Flashback bygger pepparkakshus!
2019-12-24, 00:02
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Lyckades få tag i cbd weed från schweiz med 1% thc och 19% cbd och blev stenad på det. Däremot kännde jag ingenting på 0.2% thc strains

Hur upplevde du det ruset ? Var det likadant som vanligt gräs/haschish , eller mildare ?
Citera
2019-12-24, 00:05
Citat:
Ursprungligen postat av tumbleeweed
Hur upplevde du det ruset ? Var det likadant som vanligt gräs/haschish , eller mildare ?

Betydligt mildare såklart. Dock fick man ett liknande avslappnat body high och svag paranoia dock långt ifrån vad en stark thc strain ger och man känns ju väldigt klar i huvudet och inte särskilt kognitivt försämrad.
Citera
2019-12-24, 05:21
Medlem
neuron-drones avatar
Har gräs/buds med hög CBD-halt smärtstillande effekt? Lugnande verkar det ju ha. Eller är det THC som ger smärtstillning?
Citera
2019-12-24, 21:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop
Det är väl visst olagligt med CBD nu igen efter att någon dömdes för innehav när dom hade 0.2% THC?
Kanske är helt ute och cyklar nu, men har för mig att det "blev" olagligt med CBD igen - typ.

F.ö helt bisarr men så är Sverige. Själv kan man gå och köpa all form av CBD i laglig butik där jag bor, wow vilken skada folk tagit av det
CBD är läkemedelsklassat i processad form.

Sen har du andra problem med CBD sorterna, och tex de som inte är industrihampa.
Där blir nog THC olagligt, är inte 100%, men tror starkt på det.

Även så kommer processade CBD-oljor komma till försäljning efter man sökt licens för sitt preparat.
Detta gör alla som vill sälja läkemedel.
Citera
2020-01-03, 11:26
Medlem
vrzzs avatar
Japp, röker man buds med hög kvalité så kan man känna av cbdn väldigt mycket som ger en väldigt avslappnande effekt, men varar bara i ca 30min för mig... Röker också cbd buds ifrån herbmed och får en mycket trevlig effekt om man inte röker ofta.
Citera
2020-01-03, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop
Det är väl visst olagligt med CBD nu igen efter att någon dömdes för innehav när dom hade 0.2% THC?
Kanske är helt ute och cyklar nu, men har för mig att det "blev" olagligt med CBD igen - typ.

F.ö helt bisarr men så är Sverige. Själv kan man gå och köpa all form av CBD i laglig butik där jag bor, wow vilken skada folk tagit av det

Beredningar av 0,2% THC är olagligt, men inte buds
Citera
2021-09-07, 11:56
Medlem
Ni måste testa köpa Hasch nu som finns På herbmed rökte inte mkt alls å blev as bäng de skillnad på buds å hasch då man gör hasch av sådana cbd buds så blir det samma sak typ som vanligt hasch om ni inte tror mig så är det nog bäst att ni alla testar själv jag blev ganska nöjd iallafall inte olagligt men jääävligt nice asså😎🌱
Citera
2021-09-22, 00:53
Medlem
Generalkosmoss avatar
När jag var i Österrike så hittade jag på ett flertal bensin-mackar automater som säljer hampa buds! Till min förvåning blev man fan lite bäng av att röka dom med, nice! 4 G får man på burk för för typ 10 euro.
https://www.hanfshop24.at/produkt-kategorie/blueten/
Citera
2023-07-26, 11:02
Medlem
MazeCrazes avatar
Nån mer som beställt från Natural Hemp Life? Jag testade deras Black Flamingo buds nyligen och blev rätt bäng
Citera
2024-01-24, 17:52
Medlem
Al1zers avatar
Som jag förstått det är det väldigt komplicerat att testa THC-halten på en cannabisbatch och den kan variera en hel del, beroende på var på plantan eller vilken planta av skörden du väljer att testa. Så bara för att du får ett resultat på 0.2% THC betyder inte det nödvändigtvis att det stämmer för hela skörden. Det kan mycket väl trilla ned så kallade "hot nugs" i påsen om man har tur (eller otur)
Har själv blivit rätt bäng på cbd-gräs ett par gånger och jag röker THC så gott som dagligen.
Citera
2024-01-25, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleskalasknark
Det luktar precis som vanligt gräs, smaken är inte lika intensiv som vanligt gräs men den smakar gott, inte som annan "hampa" jag testat, dom har bara smakat löv.

Ja det är väl medicinsk, tror det är det som är tanken med produkten, jag använder det ej i medicinsk syfte dock, vart bara väldigt nyfiken när jag såg att det fanns här i Sverige. Fina buds är det också.

Inte superkladdigt men helt klart kladdigt, tror dock de andra cannabinoiderna kan tillföra kladd, vet ej säkert dock.

Rökte nyss en till och jag känner mig skön, kanske bara är effekten CBD ger? Har testat CBD-olja men den gav mig inget märkbart "rus".

Det du beskriver är basically normal effekt av fullspektrum CBD.
Olja är aldrig fullspektrum i Sverige, så därför du inte fått den effekten där.

Absolut inte bäng, men skön/taggar ner lite grann.
Citera
2024-01-25, 13:20
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Så hur röker man en cbd bud på enklaste sätt? I min ungdom meckade jag hasch med tobak och rökte så. Men har slutat röka tobak för länge sedan så vill inte blanda in tobak.

Kan man bara finhacka en bud med kniv, trycka i en majspipa och puffa på? Känner inte för att köpa papper och försöka rulla en joint, var 25 år sedan sist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in