2024-01-25, 11:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Jag tror att om alla får veta att hon lider av BPD kommer många förstå att att hon spelar ett spel och att Chrippa har levt i ett helvete i ett halvår.
Jag tror att alla förstår att personlighetsstörning får du söka hos Chrippa och att han har för vana att behandla kvinnor illa.
Hon är inte ensam - Julia är också ett offer för Chrippa - och Julia visar mycket tydligt alla tecken på en människa som fått hela sin självkänsla och sitt eget JAG utplånad av honom.
Hans hund som lyder och kommer när han knäpper med fingrarna - och det gör hon.
Alla kan också se på Chrippas beteende att detta är ingen kuvad och knäckt man - det är en gris som just nu roar sig med att ta kompisarna till hjälp för att försöka smula sönder en ung kvinna som kämpat för att inte utplånas under samma dressyr som Julia fått.
Citera
2024-01-25, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Det är annorlunda när du driver företag. Då är det deklarationer som kan lämnas in månads, kvartals eller årsvis. Linnea har lämnat in för år 2023, och det är arbetsrelaterat, vet ej exakt vilken blankett, för det visar inte chrippa. Så det är inte den privata deklarationen som är inlämnad.

Så ser inte en företagsdeklaration ut, man redovisar betydligt mer. Plus C förtaget konkade väll 2022 då behöver han inte deklarera för 2023.
Citera
2024-01-25, 11:53
Medlem
Citat:
Precis som ni på L-sidan då?

Jag är övertygad om att det inte finns en gud men jag VET inte.

Jag är övertygad om att det finns liv i universum utanför Tellus men jag VET inte.

Jag är övertygad om att kommunism inte är ett fungerande system men jag VET inte.

Jag är övertygad om att L har BPD och det mesta är lögner men jag VET inte.

Om ni är fler som försöker fälla mig för bristen på fullständiga bevis och objektiv sanning hänvisar jag till detta inlägg.

Nja tro det eller ej men många som är på "Linneas sida" just nu är inte det för att man tror eller hejar på Linnea som så utan för att man först och främst varit emot drevet och då backat henne för att även OM hon skulle ha borderline och begått dessa saker så går inte proportionerna på drevet (eller drevet överhuvudtaget) att försvara och skulle hon ha en diagnos så skulle det ju inte hjälpa att svartmåla henne utan då skulle ju någon gått in och krävt att hon blir utredd och får vård.
Men orsaken nu till att många fortfarande är på "Linneas sida" är för att inget av de "bevis" Chrippas sida har presenterat har bevisat någonting utan enbart motbevisat sig själva medans de klipp Linnea ändå la fram visar att Chrippas uppträdanden, provocerat eller ej, är helt vansinnigt och detta även då i närheten av sin egen treåriga dotter - han har och brukar droger i det hem hon vistas i (och då har han även för inte längesen dömts för narkotikabrott i hemmet). Hans egen bror anklagade Chrippa för längesedan att vara en kvinnomisshandlare, hans ex har uttalat sig utanför kameran om att Chrippa psykiskt misshandlat henne så det är inte långsökt att det hänt igen ju.
OM "Chrippas sida" nu skulle lägga fram faktiska, konkreta och äkta bevis på att Linnea falskt har anklagat honom och att han skulle vara oskyldig och hon är skyldig så kör i vind, då skulle antagligen de flesta ändå vara villiga att se sanningen när den presenteras.

Om du, med tanke på att Joakim verkar ha en del koll på psykiska problem, ändå försöker lägga din egen erfarenhet åt sidan och det det för vad det är så finns det ju faktiskt inga belägg för att just Linnea faktiskt skulle ha borderline. Och tänk då om hon nu inte har det, hur blir situationen för dig då?
Citera
2024-01-25, 11:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Den syns i slutet, vid 2:05:34

Är han helt djävla dum i huvudet? Och vem fan är bruden som sitter med?
"Åh det här borde anmälas till polisen"
JA Anjo, det tycker jag verkligen att du skall göra. Punchhuvud
Citera
2024-01-25, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Om ANJO skulle säga att någon inte hade en dokumenterad sjukdom så HAR de inte den sjukdomen!
Det handlar inte om att kunna bevisa något utan rimliga tvivel, det handlar om vad ANJO säger!
ANJO leder barnens detektivbyrå och barnen vet att ANJO har rätt!!!

Anjo diagnostiserade Chrippa i videon med ADHD, men Chrippa själv i sin live sa att han inte har några diagnoser vad han har vetskap om.
Så Anjo vet något inte Chrippa vet själv eller har fått läkarintyg på då.
Citera
2024-01-25, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Anjo diagnostiserade Chrippa i videon med ADHD, men Chrippa själv i sin live sa att han inte har några diagnoser vad han har vetskap om.

ANJO säger lite vad som helst för att det fungerar när man har småbarn som tittar och småbarn tror även att vissa tecknade figurer finns, etc.
Om ngn utför ett korttrick för ett litet barn, ett korttrick som alla vet är fake och kan se hur det går till, kommer med stor sannoliket det lilla barnet förundras trots det faktum att det endast är just ett trick.

ANJO får kommentarer som "så bra du är" bla bla bla när han sitter och använder hörsägen som bevis och skriver ned saker på lappar etc.. man borde egentligen inte ens sitta här i tråden och tjafsa, men det är farligt med personer som ANJO och youtube borde ta sitt ansvar.
Senast redigerad av 1nZan3 2024-01-25 kl. 12:10.
Citera
2024-01-25, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Självklart är det Linneas dagbok.
Det är ju därför Anjo visar upp den i story osv.
För att skrämma linnea.
Måste var psykiskt jobbigt för Linnea bara att veta om att Anjo har den. Sen också att han kan läsa upp den för hela internet gör ju inte saken bättre.

Men givetvis så är det Linneas dagbok.

En trebarnsfarsa som smyger runt med en 23 årig tjejs dagbok och hotar att läsa ur den...
Citera
2024-01-25, 12:35
Medlem
KlanLedarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemannen33
Dumt att visa upp att man får och tar emot saker, speciellt om man är offentlig person med höga skulder, lätt för kfm att komma på besök då🤭

Ja det är ju en sak men pratade över vloggen generellt. Tycker den höll bra mycket högre klass än hans tidigare gapiga och direkt fjantiga vloggar
Citera
2024-01-25, 12:36
Medlem
KlanLedarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det är ju det här som är problemet. Anjo är allt annat än trovärdig oavsett vad han gör, det har till och med Jockiboi sagt. Bara för att han säger att Dagboken är Linneas så behöver det inte betyda att det är det

Den dagboken har nog Anjo och Chrippa kladdat ihop under en snuvig natt i studion
Citera
2024-01-25, 12:39
Medlem
Citat:
Jag ska inte ljuga och säga att jag varit en fluga på väggen under hela deras förhållande och vet den objektiva sanningen. Jag tänker att de flesta av oss lyssnar på vad som sägs och tittar på vad som läggs fram och därefter bildar oss en uppfattning. Sen håller jag med om att vissa verkar ha bestämt sig på förhand vem som är boven i dramat men jag är inte en av dessa. Skulle det komma fram något vettigt ur L:s läger är jag beredd att ändra mig.

Och du har verkligen noll kunskap om du verkligen menar att en BPD-diagnos inte har någon relevans. Det är i min mening helt avgörande och förklarar i princip allt. Menar du att Anjo har betalat L:s vän att ljuga om att L berättat för henne om hennes BPD? Varför skulle hon i så fall försvara L på många andra punkter om Anjo bara är ute efter att svartmåla henne?

Skulle vara väldigt intressant och höra vad du tycker om de orosanmälningar som Julia och hennes familj har gjort På Chrippa under hösten. Om det är sanning så målar de upp en väldigt mörk bild av Chrippa, om de ljuger så är det konstigt att de används som trovärdiga vittnen i det här fallet. Om det skulle vara lögner, vad är skillnaden på Julia och Linnea? den ena försöker sätta honom i fängelse, den andra försöker ta barnet ifrån honom.
Citera
2024-01-25, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Chrippa pladdrar tydligen för fort för att du ska hinna fatta vad han säger. Han säger att han inte har kollat upp det, men att han har hög energi och troligen finns där något.

Underförstått har han alltså ingen klinisk diagnos från psykolog/läkare men han förnekar inte att det troligen finns symptom.

https://youtu.be/TU0ePs5Cg4s?t=651
Citera
2024-01-25, 12:44
Medlem
Den här deklarationen behöver redas ut.
Chrippa har näringsförbud så han kan inte deklarera något som inte finns eller som han får lov att ha.
Så hur har det här gått till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in