2024-01-25, 11:32
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Du menar när hon spekulerar i att GM, efter att ha tvingat sig på henne trots flertalet avvisanden, kan ha tolkat hennes uppgivenhet som samtycke?

Varför spekulerar hon i att han trodde det fanns samtycke? Det gör ju själva konceptet samtycke subjektivt? Jag trodde medgivande av samtycke var objektivt enligt dig?

Clown.
Citera
2024-01-25, 11:41
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Mest fascinerad över det inte finns en enda person som försvarar MÄ som inte kontinuerligt missförstår saker som tydligt angetts 50 ggr. Kan ju i princip bara bero på att ni är troll och/eller kretiner.
Att missförstånd kan ske över ett par hundra sidor av parallella diskussioner är naturligtvis inte omöjligt. Det skulle dock kunna underlätta om, förslagsvis, man istället för att om och om igen påpeka vad man tydligt angett faktiskt anger sin ståndpunkt. Om man vill hjälpa snarare än stjälpa diskussionen, dvs.

Citat:
Då adderar jag "objektivt" till listan över ord du inte förstår.
Så kontentan blir att du än en gång inte motiverar ditt tvärsäkra påstående?
Citera
2024-01-25, 11:52
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Varför spekulerar hon i att han trodde det fanns samtycke? Det gör ju själva konceptet samtycke subjektivt? Jag trodde medgivande av samtycke var objektivt enligt dig?

Clown.
Hon svarar på direkt fråga från förhörsledaren. Har du inte läst FUP?
Citera
2024-01-25, 11:54
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Att missförstånd kan ske över ett par hundra sidor av parallella diskussioner är naturligtvis inte omöjligt. Det skulle dock kunna underlätta om, förslagsvis, man istället för att om och om igen påpeka vad man tydligt angett faktiskt anger sin ståndpunkt. Om man vill hjälpa snarare än stjälpa diskussionen, dvs.

Bitch, please. Det är precis det jag gjort 50 ggr. Utan att det hjälper det minsta. Ni är uppenbarligen inte intresserade.

Citat:
Så kontentan blir att du än en gång inte motiverar ditt tvärsäkra påstående?

Jag kommer inte motivera nånting för dig nånsin. Jag kommer bara påpeka fel i dina inlägg. Dvs efter varje inlägg jag ser från dig.

Sopa.
Citera
2024-01-25, 11:55
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Hon svarar på direkt fråga från förhörsledaren. Har du inte läst FUP?

Spelar ingen som helst roll roll för vad jag skrev.

Pajas.
Citera
2024-01-25, 13:52
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Hon säger att bilderna hon skickar på sig själv till många är ansiktsbilder, som för att typ säga "hur mår du?". Hon förnekar kännedom om den urringade bilden, vilket såklart inte är sant.
FEL. Hon förnekar inte kännedom om den urringade bilden. Hon vare sig bekräftar eller förnekar.

Citat:
Det är väl uppenbart vad han menar? Vi talar om en bild där hon visar mycket av brösten, vilket man inte skickar direkt till någon om man inte är intresserad.

Det ÄR ett tydligt tecken. Fråga vilken kvinna som helst.
Har du själv bröst eller känner någon med bröst?
Jag har bevis på att du har fel i mitt sociala medie-flöde.
Du har noll koll på hur ungdomar interagerar.
Citera
2024-01-25, 13:53
Medlem
HowLongIsNows avatar
Tingsrätten har idag skickat domen vidare till Hovrätten för Västra Sverige med enbart V.s överklagande. De andra parterna har inte överklagat domen.
De har inte heller noterat något byte av försvarsadvokat.
Citera
2024-01-25, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Tingsrätten har idag skickat domen vidare till Hovrätten för Västra Sverige med enbart V.s överklagande. De andra parterna har inte överklagat domen.
De har inte heller noterat något byte av försvarsadvokat.

Blir V inte friad i hovrätten så kommer jag flytta ifrån Sverige. Det är mansfientligt att döma någon till vara en våldtäktsman på så låg bevisning. Därför det skapar så hektiskt diskussion här. Få män kommer ju ens våga ha sex snart.

Han kanske är skyldig. Jag vet inte. Men att dömas på dessa grunder är förskräckligt.
Oavsett om t.ex du tror han är skyldig. Hur kan du inte se att detta är ett problem?

Det är väl detta feministerna vill ha, att vi män ska känna oss rädda, och det är därför du, Tomatkungen och Sveriges feministiska rättssystem är så för denna domen. Jag vill inte tro att någon faktiskt döms på dessa grunder, därför tror jag han kommer frias. Frias han inte så har jag tappat hoppet om samhället.
Senast redigerad av RyudoMelfice 2024-01-25 kl. 14:20.
Citera
2024-01-25, 14:10
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Du menar när hon spekulerar i att GM, efter att ha tvingat sig på henne trots flertalet avvisanden, kan ha tolkat hennes uppgivenhet som samtycke? Självklart är inte hennes efterhandsgissningar om vad som försiggår i GM:s huvud givet samtycke vid brottstillfället.

Jo, hennes uppfattning om vilka signaler hon skickar till mannen, är exakt det.

Hon har medvetet agerat på ett sätt som hon vet (eller tror) ger mannen uppfattningen att hon vill ha sex. Det är definitionen på att ge samtycke.

Ingen domstol annan än ett gäng lika illa förvridna som de i snippadomen skulle anse något annat, om de fick veta vad som verkligen hände den där kvällen.

Kvinnan bjöd in killen hon såg som en fuckboy att "sova" tillsammans med henne i hennes säng och när han ville ha sex vände hon sig om och gick med på det.
Citera
2024-01-25, 14:20
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
FEL. Hon förnekar inte kännedom om den urringade bilden.

Om inte "Det vet jag faktiskt inte vad det var för bild" är ett förnekande om kännedom så vet jag inte vad som är det.

Citat:
Hon vare sig bekräftar eller förnekar.

Bitch, please. Tro fan man vet om man, trots att man har pojkvän, ett par veckor tidigare skickat en sån bild till sin framtida våldtäktsman

Det är helt uppenbart att hon ljuger för polisen, vilket gör det DU skriver till en lögn. För även du vet att hon ljuger.

Citat:
Har du själv bröst eller känner någon med bröst?
Jag har bevis på att du har fel i mitt sociala medie-flöde.

Som du redan fått förklarat för dig så är det en jävla skillnad på att posta en bild på sin insta och att skicka en bild till en specifik person du knappt känner. Den enda gemensamma nämnaren är att båda är uppmärksamhetssökande WT-beteende.

Att skicka en urringad bild där lökarna täcker halva skärmen är HELT UPPENBART tecken på att hon är intresserad. Det förstår vem som helst förutom du. Vilket ifs inte förvånar med tanke på att du tror att 46 minuter inte är nog med tid för att ta på sig ett par mjukisbyxor.
Citera
2024-01-25, 14:29
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Om inte "Det vet jag faktiskt inte vad det var för bild" är ett förnekande om kännedom så vet jag inte vad som är det.

Bitch, please. Tro fan man vet om man, trots att man har pojkvän, ett par veckor tidigare skickat en sån bild till sin framtida våldtäktsman

Det är helt uppenbart att hon ljuger för polisen, vilket gör det DU skriver till en lögn. För även du vet att hon ljuger.

Som du redan fått förklarat för dig så är det en jävla skillnad på att posta en bild på sin insta och att skicka en bild till en specifik person du knappt känner. Den enda gemensamma nämnaren är att båda är uppmärksamhetssökande WT-beteende.

Att skicka en urringad bild där lökarna täcker halva skärmen är HELT UPPENBART tecken på att hon är intresserad. Det förstår vem som helst förutom du. Vilket ifs inte förvånar med tanke på att du tror att 46 minuter inte är nog med tid för att ta på sig ett par mjukisbyxor.

Det är lite intressant det där att hon uppenbarligen skickar så många bilder till folk att hon inte ens själv har koll på vilka porriga bilder hon sprider omkring sig, ens till folk hon kallar fuckboy.

Om jag förstår rätt så har snapchat automatiskt raderat bilden efter en tid(?). Synd att han inte sparat undan den själv, den hade varit ett viktigt bevis i detta målet för att visa att hon såg honom som så nära att hon spontanskickar sådana bilder till honom. Det hade helt klart stärkt hans fall i att hon visat ett intresse för honom av sexuell karaktär.
Citera
2024-01-25, 14:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Fast man måste ju bevisa att man haft samtycke, vilket betyder att om du inte har filmbevis och en kvinna anklagar dig för våldtäkt så är du körd.

Det är intrycket jag får av detta fallet.

This.

Bäst ni slutar ha sex med kvinnor ni inte 100% litar på nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in