2024-01-25, 14:36
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det är lite intressant det där att hon uppenbarligen skickar så många bilder till folk att hon inte ens själv har koll på vilka porriga bilder hon sprider omkring sig, ens till folk hon kallar fuckboy.

Tydligen inte ens till fuckboys som våldtar henne efteråt

Citat:
Om jag förstår rätt så har snapchat automatiskt raderat bilden efter en tid(?).

Så har jag förstått det också. Om man inte tar en screenshot är den borta för alltid. Enda som blir kvar är en logg i telefonen om att NÅNTING skickats.

Citat:
Synd att han inte sparat undan den själv, den hade varit ett viktigt bevis i detta målet för att visa att hon såg honom som så nära att hon spontanskickar sådana bilder till honom. Det hade helt klart stärkt hans fall i att hon visat ett intresse för honom av sexuell karaktär.

Han har ju ett vittne som sett bilden, det borde räcka en bra bit. Men bilden nämns inte ens i rätten. Anmärkningsvärt.
Citera
2024-01-25, 14:39
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Hon har medvetet agerat på ett sätt som hon vet (eller tror) ger mannen uppfattningen att hon vill ha sex. Det är definitionen på att ge samtycke.

Man kan ju tycka att det rimligen åligger personen som tror sig ha gett samtycke, trots att denne inte ville ligga, att tydligt återta samtycket istället för att ha fortsatt sex i 2 h....
Citera
2024-01-25, 14:46
Medlem
-Dizzy-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så har jag förstått det också. Om man inte tar en screenshot är den borta för alltid. Enda som blir kvar är en logg i telefonen om att NÅNTING skickats.

Värsta är väl att användaren som la upp / skicka bilden på snap får än notis om att du tagit en screenshot.
Citera
2024-01-25, 15:01
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Värsta är väl att användaren som la upp / skicka bilden på snap får än notis om att du tagit en screenshot.

Är det så? Aldrig använt snap. Då får man väl fota skärmen istället
Citera
2024-01-25, 15:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jo, hennes uppfattning om vilka signaler hon skickar till mannen, är exakt det.

Hon har medvetet agerat på ett sätt som hon vet (eller tror) ger mannen uppfattningen att hon vill ha sex. Det är definitionen på att ge samtycke.

Ingen domstol annan än ett gäng lika illa förvridna som de i snippadomen skulle anse något annat, om de fick veta vad som verkligen hände den där kvällen.

Kvinnan bjöd in killen hon såg som en fuckboy att "sova" tillsammans med henne i hennes säng och när han ville ha sex vände hon sig om och gick med på det.

Fängelsedomen låter oerhört märklig om man betänker allt detta, är det klarlagt att chalmeristen får en ny prövning i högre instans?
Citera
2024-01-25, 15:22
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fängelsedomen låter oerhört märklig om man betänker allt detta, är det klarlagt att chalmeristen får en ny prövning i högre instans?

Ja, det krävs inget PT och överklagandet är inlämnat.
Citera
2024-01-25, 20:05
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:

Om inte "Det vet jag faktiskt inte vad det var för bild" är ett förnekande om kännedom så vet jag inte vad som är det.

Bitch, please. Tro fan man vet om man, trots att man har pojkvän, ett par veckor tidigare skickat en sån bild till sin framtida våldtäktsman

Det är helt uppenbart att hon ljuger för polisen, vilket gör det DU skriver till en lögn. För även du vet att hon ljuger.

Som du redan fått förklarat för dig så är det en jävla skillnad på att posta en bild på sin insta och att skicka en bild till en specifik person du knappt känner. Den enda gemensamma nämnaren är att båda är uppmärksamhetssökande WT-beteende.

Att skicka en urringad bild där lökarna täcker halva skärmen är HELT UPPENBART tecken på att hon är intresserad. Det förstår vem som helst förutom du. Vilket ifs inte förvånar med tanke på att du tror att 46 minuter inte är nog med tid för att ta på sig ett par mjukisbyxor.

Du går runt i cirklar.
Allt det du skriver bygger på GMs berättelse.
Det är han som uppger att brösten tänkte halva skärmen och nej, du måste ha bott under en sten för att tolka detta som en intresseanmälan för sex.
Kanske 1924… men definitivt inte 2024.
Det betraktas inte ens som oanständigt idag.

Intrycket jag får av vissa skribenter på den här tråden är att ni har absolut noll koll på hur ungdomar och i synnerhet unga kvinnor lever idag.
Det är helt okej att sakna den erfarenheten men då bör man inte uttala sig så jävla självsäkert.

Och ja, jag har omfattande egen erfarenhet av att umgås med ungdomar 2024.
Citera
2024-01-25, 20:31
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Du går runt i cirklar. .

Är ditt sätt att erkänna att "Det vet jag faktiskt inte vad det var för bild" ÄR ett förnekande av kännedom? Erkänn bara att du gjorde bort dig igen, det är ok.

Nå?

Citat:
Allt det du skriver bygger på GMs berättelse.

Nej.

Citat:
Det är han som uppger att brösten tänkte halva skärmen

Det är sant. För mig gör det dock ingen väsentlig skillnad om lökarna täckte 10 %. Det intressanta är urringningen, vilket bekräftats av vittne. Så vi kan säga 10 % om det gör dig lycklig?

Citat:
och nej, du måste ha bott under en sten för att tolka detta som en intresseanmälan för sex.

Du har säkert rätt, precis som du säkert har rätt om att 46 minuter inte räcker för att ta på sig ett par mjukisbyxor

Citat:
Och ja, jag har omfattande egen erfarenhet av att umgås med ungdomar 2024

Om jag vill veta mer om dina pågående grooming-projekt så frågar jag dig om det.
Citera
2024-01-25, 21:36
Avslutad
Citat:

Har slutat följa tråden i detalj, men nu är det alltså folk här som argumenterar att det inte betyder någonting sexuellt alls när man skickar utmanande bilder av sig själv med urringningen väl synlig på snap?

Alltså, det är rätt elementärt att läsa mellan raderna i följande utbyte:

Viking berättade att du skickat en bild till honom under tiden du hade din pojkvän.
Han uppgav det var en bild han inte ansåg var rimlig att skicka när man har en
pojkvän. Berätta om vad det var för bild?

Det vet jag faktiskt inte vad det var för bild.
Minns du om du skickat någon bild på dig till honom.
Ja på snapchat skickar man bilder.

"Det vet jag faktiskt inte vad det var för bild."
Översättning: jag vill inte berätta, eftersom det försvagar min anklagelse.

"Ja på snapchat skickar man bilder."
Översättning: ja, jag skickade honom den bilden.

Krävs som sagt inte mycket psykologisk skarpsynthet för att förstå detta.

Givetvis skickade hon bilden för att väcka hans sexuella intresse för henne. (Något som dock inte kan direktöversättas till, a la tomaten, jag vill ha din kuk i min fitta.)

Problemet sen är väl kanske inte ens i främsta rummet att hon skickade bilden, utan snarare att hon nu i förhör ljuger om det.

Citat:
Bitch, please. Tro fan man vet om man, trots att man har pojkvän, ett par veckor tidigare skickat en sån bild till sin framtida våldtäktsman

Det är helt uppenbart att hon ljuger för polisen, vilket gör det DU skriver till en lögn. För även du vet att hon ljuger.

Ja, det är närmast skrattretande att ens försöka förneka detta. Det är helt uppenbart att hon visste vad hon gjorde och att hon också mycket väl kommer ihåg det. Det behövs inte ens diskuteras.
Citera
2024-01-25, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Har slutat följa tråden i detalj, men nu är det alltså folk här som argumenterar att det inte betyder någonting sexuellt alls när man skickar utmanande bilder av sig själv med urringningen väl synlig på snap?

Alltså, det är rätt elementärt att läsa mellan raderna i följande utbyte:

Viking berättade att du skickat en bild till honom under tiden du hade din pojkvän.
Han uppgav det var en bild han inte ansåg var rimlig att skicka när man har en
pojkvän. Berätta om vad det var för bild?

Det vet jag faktiskt inte vad det var för bild.
Minns du om du skickat någon bild på dig till honom.
Ja på snapchat skickar man bilder.

"Det vet jag faktiskt inte vad det var för bild."
Översättning: jag vill inte berätta, eftersom det försvagar min anklagelse.

"Ja på snapchat skickar man bilder."
Översättning: ja, jag skickade honom den bilden.

Krävs som sagt inte mycket psykologisk skarpsynthet för att förstå detta.

Givetvis skickade hon bilden för att väcka hans sexuella intresse för henne. (Något som dock inte kan direktöversättas till, a la tomaten, jag vill ha din kuk i min fitta.)

Problemet sen är väl kanske inte ens i främsta rummet att hon skickade bilden, utan snarare att hon nu i förhör ljuger om det.

Ja, det är närmast skrattretande att ens försöka förneka detta. Det är helt uppenbart att hon visste vad hon gjorde och att hon också mycket väl kommer ihåg det. Det behövs inte ens diskuteras.

Tyvärr har tråden spammats sönder med ett par hundra juridiskt helt irrelevanta inlägg som handlar om ett långt nattlinne och även denna bild. Viking lät ju en tjejkompis Emmie bli hörd av utredarna gällende denna bild med det blev ju ett magplask och inte det minsta hjälp för Viking. Såväl Viking som BO menar ju dessutom samstämmigt att det inte varit något flörtande från någon sida innan händelsen. Det är rätt mycket rundgång i tråden och det lär nog inte hända så mycket innan målet tas upp i Hovrätten om några månader.
Citera
2024-01-25, 22:22
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg

Precis så illa är det. Samma personer anser också att 46 minuter är för kort tid för att ta på sig ett par mjukisbyxor. Nämen, så att .....

Citat:

Exakt så. Gör vad du vill, liksom, skicka vilka bilder du vill om du måste, han är väl inte någon dygdens försvarare han heller. Men ljug inte om det. Hade hon istället sagt "en kille jag hade en pågående småflört med våldtog mig när jag inte ville ligga med honom" plus rättat till några andra omständigheter hade det sett jävligt mycket bättre ut, jag hade förmodligen varit på hennes sida. Gud vet hur det här ens gick till åtal.
Citera
2024-01-25, 22:30
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Tyvärr har tråden spammats sönder med ett par hundra juridiskt helt irrelevanta inlägg som handlar om ett långt nattlinne och även denna bild.

Tro fan det är juridiskt relevant med en MÄ som välkomnar honom i nattlinne när hon SJÄLV uttryckt det olämpliga i just detta

Och tro fan att det är juridiskt relevant att hon skickar urringade bilder till någon hon säger sig vara ointresserad av

Enda anledningen till att det blivit hundratals inlägg är för att ett fåtal kioskmongon vägrar erkänna helt uppenbara saker

Citat:
Viking lät ju en tjejkompis Emmie bli hörd av utredarna gällende denna bild med det blev ju ett magplask och inte det minsta hjälp för Viking.

Fel, det var visst till hjälp. Hon bekräftade att bilden var verklig att det var en urringad bild. Det är jätteviktigt eftersom den inte finns kvar.

Edit: Det är för övrigt inte V som bestämmer vem som hörs av några utredare. Han sa bara att hon hade sett bilden, vilket visade sig stämma. Att MÄ därefter ljög om bilden borde ha fått polisen att förstå vad det här handlade om, speciellt i kombination med övriga lögner hon berättat.

Citat:
Såväl Viking som BO menar ju dessutom samstämmigt att det inte varit något flörtande från någon sida innan händelsen.

Fel. Att V inte vill använda det ordet förändrar ingenting. Flirta" är ett ganska vagt ord, det kan betyda lite vad som helst. V säger både att de flirtat, småflirtat och "inte riktigt flirtat" och förklarar vad han menar med detta:

V från fup:

"Flirtat är fel ord. Jag menar början på vår mottagning, de första fyra veckorna i skolan då visste jag inte att hon hade kille. Det var inte alla fyra veckorna utan under de första två veckorna. När vi var i gruppen satt vi nära varandra och när jag kollade åt hennes håll tittade hon på mig. Vi skämtade med varandra. Till viss del gjorde vi narr av andra privat. Flirta är fel ord men det kändes som mer än vad jag gjorde med andra. Jag frågade om hennes instagram och då hade vi pratat regelbundet innan personligen och via snap"

Citat:
Det är rätt mycket rundgång

Det är rätt mycket rundgång i ditt huvud, din lilla clown.
Senast redigerad av Fiffiniffi 2024-01-25 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in