Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-12-16, 21:21
Medlem
Kvinnan som kom efteråt har fått ganska luriga frågor på låg nivå .

Vilken färg kräftans skal har när man kokar dom hör knappast hemma på 2000-kronorsfrågan .

Även Peugeots logga var relativt svår på den nivån även om jag kunde svaret .

Jämfört med förra deltagaren så har den här kvinnan fått betydligt svettigare frågor på låg nivå .

Vågat dock att hon valde 4 livlinor . Hoppas hon går långt .

Edit: Vem fan vill veta vad livlinan lagar för mat?
Senast redigerad av Azdz 2023-12-16 kl. 21:27.
Citera
2023-12-22, 19:44
Medlem
Jag säger inte att det var en lätt fråga som hon " åkte ut" på. Men synd att hon var så feg när hon ändå kände sig relativt säker . Livlinorna hon brände hade hon ju ingen nytta av
Citera
2023-12-22, 21:55
Medlem
Jaha det var Nils Ferlin hon trodde på .

Då gjorde hon rätt som hoppade av .
Citera
2023-12-22, 22:03
Medlem
Byt ut expertpanelen, kan man inte Hjalmar Gullbergs mest kända dikt så har man ingen allmänbildning. Det är just liknande kunskaper som SD vill att man skall kunna för att få ett svenskt medborgarskap enligt deras förslag till en kanon. För ett tag sedan visste ingen i expertpanelen om sidensvansen var en fågel. Det är ju "smartare än en femteklassare" nivå på vissa frågor.
Citera
2023-12-22, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Byt ut expertpanelen, kan man inte Hjalmar Gullbergs mest kända dikt så har man ingen allmänbildning. Det är just liknande kunskaper som SD vill att man skall kunna för att få ett svenskt medborgarskap enligt deras förslag till en kanon. För ett tag sedan visste ingen i expertpanelen om sidensvansen var en fågel. Det är ju "smartare än en femteklassare" nivå på vissa frågor.
Inte för att jag förstår vad SD och politik har med detta att göra men bara för att krossa din världsbild är det knappast värre att inte kunna Hjalmar Gullbergs dikter än att Ebba Busch inte kunde Astrid Lindgrens figurer i utfrågningen och att Jimmie Åkessons dåvarande sambo hade underkänt både i svenska och engelska .

Slutsats: Ditt argument sprack som ett byxarsle .
Citera
2023-12-22, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Inte för att jag förstår vad SD och politik har med detta att göra men bara för att krossa din världsbild är det knappast värre att inte kunna Hjalmar Gullbergs dikter än att Ebba Busch inte kunde Astrid Lindgrens figurer i utfrågningen och att Jimmie Åkessons dåvarande sambo hade underkänt både i svenska och engelska .

Slutsats: Ditt argument sprack som ett byxarsle .

Och vilka är iniativtagarna för en svensk kulturkanon?
Citera
2023-12-22, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Och vilka är iniativtagarna för en svensk kulturkanon?
Vad fan spelar det för roll när dom inte lever som dom lär?

Eller blev du ledsen för att jag drog ner byxorna på dig?
Citera
2023-12-22, 22:32
Medlem
Starkt förresten att nästa kvinna lyckades ta Stanley Cup som icke sportintresserad .
Citera
2023-12-23, 21:31
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jaha det var Nils Ferlin hon trodde på .

Då gjorde hon rätt som hoppade av .

Hon var ju säker på att det var en man. Då borde det varit lätt när det stod mellan Gullberg och Granström.
Citera
2023-12-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hon var ju säker på att det var en man. Då borde det varit lätt när det stod mellan Gullberg och Granström.
Ja hon var rätt feg .

Men visst med 4 livlinor vågar man väl inte gambla lika mycket .
Citera
2023-12-24, 19:44
Medlem
Vad oväntat.. Ännu en idiot som är ring-livlina. Frågar som en idiot "vad är alternativen?" Istället för att bara Googla och säga rätt svar. Hur kan kvinnan vara en chef som inte ens klarar av att Googla en fråga på 30 sekunder? Pucko!
Citera
2023-12-24, 19:44
Medlem
DyslexiKungens avatar
Polen är rätt svar, jag har googlat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in