01-26, 18:01
Medlem
Citat:
Du vet lika väl som alla andra att falska anmälningar förekommer, den unge mannen har väl inte heller haft någon anledning att våldta någon? Vad skulle han tjäna på det?

Hur vet hon det? Troligtvis vill hon ställa honom i sämre dager? Hon som gjorde slut med sin kille och väntade väl inte länge innan hon började träffa andra killar? Varför litar du på en sån person?

Hispiga människor finns det gott om. Det är inte heller något bevis för våldtäkt. Du verkar lika hispig själv när du litar på såna där personer.

Hon "glömde" att berätta om "ridningen" i de två första förhören.

Man kan bara spekulera i vad mer hon glömt att berätta?

Vi*king är uppenbarligen kåt och uppenbarligen kåt på målsägande. Han vill väl helt enkelt knulla med henne. Oavsett om hon vill eller inte vill. Det är vad han får ut av att våldta henne: få knulla den han är riktigt kåt på.

Det är inget brott att dumpa någon. Det är inget brott att dejta andra kort inpå ett uppbrott. Men det är ett brott att våldta någon. Så kolla upp hans historik snarare än hennes.

Finns inget hispigt i att lita på ett våldtäktsoffers ord.

Om hon "glömde" det i förhör 1 och 2 hade hon även kunnat "glömma" det i förhör 3. Ingen hade kunnat veta, mer än hon och Vi*king. Men hon valde ändå att vara ärlig på rak fråga. Vilket enligt mig stärker hennes trovärdighet.

Vi*king däremot slirar med sanningen, även när han bevisligen gör det. Vilket enligt mig gör honom mycket mindre trovärdig.

Du har ju Vi*king historia. Mer än så kan hon inte ha "glömt". Och deras versioner går isär.
Citera
2024-01-26, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, det är uppenbart att Vikings första förhör är alltför detaljerat och tillrättalagt. Allt för att verka trovärdig och för att visa att han hade koll, trots en ansenlig mängd alkohol. Till den milda grad att han fick vinballe trots närmare 2 timmars juckande. Det är ju också i kommande förhör han går bort sig/försäger sig. Sånt märker definitivt utredarna och även rätten i sin bedömning.

Exakt!

Jag misstänker nästan att han lånar ett minne från ett samtyckande samlag han haft med någon helt annan kvinna. En kvinna som bar tröja och inte nattlinne. När han lånar ett minne från sig själv, så kan han låta trovärdig, så länge han håller sig till detaljerna över vad målsägande tex. hade på sig.

I övrigt är det något lurigt med honom. Läser man konversationen mellan målsägande och Z. innan han ska komma till målsägande, så verkar ju båda hispiga över att han ska sova hos målsägande.
Citera
2024-01-26, 18:28
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ja, jag väljer att lita på henne. Varför? Jo, för att hon har ingen anledning att falskt anmäla Vi*king för våldtäkt.

Fast det har hon visst.

1. Hon har nu fått skadestånd på 300k.

2. Hon har blivit tillsammans med sitt ex igen och "bondat" genom "våldtäkten" (lol).

3. Hon har fått enormt mycket uppmärksamhet, sympati och kärlek p.g.a. denna händelse.
Citera
2024-01-26, 18:30
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Exakt!

Jag misstänker nästan att han lånar ett minne från ett samtyckande samlag han haft med någon helt annan kvinna. En kvinna som bar tröja och inte nattlinne. När han lånar ett minne från sig själv, så kan han låta trovärdig, så länge han håller sig till detaljerna över vad målsägande tex. hade på sig.

I övrigt är det något lurigt med honom. Läser man konversationen mellan målsägande och Z. innan han ska komma till målsägande, så verkar ju båda hispiga över att han ska sova hos målsägande.

Detaljerna från Burger King är också rätt frapperande.
Det är som att han försöker framstå som en riktig gentleman som skyddar sin tjejkompis från en full gubbes blickar och följer henne till spårvagnen.
Varför berättade han dessa detaljer?
Citera
2024-01-26, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Fast det har hon visst.

1. Hon har nu fått skadestånd på 300k.

2. Hon har blivit tillsammans med sitt ex igen och "bondat" genom "våldtäkten" (lol).

3. Hon har fått enormt mycket uppmärksamhet, sympati och kärlek p.g.a. denna händelse.

1. Vilket hon inte kunde veta när hon anmälde Vi*king på sina vänners inrådan. Kunde ju lika gärna blivit nedlagt i "brist på bevis". Och sedan behöva hålla denna lögn hela livet. Och bli ifrågasatt (se bara i denna tråd). Knappast värt den pluttsumman. Om det hade handlat om garanterade 10 miljoner, hade det varit ett tänkbart motiv. Men den där pluttsumman... Nej du. Så nej, pengar är inte alls ett tänkbart motiv för falsk tillvitelse, med den där pluttsumman kopplat till alla risker/elände som följer med en sådan här anmälan.

2. Vilket hon inte heller kunde veta. Han hade lika gärna kunnat ta totalt avstånd från henne. Först blivit dumpad och därefter får reda på att en annan man varit i hennes vagina (med eller mot hennes vilja) är liksom inget trevligt. Så nej, inte alls ett tänkbart motiv för falsk tillvitelse. Hon hade lika gärna kunnat mista exet HELT.

3. Och även en jädra massa ifrågasättande. Se bara på denna tråd! Så nej, inte heller det är ett tänkbart motiv.

Vad har då Vi*king för motiv att våldta en kvinna ha uppenbart varit kåt på från augusti till 26 oktober 2023. Tja, ja vad kan det motivet vara? Givetvis att få sätta på den kvinna han är enormt kåt på och vill få klämma in dolmen i. Fyllan gör väl också att hennes "nej" inte spelar lika stor roll för honom.

Han har liksom mer motiv att våldta henne. Än vad hon har att falskt tillvita honom.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-01-26 kl. 18:47.
Citera
2024-01-26, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Detaljerna från Burger King är också rätt frapperande.
Det är som att han försöker framstå som en riktig gentleman som skyddar sin tjejkompis från en full gubbes blickar och följer henne till spårvagnen.
Varför berättade han dessa detaljer?

Exakt! Låter lite "Kapten klänning" över det hela. Försöka framstå som en hjälte offentligt (i Vi*kings fall, i förhör) men med en sexuellt skev sida när ingen ser. Luktar lite pompös självbild. Kanske så pass pompös att ett "nej" ignoreras. Och att advokatens jobb "inte duger". Obs, mina spekulationer. Men målsägandes och Zs hispighet inför att han ska sova hos målsägande gör att man undrar över den dömde... Och så kommer sådana detaljer kring händelsen vi Burger King och hur han ser på sin advokat in.
Citera
2024-01-26, 18:47
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Exakt! Låter lite "Kapten klänning" över det hela. Försöka framstå som en hjälte offentligt (i Vi*kings fall, i förhör) men med en sexuellt skev sida när ingen ser. Luktar lite pompös självbild. Kanske så pass pompös att ett "nej" ignoreras. Och att advokatens jobb "inte duger". Obs, mina spekulationer. Men målsägandes och Zs hispighet inför att han ska sova hos målsägande gör att man undrar över den dömde...

Funderar i samma banor. Ett sådant beteende kan speglar en föråldrad kvinnosyn där kvinnor ska beskyddas och erövras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in