Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Men det är faktiskt accepterad fakta. Det spelar ingen roll vem som ”granskar” ärendet. Dom kommer använda sig av utredningen då den är mer tillförlitlig än att fråga mosters granne som träffade föräldern en gång på ica om hur föräldern är. M@lins fall är så solklart som det kan bli, hon är inte lämplig.
Jag vet att du inte tycker det, men något jag kan garantera dig bara åker i soptunnan vid en förhandling är dina 15-30år gamla nyhetsartiklar. Oavsett vem som granskar. Förstår också att det är kul att skrika desinformation för att det används mot er, men du har i princip 0 fakta att det du säger stämmer öht. Du har inga nummer på antal drabbade. Inget.
Ändå är du helt jävla bombsäker att saker är som du säger att dom är och att det inte är desinformation.
Nu fortsätter du med din desinformation! "mot er"? Jag har ingen del i detta.
Du förstår inte, när man gör en rättssäker utredning använder man sig
inte av utredningen. Man går igenom allt i utredningen. Refereras det till bup exempelvis använder man sig av intyg från bup som intygar att det som de påstår i utredningen om bup inte stämmer. Osv. Man går igenom
allt Refereras det till grannen i utredningen frågar man grannen vad grannen sa. Osv.Refererar man till utredningshemmet i utredningen tittar man i intyget från utredningshemmet. Eller pratar med dem. Man kollar även i socialtjänstens minnesanteckningar. Man kollar källorna. Man kollar även allt positivt som skrivits i minnesanteckningar och journaler som utelämnats. Man går igenom
allt ftån grunden.
Och du, tidningsartiklarna är både från nutid och tidigare. Men fortsätt med din desinformation.
Det senaste var en rapport från Socialstyrelsen. Tidningsartiklar är givetvis inget bevis i domstol. Tidningar finns i demokratiska samhällen för demokratins skull. För att människor ska upplysas.