Citat:
Ursprungligen postat av
JulBanditen
Vad är det för beslut som ska tas av försäkringskassan? Luddig fråga när du inte skriver vad det handlar om eftersom tråden handlar om KFM och du pratar om FK?!
Jag startade en egen tråd som mod verkade flytta hit, därför de blev luddigt kanske. Jag har fått en skuld till Försäkringskassan med underhållsstöd som mitt ex ansökte om när jag var sjukskriven pga cancer. Hade betalat in 2000 i månaden men de gav mig ändå en retroaktiv räkning på 10000 kr. Jag hade ju såklart inte möjlighet till att betala de då jag har mycket andra utgifter. Dessutom har jag barnen boende hos mig deltid. Ansökte om anstånd och fick beviljat. Betalade av lite olika belopp och fick en skuld på 6600. Nu vill försäkringskassan att jag ska betala in 5000 i månaden… vilket jag verkligen inte har möjlighet till.. De hotar hela tiden med att skicka skulden till kronofogden, därav kronofogden kom in i bilden.
Skulden har ej hamnar där ännu, och söker därför tips och råd om hur jag kan slippa 5000 i månaden samt kronofogden
Tog ut 8 föräldradagar och fick ut 6100, betalade nu in 6200:- plus 2500 för ett tag sedan.
Ansökt om anstånd på nytt samt omprövning. Omprövningsbegäran fick dom in idag , vet ej om de fått in anstånd ansökan än