2024-01-25, 11:13
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Jag tycker inte att varken Chrippa eller Julia har ett case när det gäller misshandel av både honom och Chloe rent juridiskt. Jag är osäker på Chloe men jag är övertygad om att L har slagit Chrippa. Det är helt i linje med den BPD-diagnos som jag vet L har (återigen, jag har inte hennes journal).

Om Chrippa vill få L fälld för misshandel håller jag helt med om att det behövs mer bevis än Kronobergsbreven och kanske även de vittnesmålen som finns. Men jag tror inte någon av här på Flashback ens ska försöka oss på att leka domstol. INGEN av oss har några bevis för något överhuvudtaget. Då kan vi ju lika gärna stänga tråden om vi måste ha bevis för alla teorier och tankar?
Du säger att du vet, men du har inga bevis, ingen journal. Det kallas att TRO. Det är skillnad på att TRO/gissa/spekulera och att faktiskt veta saker...
Det är problemet med dig, du uttrycker dig som att du vet, som att du har fakta och bevis för dina påståenden, när det egentligen är rena gissningar baserat på Anjos ord, helt utan fakta eller bevis i grunden.
Var tydlig med vad du TROR och vad du faktiskt VET så blir det lättare att diskutera.
Citera
2024-01-25, 11:14
Avslutad
Citat:
JHar du dyslexi? Jag skrev ju precis att Kronobergsbreven inte håller som formella bevis.

Jag har inte dyslexi, nej? Jag frågade förut om du hade ett enda bevis som stärker ditt val av sida.
Kan du tala om ett enda bevis du har som gör att du tar parti?
Citera
2024-01-25, 11:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Håller helt med, bästa sättet att bevisa att Chrippa vad oskyldig hade varit om alla hållit käften och låtit utredningen och domstolen bevisa att han var oskyldig.
Men allt dem gjort sedan häktningen talar för att dem vara rädda att Chrippa skulle bli fälld för misshandel i domstolen.
Dem gillar att jämföra Chrippa och Linnea med Johnny Depp och Amber Heard. Skillnaden där var dock att Depp inte gick ut offentligt och försökte krossa Amber, han lät domstolen dömma honom till oskyldig.

Det här är något mycket större än en misshandel av "normalgraden". Varför engagera så många människor i detta hatdrev som dem gjort? Hade han varit oskyldig och dem hållit tyst så hade ingen funderat något mer på det. Chrippa har blivit hackad och hans förhållande med Linnea är över, so what?
Nu kör man igång detta drev, fattar inte folk att det är något helt annat som pågår?
Vad är Anjos intresse, mer än views som löser hans, och Lisens, skulder hos kronofogden?
Vad är jockibois intresse?
Citera
2024-01-25, 11:18
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Konkursen - Linköpings TR K 4322-22
https://pixeldrain.com/u/JSR2f3r4
https://gofile.io/d/9XgKYp

Hahahahahahaahahaha
Citera
2024-01-25, 11:19
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Är det från det där floppförhöret med Julia då hon gjorde allt för att skydda Räven? Tydligen kan ju inte Julia få nog av Chrippa, så det kan inte ha varit så farligt.

Sen försvarar jag inte Chrippa i allt, jag tycker att han uttrycker sig klandervärt på många sätt när han kommer upp i varv. Är dock övertygad om att han har ADHD och även om det gör att man säger saker utan eftertanke är det är inte på långa vägar lika farligt och destruktivt som BPD.
För att vara någon som påstår sig har erfarenhet av personer med BPD så verkar du ha väldigt lite erfarenhet hur folk som blir kontrollerade i en relation fungerar? Julia vill ha tillbaka Chrippa av samma anledning som ett misshandels offer vill stanna med sin förövare och skydda sin förövare.
Julia har ju visat väldigt tydliga tecken på att hon blivit psykiskt misshandlad och kontrollerad av Chrippa. Och Chrippa har ju t.o.m sagt att han bara behöver knäppa med fingrarna så kommer Julia springande tillbaka till honom.

Och Julias "förklaring" till att hon sa sådär om Chrippa i förhöret stämmer dock inte när man läser förhöret + att Julias familj och vänner också vittnat om hur Chrippa betedde sig emot Julia.
Citera
2024-01-25, 11:19
Avslutad
Är L 🐝latte?

Hon snackar om svennar och bryter på klippet Anjo la upp. Verkar må oförskämt bra

Anjo kanske inte smartaste draget att ta åt sig
Senast redigerad av Cha-Cha-Boys 2024-01-25 kl. 11:41.
Citera
2024-01-25, 11:20
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Skulle L erkänna att hon lider av BPD är hela hennes case borta, det vet både hon och du så försök inte.

Dvs att nämna diagnoser har ingen relevans. Det är inte fakta.

I JDs fall hade Amber genomgått en utredning innan rättegången.
Citera
2024-01-25, 11:21
Avslutad
Citat:
Precis som ni på L-sidan då?

Jag är övertygad om att det inte finns en gud men jag VET inte.

Jag är övertygad om att det finns liv i universum utanför Tellus men jag VET inte.

Jag är övertygad om att kommunism inte är ett fungerande system men jag VET inte.

Jag är övertygad om att L har BPD och det mesta är lögner men jag VET inte.

Varför är ditt försvar att säga "andra sidan har inte bevis"? Då betyder väl det att du inte ska döma ngn part?! Jag är inte på någons sida i detta, du antar att jag är på någons sida för du tänker inte klart och du blir manipulerad av ANJO. Tycker du om att låta andra bestämma vad du ska tänka?

Du är övertygad om något? Du tror det är så, alltså? Jaha, varför talar du om det? Irrelevant.

Ok, det du säger i dina argument är att du inte vet, men du TROR något?
Och det använder du till din fördel för att DÖMA någon för något som de gjort eller inte gjort?

Inser du att du argumenterar emot dig själv? Du säger i princip samma sak som folk i den här tråden bara det att du inte förstår att den informatinen du använder för att döma är värdelös information.

Du tror alltså bara något och vet inget, det är vad din poäng är med vad du skriver?
Citera
2024-01-25, 11:21
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Tänkte mer att vissa i tråden menade på att han absolut inte skulle överleva detta på sociala medier.

Ja det är en peak på tittarsiffror. Men när hypen lagt sig och folk åter inser hur jävla tråkig han är så kommer han vara tillbaka på samma tittarsiffror som för 2mån sen.

Samma med Anjo. Peakar på 300k, när han är bortglömd e han tillbaka på sina 40k igen.
Citera
2024-01-25, 11:22
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Precis som ni på L-sidan då?

Jag är övertygad om att det inte finns en gud men jag VET inte.

Jag är övertygad om att det finns liv i universum utanför Tellus men jag VET inte.

Jag är övertygad om att kommunism inte är ett fungerande system men jag VET inte.

Jag är övertygad om att L har BPD och det mesta är lögner men jag VET inte.

Om ni är fler som försöker fälla mig för bristen på fullständiga bevis och objektiv sanning hänvisar jag till detta inlägg.
Vilka är på Ls sida?
Citera
2024-01-25, 11:23
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Om ANJO skulle säga att någon inte hade en dokumenterad sjukdom så HAR de inte den sjukdomen!
Det handlar inte om att kunna bevisa något utan rimliga tvivel, det handlar om vad ANJO säger!
ANJO leder barnens detektivbyrå och barnen vet att ANJO har rätt!!!
Det är sen gammalt !
Citera
2024-01-25, 11:24
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det här är något mycket större än en misshandel av "normalgraden". Varför engagera så många människor i detta hatdrev som dem gjort? Hade han varit oskyldig och dem hållit tyst så hade ingen funderat något mer på det. Chrippa har blivit hackad och hans förhållande med Linnea är över, so what?
Nu kör man igång detta drev, fattar inte folk att det är något helt annat som pågår?
Vad är Anjos intresse, mer än views som löser hans, och Lisens, skulder hos kronofogden?
Vad är jockibois intresse?
mm, det är något skumt med detta. Dem skulle inte skapat detta gigantiska drev och kaos om Chrippa blivit oskyldigt anklagad för misshandel, men jag tror aldrig vi kommer få veta hela sanningen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in